יתרונות וחסרונות לעבודה עם ענן


שירותי מחשוב לעסקים ושירותי מחשוב ענן משמשים היום כמעט כל אחד, בין אם מדובר בבית עסק ובין אם מדובר באדם פרטי. אך מכיוון שמדובר בפלטפורמה רחבה מאוד המספקת שירותים שונים ומגוונים, לא כולם מודעים להיקף שלה ולפונקציות שלה. על כן, למען הסדר הטוב, להלן מספר יתרונות וחסרונות לשימוש בענן.

יתרונות

  • התאמה אישית לצורכי העסק – בעולם המחשוב והעסקים קיימים פתרונות רבים, אך החוכמה היא לדעת אילו כדאי לאמץ, וכיצד להתאים את אותם הפתרונות לצרכים של בית העסק ושל עובדיו. שירותי ענן מאפשרים לבית העסק לבנות רשת פנימית שתשרת את עובדי המשרד ותספק להם סביבת עבודה שתענה על כל הצרכים שלהם. מכיוון שמדובר בכלי גמיש מאוד, ניתן להתאים אותו לדרישות של העסק, והוא גודל וצומח ביחד עם בית העסק ומסגל את עצמו להיקף העבודה.
  • שדרוג מיידי ומהיר – מי שכבר התרגל לעבוד בסביבת ענן נוטה לשכוח את אחד הטרדות הקבועות המעסיקות כמעט כל עובד במשרד – הצורך לעדכן תוכנות שונות במחשב. בעבר, על מנת ליצור עמדת עבודה מסודרת, היה בעל המשרד נדרש לרכוש רישיונות עבור כל עמדה ועמדה ובעת הצורך היה עליו לדאוג לעדכונים השונים. במצבים אלו, במיוחד כאשר היה צורך בביצוע של עדכון כלשהו, הייתה עבודת המשרד מתעכבת והיעילות הייתה נפגעת. השלמת הליך עדכון התוכנות היה יוצר לעתים בעיות שונות, ולא תמיד היה מושלם כראוי. שירותי ענן לעסקים לעומת זאת, מאפשרים הקמת עמדות עבודה במהירות וביעילות, וכאשר יוצאת גרסה חדשה, היא מתעדכנת באופן מיידי במחשב ללא צורך בפעולה כלשהי מצד העובד.
  • גיבוי מתמיד – אחד האתגרים הגדולים ביותר הניצבים בפני בתי עסק הוא ניהול נכון של משאבי המידע. אובדן של מידע החיוני לניהולו התקין של העסק משמעותו פגיעה קריטית ביכולות הארגון להמשיך לפעול. בעבר היו קיימים פתרונות שונים כגון גיבוי תקופתי בכונן חיצוני, אך גם במצבים אלו היה בעל העסק מגלה כי לא הספיק לגבות את כל המידע הנדרש, וכמובן שבמקרי חירום התברר כי מידע רב אבד ואין להשיבו.

זאת אחת מהפונקציות הנוספות שמאפשרים שירותי מחשוב לענן. מכיוון שהענן מהווה את סביבת העבודה, כל המידע מגובה באופן סדיר ותמידי, וכך יכול מנהל העסק להיות בטוח כי הנתונים נשמרים בכל רגע נתון.

חסרונות

  • תלות בספק – היתרונות של העבודה באמצעות ענן הם משמעותיים, אך כדאי גם להכיר את מגבלותיו. אחד מהם הוא הצורך להיעזר בשרת המאפשר את העבודה התקינה. על כן, במקרים של תקלת תקשורת עלול להיווצר מצב שבו הגישה לסביבת העבודה תיחסם. בשל כך, מכיוון שסביבת העבודה היא בענן, חשוב לבחור בספק אמין המסוגל לטפל בתקלות במהירות וביעילות.
  • עלות – שיקול נוסף שיש להתחשב בו, נוגע לעלות השימוש בשירותי הענן. בעבר, כאשר היה צורך בהקמת עמדת עבודה, עלות רכישתן של תוכנות שונות הייתה חד פעמית ולא נדרש תשלום קבוע כלשהו. כיום, שירותי הענן  מחייבים תשלום חודשי קבוע. מנהל העסק צריך לשקלל את עלות השירות לעומת היתרונות המוצעים בענן ולקבל את ההחלטה הנכונה עבורו.

מהירות העבודה

כאשר נעזרים בשירותי ענן, תהליך העבודה מתבסס על הורדה של מידע ועל העלאה שלו. על כן, במיוחד אם בוחרים בשרת שאינו מקומי, עלולה להיווצר האטה בקצב העבודה. חשוב שמנהל העסק יהיה ער לכך, ובעת הצורך יבחן אפשרות לבחירה בספק חלופי.

בשורה התחתונה שירותי הענן עונים היום על הצורך בסביבת עבודה דינמית המבטיחה לגבות את המידע העסקי החיוני לבית העסק. אך על מנת ששירותי הענן ימלאו את ייעודם, חשוב לבחור בספק הנכון המסוגל להעניק שירות מקצועי ואיכותי.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם