ניהול משתמשים והרשאות

ניהול משתמשים והרשאות – מאיפה מתחילים?

כשמדובר על ניהול משתמשים והרשאות מדובר על אחד מהנושאים היותר חשובים ורגישים במערכות התקשורת בארגון.

על מנת שתהיה תמיכה מערכתית בסיסית לכך חשוב לתת דגש על מוצרי תוכנה מתאימים ובלעי בסיס חזק.

זאת לצורך המחשות, ושימוש בכלים מגוונים. את הביצוע מבצעים אנשי המקצוע בלבד, וחשוב להקפיד על כך על מנת שלא תהיינה פריצות בניהול המשתמשים וההרשאות.

ניהול משתמשים והרשאות – כל מה שחשוב לדעת

ניהול משתמשים והרשאות שייך לקטגוריה המשמעותית מאד של אבטחת מידע ויש בעולם זה טכנולוגיות, סטנדרטים ומושגים רבים.

בין הפעולות העיקריות שיש לבצע הן מיכון של מתן הרשאות בכל מהערכות, ניטור של פעילות משתמשים, ביצוע של בקרת סיכונים וטיפול בחריגות.

כמו כן יש לבצע שמירה על עדכניות המידע האישי ועדכניות המידע הארגוני ולדאוג לבקרות למיכון מלא.

כל חברה המעניקה שירותי מחשוב לעסקים חייבת באבחון כשלים ופרצות אבטחת מידע הממחישות טעויות אנוש.

ישנם לא מעט מעשי מרמה, ואף תלות בפונקציות אלו ואחרות הגורמות לשליטה על ארגונים שלמים.

כיום, כל האתגרים הללו נפתרים בקלות על ידי טכנולוגיה חדשנית של מערכות מידע חדשניות ובעלות פתרונות הקשורים לניהול של הרשאות וניהול זהויות.

המטרה היא מאד פשוטה וחשובה, חשוב לתת אך ורק לאנשים המתאימים את הגישה המתאימה ובזמן המתאים לכל המשאבים הטכנולוגיים.

כמו כן, רצוי שניהול המשתמשים וההרשאות יבוצע תוך הזדהות אחידה וחוויית שירות נוחה ויעילה

ניהול משתמשים והרשאות הוא מהלך חשוב ורגיש.

יש לבצע אותו על ידי יישום ומיפוי של כל מערך ההרשאות והתפקידים בארגון, ולהגביל את הגישה לבעלי תפקידים מסוימים.

תוך כך, יש לעמוד בעקרונות הפרדת תפקידים ומידור וזאת למען מניעה של ניצול לרעה של ההרשאות.

המטרה העיקרית היא שעבור כל משתמש בין אם עובד זוטר ובין אם עובד בדרג בכיר תהיה זהות מתוחזקת, מנוהלת ומנוטרת לאורך כל חייו העסקיים בארגון, ולמען ארגון שיעבוד באופן איכותי יותר באמצעות האנשים הנכונים להם יש הרשאות רלוונטיות.

חשוב לדעת, ניהול של זהות והרשאה לא קיימת אך ורק לצורך ניהול ססמאות והרשאות אלא קיימת גם לצורך טיפול במאגרי מידע, קבצים, רשתות, בסיסי נתונים ובכל נושא הקשור למרחב הדיגיטלי של הארגון בין אם  טיפול בשרת הפיזי, ובאין אם טיפול בקבצי ענן.

ניהול משתמשים והרשאות

ניהול משתמשים והרשאות – איך זה קורה?

השנים האחרונות הביאו עמן פתרונות טכנולוגיים גם בעולם של ניהול משתמשים והרשאות ובכל מה שקשור אל ניהול רשתות ושאר התפקידים השייכים לתחום זה.

ניהול יוזרים וניהול הרשאות שייכים אל קטגוריית שירותי it שכיום שוכרים מחברות מקצועיות.

שירות זה הוא חשוב והוא חלק בלתי נפרד מכל תפעול המערך והוא אחד מהמניעים המרכזיים לשמירה על פרויקטים איכותיים ומתופעלים היטב.

זמינות הכלים החדשניים ובהתאמה האישית הטובה ביותר לבית העסק מאפשרת לבתי עסק רבים להיות יעילים יותר, ולדעת הבדלים במיקוד הכלים השונים.

יש לקחת בחשבון שחשוב לתכנן תכנון מקדים, ולקבל אינדיקציה על התמונה הגדולה והאמיתית ותוך כך, לדאוג לתכנית אסטרטגית לה סדר פעולות ואפקטיביות גבוהה.

איך בוחרים את אנשי המקצוע הטובים ביותר?

בחירת אנשי המקצוע עבור ניהול משתמשים והרשאות חייבת להתבצע על הצד המוקפד ביותר.

בכל מה שקשור אל שירותי תמיכה וניהול מערכות תקשורת, ביניהם גם ניהול הרשאות ומשתמשים יש לתת את הדגש בראש ובראשונה על אבטחה, מקצועיות גבוהה ואמון.

אחרי הכל, אתם מפקידים כאן בידי אנשי המקצוע את הבית השני שלכם, המקום הבטוח שלכם בו קיים המידע הכי רגיש.

ומן הסתם זה רק טבעי והגיוני שתרצו שכאשר מדובר על ניהול משתמשים והרשאות או כל מערך רגיש אחר של חומרים חשובים בארגון שלכם את רמת הבטיחות הגבוהה ביותר.

חשוב לקבל המלצות, חוות דעת וביקורות.

חשוב לבחון גם בעצמכם ולראות האם אתם מתחברים אל אנשי המקצוע, לשוחח גם עם לקוחות קודמים ולקבל את כל התשובות, לכל השאלות.

לבדוק אמינות, מקצועיות, ולקבל אינדיקציה מלאה על אנשי המקצוע שאתם עומדים לשכור למשימת תפעול הרשתות בארגון, וכמובן ניהול המשתמשים.

חברת יזמקו היא שותפה עסקית של המותגים המובילים בעולם והצוות של החברה מורכב ממומחי מחשוב מקצועיים ובתחומים שנים.

החברה בעלת וותק של קרוב ל50 שנים במתן שירותים לעסקים קטנים וגדולים ומעניקה פתרונות טכנולוגיים של שירותי ענן מתקדמים, אבטחת מידע, שירותי תמיכה ותחזוקה, ביצוע ותכנון פרוייקטים, ליווי IT, הטמעת מערכות ועוד.

ניהול משתמשים והרשאות – שאלות ותשובות

  • האם השירות כולל גם תמיכה רחוקה?

ככלל, ניהול מערוכת מחשוב בכל עסק וארגון אכן כוללים גם תמיכה מרחוק וכאשר מדובר על ניהול משתמשים והרשאות, כמובן שהאופציה חייבת להיות קיימת. וזאת למען תפעול איכותי.

  • מי קובע את רמת ההרשאות והניהול?

לכל הרשאה יש רמת רגישות, ויש להתאימה לתפקיד ולחשיפה ברמת הביטחון והאמון בארגון. את רמת ההרשאות ההנהלה של הארגון בוחרת כמובן בהתאם לתפקידים. ברמה הטכנית אנשי המקצוע מבצעים את ההרשאות

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
שירותי help desk

שירותי help desk

החשיבות של שירותי help desk בעולם העסקי והארגוני שירותי Help Desk ממלאים תפקיד חיוני בשמירה על מאמץ זה, ומשמשים כמערכת התמיכה הקדמית לטיפול בפניות, פתרון בעיות

למאמר המלא »
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם