גיבוי שרתים בענן

גיבוי שרתים בענן – כך תשמרו על העסק שלכם מפני אובדן

אם התקפות הסייבר של השנים האחרונות לימדו אותנו משהו, זו החשיבות של גיבויי שרתים בענן ויתר הנתונים.

בעוד שחלק מהבעיה הוא הפגיעות ואיומים של האקרים שתופסים רשתות ארגוניות לא מוכנות, כמות הנתונים העצומה שנאספת, מאוחסנת ומעובדת הופכת להיות יותר מדי קשה לניהול.

כאשר גיבויי שרת עבור משאבי רשת קריטיים מטפלים בשתי הבעיות הללו בדיוק. התקדמות טכנולוגית של גיבוי שרתים בענן כיום מאפשרים להבטיח שתוקפים לא יגנבו מידע רגיש מהארגון, ומאפשר לארגונים לזהות ולמטב את שיטות שימור הנתונים ואבטחה.

מהו גיבוי שרתים בענן?

שרתי גיבוי הם המחשבים בעלי ההספק הגבוה שאחראים לאחסון והגנה על נתוני רשת קריטיים עבור התרחיש הגרוע ביותר. בין אם מדובר בהוריקן, הפסקת חשמל ממושכת או מתקפת סייבר מתקדמת, ארגונים צריכים שיטה לשחזור נתונים שאבדו.

שרתים מקומיים או מבוססי ענן יכולים לגבות קבצים, תיקיות, מסדי נתונים, כוננים קשיחים ועוד כדי להבטיח שהנתונים יישארו מחוץ לשימוש היומיומי שלהם כמשאבי רשת. עם עלייתם של שירותי ענן לעסקים, שירותי הגיבוי ובפרט גיבוי שרתים בענן הפכו לוורטיקל משמעותי.

מעבר לשוק אחסון הענן לצרכן, מספר ספקים נלחמים כדי לאבטח את שטח הגיבוי של שרתי הענן לעסקים.

גיבוי שרתים בענן

גיבוי מקומי לעומת גיבוי שרתים בענן

כל שרת או התקני ארגון אחרים (למשל, קלטות, דיסקים, כוננים) המחזיקים נתונים מיותרים במקום הפיזי ידועים כגיבויים מקומיים.

לא תלוי בארגון צד שלישי או באינטרנט, גיבויים מקומיים נגישים וניתנים להטענה מחדש עבור גיבויים של המערכת מהר יותר מאשר חלופות גיבוי שרתים בענן מרחוק. כמו פתרונות ענן רבים אחרים, גיבוי בענן לעסקים הם שירותים המוצעים על ידי ספקי ענן וצבא השרתים המרוחקים שלהם ומרכזי נתונים גלובליים.

גיבויים בענן זמינים בפלטפורמות ענן ציבוריות, או שארגונים יכולים להקים ולתמוך בגיבויים באמצעות תשתית ענן פרטית.

היתרונות של גיבוי שרתים בענן כוללים תקורה מופחתת, הגנה מפני אסונות טבע, גישה לנתונים מכל מקום, אבטחה חזקה יותר ומדרגיות. עם זאת, גיבויי ענן לוקחים זמן רב יותר לטעון מחדש או לסנכרן מערכות, ספקי ענן אינם מקלים על המעבר, ורשתות נמצאות בסיכון לאובדן נתונים כאשר חוזי שירות מסתיימים.

החשיבות של גיבויים לא מקוונים

פתרון אחד להרתעת תוכניות הצפנה וסחיטה הוא גיבויים לא מקוונים, שגורמי האיום אינם נוגעים בהם.  עם גיבוי שלם של שרת לא מקוון, שחזור הרשת יכול להיעשות בהפיכת מתג.

למרות שפעם הוגבלו לשרתים מקומיים, שירותי ענן ממשיכים להציע לעסקים קטנים ובינוניים גישה לפתרון שרת מרוחק שניתן להרחבה, למשל:

  • ניהול נתונים – נתונים יכולים להיות גם נכס וגם חיסרון עבור ארגונים. זה נכס מכיוון שהנתונים יכולים לספק החלטות עסקיות, אבל זו אחריות בגלל הסיכונים הקשורים לאובדן נתונים. בשני המקרים, המסר ברור: קחו את נתוני הארגון ברצינות.
  • הקמת תוכנית הבראה – ארגונים מכל הגדלים מסתמכים היום על אחסון נתונים. מידע על עובדים ולקוחות, מסמכים קנייניים, קוד יישומים, שרתי דואר אלקטרוני ועוד הם דוגמאות לנתונים שמומלץ לשמור על פרטיות. עם זאת, יישום תוכנית גיבוי ושחזור עבור רשתות ארגוניות קל יותר לומר מאשר לעשות.

אבטחת נתונים חיונית להמשכיות עסקית

המחשבה שמחזיקה את אנשי אבטחת הסייבר ערים בלילה היא האיום של דליפת נתונים. בין אם זה פוגע במותג הארגון או מעמיד את החברה בסכנה משפטית או פיננסית, צרכנים, רשויות ציבוריות וארגונים מתייחסים ברצינות לנתונים.

בנוסף למידע הרגיש של הלקוחות שלהם, לעסקים יש נתונים קנייניים המאפשרים להם יתרון תחרותי בשוק. בעוד שחברות גדולות ופופולריות יותר ספגו את עיקר התקפות הסייבר במהלך השנים, אף ארגון מעולם לא היה מאובטח ב-100% דיגיטלית.

בכל תעשיות, ניטור שרתים וגיבויים לא מקוונים מרחוק הם חלק חיוני מערך הכלים כדי לשרוד את האסון הבא.

שוק גיבוי שרתים בענן

 אנליסטים בתעשייה חזו כי שוק גיבוי שרתים בענן יגיע למילארדים. מגמה זו מצביעה הן על הצורך בניהול כמויות הולכות וגדלות של נתונים והן על הדחיפות להגן על מה שהכי רגיש.

ספקי שירותי ענן ממשיכים להיות אופציה פופולרית בכך שהם מציעים יכולות אחסון, סנכרון וגיבוי לארגונים. לפיכך, היכולת של פלטפורמות ענן לסנכרן שינויים באופן מתמיד וגיבוי אוטומטי היא חיונית עבור ארגונים.

כדי להבטיח כי נתוני העסק שלכם מוגנים בצוצה הטובה ביותר, גובים וניתנים לשחזור בעת אסון, בדקו עם חברת 'יזמקו' אילו אפשרויות גיבוי בענן עומדות לרשותכם. חברת 'יזמקו' המתמחים במתן שירותי מחשוב ענן לעסקים ישמחו להעניק לכם פגישת ייעוץ ללא התחייבות.

גיבוי שרתים בענן – שאלות ותשובות

 כיצד פועלים גיבויים במחשוב ענן?

 עם הפיתוח של שירותי מחשוב ענן, גיבוי שרתים בענן עוזרים לאבטח נתונים בשלוש דרכים. במקום מתודולוגיות מתחרות, הפעולות הבאות פועלות לעתים קרובות יחד כדי לשרת את הארגון.

  • אחסון בענן
  • גיבוי ענן
  • סנכרון ענן
  1. מה הם גיבויים היברידיים וכלל הגיבוי 3-2-1?

 בעוד שלגיבוי מקומי וענן יש את היתרונות שלהם, זה לא נוהג טוב להסתמך על אחד או להגביל את הגיבויים שלך לעותק בודד. אנשי מקצוע בתעשייה הגיעו להסכמה על עקרון ה-3-2-1 של גיבויים. כלומר, עבור כל הנתונים הרלוונטיים, צריכים להיות לכם שלושה עותקים של הנתונים האלה.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
שירותי help desk

שירותי help desk

החשיבות של שירותי help desk בעולם העסקי והארגוני שירותי Help Desk ממלאים תפקיד חיוני בשמירה על מאמץ זה, ומשמשים כמערכת התמיכה הקדמית לטיפול בפניות, פתרון בעיות

למאמר המלא »
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם