אבטחת מידע בענן

כל האמת על אבטחת מידע בענן

עננים כמודל לארגון IT בחברות הופיעו בשוק יחסית לאחרונה בסטנדרטים של עסקים מסורתיים. ועדיין יש הרבה מיתוסים לגבי מהימנות העננים, מה שמוסבר בחוסר מודעות המשתמש ובנוכחות של כמות גדולה של מידע לא לגמרי אמין.

ברוב המקרים, הנוחות שמספקים שירותי ענן גוברת בהרבה על בעיות האמינות והאבטחה הפוטנציאליות. כך, למשל, חברות סטארט-אפ שונות משיקות בהצלחה פרויקטים חדשים ללא השקעות משמעותיות בתשתית משלהן.

לא פעם, ניתוח של אבטחת המידע של התשתית שלו מראה כי ניתן להעביר את רוב הנתונים בצורה בטוחה לענן, כאשר רמת אבטחת מידע בענן גבוהה באופן ניכר מאשר בסביבה ארגונית.

מה היא אבטחת מידע בענן?

אבטחת מידע בענן היא קבוצה של נהלים, מדיניות וטכנולוגיות שנועדו להגן על סביבות מחשוב ענן מפני איומי אבטחת סייבר פוטנציאליים. בכל מקרה של התקפה או פריצה, יש לשמור על שלמות ואבטחת מודלים של שירותי מחשוב ענן. ספקי שירות ענן מנוהל מספקים תשתית ענן מאובטחת.

שמירה על בטיחות הנתונים בענן

אבטחת מידע בענן אינה קשה כפי שהיא עשויה להיראות. ישנן דרכים רבות להגן על העסק תוך שמירה על אבטחת הענן וניצול מלא של היתרונות שלו.

אבטחת ענן מתחילה בבחירת מודל השירות הנכון המתאים לצרכי הארגון. מנקודת מבט של אבטחת ענן, ישנם דגמי שירות ייחודיים ואפשרויות פריסה שונות, כאשר דגמי שירות הם:

  • תשתית כשירות (IaaS): באמצעות מודל IaaS, חברה יכולה ליצור מרכז נתונים וירטואלי משלה (VDC). מרכז נתונים וירטואלי מספק אוסף של משאבי ענן במקום השרתים הפיזיים שמרכז נתונים מסורתי יכול לספק. לא תצטרכו עוד לבצע תיקונים, שדרוגים או תחזוקה קבועים של מכונות פיזיות;
  • פלטפורמה כשירות (PaaS): מודל ה-PaaS מספק אפשרויות רבות המאפשרות ללקוחות לספק, לפרוס או לבנות תוכנה;

האתגרים במחשוב ענן:

יותר ויותר נתונים ואפליקציות עוברים לשירותי ענן, מה שיוצר אתגרים ייחודיים לאבטחת מידע.

האיומים המובילים איתם מתמודדים ארגונים בעת שימוש בשירות מסוג זה הם:

  1. ניהול לקוי של זהות, הרשאות, גישה וסיסמאות
  2. ממשקים וממשקי API לא מאובטחים
  3. תצורה שגויה ובקרת שינויים לא מספקת
  4. חולשות במודל מבנה אבטחת מידע בענן 
  5. פיתוח אפליקציות לא מאובטח
  6. חשיפה מקרית של נתוני ענן
  7. פשע מאורגן, האקרים ומתקפות זדוניות ועוד..

מודל השכבות באבטחת מידע בענן

אבטחת הענן מתחילה בבניית ארכיטקטורת האבטחה שלו, כלומר הוספת תכונות אבטחה למבנה הבסיסי שלו. כלי אבטחה מסורתיים הם, למשל, חומות אש, מוצרים נגד תוכנות זדוניות ומערכות זיהוי פריצות.

מגוון אנשי מקצוע עוסקים בתכנון האבטחה לכל הענן, כאשר כולם עובדים יחדיו, וכך מייצרים את מודל השכבות של אבטחת מידע בענן.

ברור שיצירת מבנה האבטחה בענן אינה מוגבלת לבחירת התוכנה והחומרה. קודם כל יש את נושא ניהול הסיכונים. כדי לקבל החלטות נוספות, יש צורך להבין אילו בעיות עלולות לצוץ ומה יהיו ההשלכות על העסק.

שלושה נושאים מרכזיים שיש להתמקד בהם בעת יצירת מודל שכבות ההבטחה של הענן הם המשכיות עסקית, שרשרת אספקה ​​ואבטחה פיזית.

אבטחת מידע בענן
אבטחת מידע בענן

אחריות הלקוח ואחריות הספק

הלקוח לא תמיד לא יכול למנוע פגיעויות בקוד או במוצרים שלא הוא יוצר, אבל הוא יכול לקבל החלטה מושכלת באיזה מוצר להשתמש. כדאי לחפש מוצרים שיש להם תמיכה רשמית.

בחרו פתרונות מוסמכים המאמתים את מאמצי האבטחה, יש להם תוכנית ניהול סיכונים, והתייחסות למשתמשים שלהם באחריות על ידי דיווח מיידי על בעיות אבטחה ושחרור עדכונים.

ואילו על הספק לבדוק מעת לעת את המערכות ולאתר פגמים אפשריים אשר יכולים לפגוע בסודיות, שלמות וזמינות המידע, כמו גם להפריע לפעולות השירות.

סיכוני אבטחה הנובעים מפגיעויות במערכת ניתנים להפחתה רבה על ידי זיהוי נקודות תורפה באופן שגרתי ויצירת תיקונים, כמו גם שימוש בשיטות ניהול זהות וגישה תקינות.

הדרישות בהן פלטפורמת הענן צריכה לעמוד

שירותי הספק של שירותי אבטחת מידע בענן מוערכים על פי חמישה קריטריונים עיקריים:

  • בטיחות;
  • זמינות;
  • סודיות;
  • שלמות התהליך;
  • פרטיות.

מודל אבטחת המידע של ספק הענן צריך לכלול

לספק שירות ענן מנוהל יש שרתים שהוא מאחסן במרכז הנתונים. באמצעות מגוון מכשירים, תוכנות וקוד, הוא חולק את הקיבולת הפיזית של השרתים שלו בין המשתמשים המקבלים סט של פונקציות מסוימות בפורמט "כשירות".

חלק מהשירות בנוסף לתשתית, חומרה, תוכנה, מאגר מידע ושולחן עבודה, על הספק לכלול במודל אבטחת המידע של הענן את כל האלמנטים שיגנו על המידע שלכם באופן  מירבי.

המרכיבים העיקריים של אבטחת מידע בארגון הם מכלול אלמנטים הכולל פתיחות, סודיות ושלמות של משאבי המידע והתשתית התומכת. רכיבי אבטחה כוללים לרוב הגנה מפני גישה בלתי מורשית, שהיא מרכיב מרכזי באבטחת מידע.

מרכיבי אבטחת המידע אינם יכולים לתפקד ללא הקפדה על העקרונות הבסיסיים, הכוללים:

  • קלות שימוש;
  • שליטה על פעולות;
  • בקרת גישה.

אילו שאלות עליי לשאול את ספק הענן שלי

שאלו את עצמכם: "אילו בעיות אני צריך לפתור?" התשובה לשאלה זו תעזור לכם לקבוע אילו שאלות לשאול את ספק שירותי הענן שלכם כדי לא לפספס את ההיבטים החשובים ביותר.

חשוב לוודא כי הספק יכול להציע לכם את מערכת המרכיבים העיקריים של אבטחת המידע בענן:

  • זמינות מאפשרת למשתמשים להשיג באופן חופשי את המידע שהם מעוניינים בו. 
  • אינטגרליות היא אחד ממרכיבי המידע המבטיחים את יציבותו במקרה של שינוי מכוון או לא מכוון של נתונים מסוימים. היא יכולה להיות סטטית ודינאמית. אם אינטגרליות המידע מופרת, הדבר עלול להוביל לתוצאות שליליות חמורות. 
  • סודיות היא המאפיין העיקרי המאפשר גישה למידע רק לגופים מורשים חוקית: לקוחות, פלטפורמות, תהליכים. סודיות היא ההיבט החשוב והמשוכלל ביותר של אבטחת מידע.

מקצועני אבטחת מידע בענן

הגנת נתונים בענן מתרחשת בכל הרמות: תשתית, אפליקציות, תוכנה, מחשוב. השימוש בטכנולוגיות ענן עבור כל אחד מהדגמים, בין אם זה PaaS, IaaS או SaaS, אינו פוטר אותכם מהצורך להעריך ולקבל החלטות כדי למזער את הסיכונים הגלומים בתשתית ה-IT הקלאסית.

להיפך, המעבר לשימוש בעננים מוסיף סיכונים חדשים, שהפחתתם תלויה לא רק בכם, אלא גם בספק שלכם. בהקשר זה, חשוב מאוד לפנות למקצועני אבטחת מידע בענן.

חברת יזמקו IT הם אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום אליהם תוכלו לפנות, והם יעזרו לכם להעביר את המידע שלכם לענן באופן המאובטח ביותר, ולשמור עליו ללא פגע.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
שירותי help desk

שירותי help desk

החשיבות של שירותי help desk בעולם העסקי והארגוני שירותי Help Desk ממלאים תפקיד חיוני בשמירה על מאמץ זה, ומשמשים כמערכת התמיכה הקדמית לטיפול בפניות, פתרון בעיות

למאמר המלא »
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם