אבטחת מידע

אבטחת מידע של מאגרי מידע היא מערכת אמצעים שמטרתם להגן על מידע המאוחסן במאגרי מידע מסוגים שונים ולהבטיח סודיות, שלמות וזמינות של הנתונים. השליטה באבטחת מאגרי המידע היא הכרחית, המידע הכלול בהם תמיד יעניין צדדים שלישיים, וככל שהמאגר גדול יותר כך הוא דורש רמת הגנה רצינית יותר.

שיטות אבטחה מומלצות להגנה על נתונים כוללות טכניקות כגון הצפנת נתונים, ניהול מפתחות הצפנה, דחיסת נתונים, החלפת נתונים ומיסוך, בקרה, ניטור ובקרה על גישת משתמשים מורשים. כנראה שהארגון שלכם משתמש בשירותי אבטחת מידע כאלה או אחרים, אך איך תדעו שעונים על כל הצרכים של הארגון ומספקים עבור המידע שלכם את ההגנה המירבית?

עקרונות כלליים של ניהול אבטחת מידע

כדי לספק עבור הארגון את רמת האבטחה המרבית, על הספק לעבוד עם צוות מומחים בתחום תפעול ובניית מערכת אבטחת מידע ושילוב פתרונות מחשוב שונים בעזרתם ניתן להשיג את האפקט האופטימלי של שירותי אבטחת מידע. בעזרת מספר שלבים פשוטים יחסית, ניתן להבטיח כי המידע שלכם ישמר בצורה הטובה יותר:

  • בחירת שרת מאובטח או פלטפורמת אחסון מידע, המציעים מערכות ביקורת וניטור משלהם.
  • הגבלת גישה פיזית למחשבים שעליהם ממוקמים הנתונים, והגבלת זכויות גישה למשתמשים באמצעות הגדרות מחשוב ענן לעסקים.
  • שימוש בפתרונות דו-שכבתיים לארגון גישה, בהם המשתמש מקבל גישה למערכת הניהול או מערכת עסקית אחרת המכילה רק קישורים לרכיבי המידע הכללים ולא למידע עצמו. זה ממזער את הסיכון לשימוש לרעה, שינוי או העתקה של מידע.
  • הבטחת זמינות של מערכת הגיבוי והשחזור של המידע לאחר תקלות, בעזרת שירותי מחשוב ענן.
  • שלילת האפשרות להפעיל תוכניות או תהליכים כלשהם בשרת המאחסן מידע רגיש.

מערך הגבלות זה יצמצם את הסיכון לגישה בלתי מורשית למאגר המידע ויאפשר פתרון בעיית אבטחת המידע ואישור מהימנותו למשתמשים במידת הצורך.

פתרונות אבטחת מידע 

מאגרי מידע הם מאגרים יקרי ערך של מידע סודי, מה שהופך אותם למטרה מרכזית עבור האקרים. פורצים חיצוניים ופנימיים כאחד מהווים סיכון לאבטחת נתונים אישיים ופיננסיים, סודות מסחריים ונתונים רגולטוריים. שירותי מחשוב לעסקים מביאים עבורכם את הפתרון האולטימטיבי לבעיית גניבת הנתונים.

צמצום הסיכונים לפריצות אבטחה והפעלת שיטות עבודה מומלצות לאבטחת מידע בארגון, כגון הצפנה, ניהול מפתחות, מיסוך נתונים, ניהול גישת משתמשים מועדפת, ניטור פעילות וביקורת, מספקות את ההגנה הטובה ביותר. לאורך השנים פותחו מגוון פתרונות אבטחת מידע אשר משמשים את מומחי הסייבר בעבודה השוטפת שלהם:

  1. הגנת מידע על ידי הצפנה, ניהול מפתחות, עריכה ומיסוך נתונים.
  2. בקרת גישה לנתונים- השלב העיקרי באבטחת מידע הוא אימות זהות המשתמש הניגש לקבלת המידע המבוקש(אימות) ושליטה באילו פעולות הוא יכול לבצע (הרשאה).
  3. הטמעת הפרדת תפקידים עוזרת למנוע ממשתמשים בעלי זכויות, שימוש לרעה בהרשאות המערכת שלהם כדי לגשת לנתונים רגישים, וכן מסייעת במניעת שינויים מקריים או זדוניים במסד הנתונים.
  4. ביקורת ומעקב- יש לרשום את כל פעילות מסד הנתונים למטרות ביקורת, כאשר היא חייבת להתבצע גם אם הרשת מוצפנת. מאגרי מידע חייבים לספק ביקורת מהימנה ומקיפה הכוללת מידע על הנתונים, הלקוח ממנו מתבצעת הבקשה, פרטי הפעולה והצהרת SQL עצמה.
  5. הגנה על המידע בענן- לשימוש בשירותי ענן יתרונות רבים, אבל הם יכולים לבוא עם סיכונים נוספים, כולל הרחבת היקף הרשת, הרחבת משטח האיום עם קבוצה ניהולית לא ידועה ותשתית משותפת. עם זאת, בעזרת שימוש בשירותי אבטחת מידע, המידע שלכם יהיה מוגן גם בענן.

שימוש במאגרי מידע חשובים מאוד לפיתוח מוצלח של עסק, ולכן הם זקוקים להגנה מתאימה. זה הפך לרלוונטי מתמיד בסביבה העסקית, מכיוון שאנו חיים בעידן הכלכלה הדיגיטלית, צמיחת החברה פשוט בלתי אפשרית בלעדיהם.

המידע חשוף כעת למספר הולך וגדל של איומים ופגיעות, וירוסים ואיומים אחרים הולכים ומשתכללים וצוברים תאוצה.

מכאן עולה הצורך להטמיע מערכות אבטחת מידע שיוכלו להגן על נתוני החברה. גורמים רבים משפיעים על בחירת כלי אבטחת מידע מתאימים, ביניהם היקף החברה, גודלה, הצד הטכני והכרת העובדים בתחום אבטחת המידע. לכן, אם יש לכם שאלות כלשהן לגבי פתרונות אבטחת המידע המתאימים ביותר לארגון שלכם, וכיצד ליישם אותם, צורו קשר עוד היום עם המומחים של חברת 'יזמקו' שישמחו לספק לכם את כל המידע הנחוץ.

אבטחת מידע – שאלות ותשובות

  • באילו איומים נפוצים מטפלים מומחי אבטחת מידע?

בדרך כלל פריצה למערכות הארגון מתבצעות באמצעות מיילים זדוניים, שימוש ברשתות חברתיות ממחשבי החברה או שימוש בתוכנות זדוניות כדי לחשוף אישורים ובסופו של דבר את הנתונים עצמם. כמו כן, טעויות אנוש כמו חיבור התקנים חיצוניים, החלפת סיסמאות לא תקינה, שגיאות תצורה והתנהגות לא אחראית אחרת של משתמשי המערכת ממשיכים להוות כמעט 90% מפרצות האבטחה בארגונים.

  • אילו סוגי פריצות אבטחה קיימות?

ניתן לחלק את פריצות האבטחה לשתי קבוצות- חיצונית ופנימית. פורצים חיצוניים כוללים האקרים בודדים ופושעי סייבר המבקשים לשבש את עסקי החברה או להשיג רווח כספי, הזדמנויות להונאה והפרעה בקנה מידה לאומי או גלובלי. פורצים פנימיים הם עובדים בהווה או בעבר, לקוחות או שותפים שמשתמשים באמון החברה כדי לגנוב נתונים או לעשות טעות כלשהי שמובילה לאירוע אבטחה לא מכוון.

לשיחת ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם

השאירו פרטים

או חייגו - 3730*
logo_light

יש שאלה?

צרו קשר

הכניסו פרטים ונשוב בהקדם

דילוג לתוכן