שירותי גיבוי בענן

מה זה שירותי גיבוי בענן, מה ההבדל בין גיבוי לאחסון, מה כדאי בכלל לגבות בענן, מה הסיבה לקחת שירות מהסוג הזה וכמה זה עולה – כל התשובות במאמר הבא.

מה זה שירותי גיבוי בענן

גיבוי בענן לעסקים משמש לשמירה על קבצים יקרי ערך. בעולם האינטרנט ניתן לפרוץ למחשב, אם אינו מאובטח, ולחבל במידע שיש בתוכו בין אם לגרום לנזק במידע, לגנוב אותו, למחוק אות וכו'.

סיבה נוספת לפגיע בנתונים היא תקלת חומרה במחשב בין עם תקלה טכנית, טעות אנושית וכו', המחשב יכול למחוק קבצים או פשוט להפסיק לעבוד וכל המידע עליו פשוט הולך לאיבוד כמעט ללא שום יכולת לשחזר אותו.

שירותי גיבוי בענן נועדו כשי לשמר את הנתונים והמידע שיש על המחשב במחשב אחר (שרת) ובכך ליצור כפל נתונים כך שאם המחשב שלכם יינזק, תוכלו לשלוף בחזרה את כל המידע מהענן שעליו גיביתם.

מה ההבדל בין שירותי גיבוי בענן לאחסון בענן

ההבדל בין אחסון לגיבוי הוא כפל המידע שציינו קודם. בגיבוי בענן אתם שומרים את כל המידע שלכם במחשב שלכם בין אם זה בית או בבית העסק ובמקביל שומרים את אותו המידע במחשב גיבוי נוסף/שרת חברת גיבוי בענן.

לעומת זאת באחסון בענן אתם שומרים מלכתחילה את כל הנתונים וכל המידע שלכם בענן ולא במחשב.

לכך יכולות להיות שתי סיבות, הראשונה היא כמו גדולה של קבצים עם צורך בהמון זיכרון שלא קיים במחשב שלכם אז אתם נאלצים לאחסן את הנתונים בענן מכיוון שבשירותי גיבוי בענן בדרך כלל מדובר בחברת שרתים עם שטח אחסון לקנייה או להשכרה.

סיבה נוספת לאחסון בענן ולא במחשב העסקי היא שמירת על בטחון המידע כנגד חדירה בזדון על ידי האקרים.

שירותי גיבוי בענן

מה כדאי לגבות בענן

לא נהוג לגבות בענן תוכנות, אפליקציות, משחקים ופלטפורמות. הסיבה לכך היא שאם כבר שילמתם עליהם או שהורדתם אותם פעם אחת, תוכלו להוריד אותם באותו רישיון שוב פעם נוספת אם יהיה צורך בכך. בדרך כלל, משחוב ענן לעסקים נועד כדי לגבות דברים חשובים הרבה יותר שלא ניתן לשחזר אחר כך:

  • מסמכי לקוחות – מסמכים כגון חשבוניות, קבלות, הזמנות ועוד.
  • ניהול מלאי – מסמכים להתנהלות מול ספקים, מלאי סחורה חוזים וכדומה.
  • דוחות – דוחות כספיים, סטטיסטיקות ונתונים שונים אודות העסק.

מה הסיבות הנפוצות ללקיחת שירותי גיבוי בענן

סיבות נוספות שחשובות לגיבוי נתונים בענן היא ניטור שרתים. השירות מאפשר לזהות תקלות עוד לפני שהן קורות ויותר מכך, לפתור תקלות מרחוק.

בבניית אתר עסקי ולצורך הקידום שלו ייתכן ותאספו המון תוכן שתרצו לשמור ברשותכם ושלא יופץ בכל מקום באינטרנט ללא שליטה או ניצול הצרכים העסקיים שלכם.

כמו כן תכנים מסוג זה תופסים המון מקום אחסון שמרבית המחשבים אינכם יכולים להכיל. שירותי מחשוב ענן לעסקים מספקים את האפשרות לגבות את כל התכנים מצד אחד ומצד שני גם מאפשרים המון מקום אחסון, ודי אינסופי, ככל שתשלמו יותר כך תקבלו יותר שטח אחסון.

שירותי גיבוי ללא תקציב לעסקים קטנים

עסקים קטנים שזקוקים שירותי גיבוי בענן גוגל בחינם או בתשלום אחד שיישאר איתם לכל החיים יכולים להשתמש בכונן קשיח (דיסק קשיח) חיצוני.

ניתן לחבר כונן ב-USB למחשב ולהגדיר שכל המידע, הקבצים, המסמכים והתכנים יגובו באופן אוטומטי בכונן.

החיסרון בדיסק קשיח הוא שהוא אינו מגובה בעצמו. זאת אומרת שהוא יכול להיאבד להישכח, להיהרס ולהיגנב ובתחום אבטחת המידע זאת אחת האופציות הגרועות ביותר.

כדי לדעת יותר ולקבל את כל המידע מהקיף אודות שירותי ענן ושירותי גיבוי בענן אנחנו ממליצים לכם לפנות לחברה המתמחה בתחום שירותי מחשוב לעסקים, חברה בעלת ניסיון ומוניטין מקצועי שתוכל לייעץ לכם בחינם בנושא ולעזור לכם להחליט על השירות שהכי מתאים לכם ובתקציב שיושב עליכם בול.

אל תיקחו סיכונים מיותרים בכל מה שקשור למידע שברשותכם ובדקו את האפשרויות כבר עכשיו.

כמה עולה שירותי גיבוי בענן לעסקים?

מתן שירות גיבוי בענן לעסקים קטנים בהיקף עבודה לא גדול במיוחד יכול להתחיל בכ-500 ₪ לחודש.

באופן כללי, קשה מאוד למחר שירות כזה מכיוון שכל עסק מחזיק בהיקף מחשבים שונה, חומרים שונים והדרישה לאבטחה גם היא שונה ולכן המחירים יכולים להיות מאוד מגוונים.

כמה עולה שרת?

במידה ותרצו לנהל בעצמכם את שירותי ענן גוגל לעסקים ולקנות שרת משלכם, דעו שמחירי שרתים משתנים בהתאם לטכנולוגיות שהם משתמשים בהם ובהתאם לכמות הזיכרון שניתן לגבות בהם.

שרת קטן ובסיסי מאוד המיועד בעיקר לבתים פרטיים לצרכים שונים או שמירת נתונים ממצלמת אבטחה יעלה כ- 2,000 ₪ ושרתים מקצועיים יותר עבור עסקים המעוניינים ולהסתמך על השרת כענן הפרטי שלהם כלכל המידע של העסק מחירון של שרת יכול לנוע בים 10,000-40,000 ₪ יותר מכך.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם