ענן במחשב – מה לא לעשות!

ענן במחשב – עשה ואל תעשה

היום יותר ויותר חברות מחליטות לעבור לשימוש בשירותי ענן במחשב לצורכי גיבוי וכדי לאפשר לעובדיהם גישה מרחוק. שימוש בענן מקנה לעסק מגוון רחב של יתרונות, אך בראש ובראשונה חשוב לעשות את המעבר בצורה טובה ונכונה.

ריכזנו עבורכם כמה טעויות נפוצות, כדי שתדעו מה לא לעשות.

אל תעברו בגלל חיסכון בעלויות

על פניו נראה כי שירותי מחשוב ענן הם אפשרות קלה ונוחה כדי לחסוך בעלויות. במקום לרכוש עוד ועוד מחשבים, שרתים וגיבויים, הכול פשוט יימצא בסביבת הענן ויהיה נגיש לכל עובדי החברה בכל מקום.

אין ספק כי חיסכון כלכלי הוא שיקול חשוב, אך במידה וזהו השיקול היחידי אתם עושים טעות. הסיבה היא שישנן תוכנות רבות אשר עדיין לא מתאימות לעבודה שוטפת בענן, והמשמעות היא שתצטרכו להשקיע סכומים גדולים כדי לבצע את ההתאמות האלו, או מנגד לסבול מתפקוד לא יעיל של המערכת.

ובמילים אחרות, מה שנראה כמו פתרון זול, יכול לעלות לכם ביוקר.

ענן במחשב

אל תחסכו על אבטחה

שירותי ענן  במחשב מאפשרים לעובדים לגשת למידע מכל מקום בעולם וזהו יתרון עצום. אך זה גם אומר שגורמים לא רצויים יכולים לפרוץ למערכת ולגרום לנזקים. כדי למנוע את זה חשוב לוודא כי שירותי הענן שאתם רוכשים יכללו אבטחה מתאימה, אפילו אם מדובר בעסק קטן וצנוע.

אל תתעלמו מהקושי של העובדים

ההחלטה על רכישת שירותי ענן לעסקים תפתח בפניכם מגוון רחב של אפשרויות ויתרונות. ובכל זאת, התהליך של מעבר לשימוש בענן במחשב דורש הסתגלות של כלל העובדים בחברה. לכולנו קשה להתמודד עם שינויים, וחשוב לזכור כי חלק מהעובדים לא בקיאים במערכות ממוחשבות, ושינוי כזה יכול להיות מלחיץ עבורם.

כדי שהמעבר יהיה חלק, חשוב לעדכן את העובדים על השינוי המתוכנן מבעוד מועד, ולהציע הסברים, הדרכות ותמיכה טכנית רצופה בתקופת המעבר. ככל שיהיה לעובדים קל ונוח יותר ללמוד את המערכת החדשה, כך הם יוכלו לחזור לשגרה ולעבוד בצורה פרודוקטיבית.

אל תקבלו את ההחלטה לבד

פעמים רבות המנכ"ל או איש ה-IT הם אלו שמחליטים לרכוש שירותי מחשוב, מאחר והם רואים את התמונה הגדולה ואת הצורך של העסק. אך זוהי החלטה שמומלץ לקבל תוך התייעצות ושיתוף של מחלקות נוספות בחברה.

עדכון של מנהלי הצוותים יאפשר להם להתכונן מבעוד מועד, אך גם יאפשר לכם לשמוע על הדרישות והצרכים הספציפיים של כל מחלקה, ואפילו לפתח מודל שימוש ייחודי לכם אשר ישפר את זרימת העבודה.

אל תעברו ללא תשתית ותמיכה

סביבת הענן היא סביבה חדשה, עם מאפיינים חדשים ושונים ממערכות הגיבוי והתקשורת בהם השתמשתם עד היום. לכן חשוב לפנות לחברה מקצועית אשר מציעה שירותי ענן לעסקים הכוללים גם תמיכה טכנית, ייעוץ וזמינות לסייע לכם בכל בעיה או בכל צורך שעולה.

חברה מקצועית היא ההבדל בין תקלות ועיכובים בעבודה, לבין מעבר חלק למערכת מאובטחת, יעילה ונגישה.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם