מיקור חוץ בתחום המחשבים – למה כדאי

עולם העסקים והמסחר עבר בשנים האחרונות שינויים משמעותיים. במאה הקודמת בית העסק היה מעסיק עובדים מקומיים שהיו מועסקים במבנה בית העסק עצמו. בזכות מהפכת המחשוב השתנה מן הקצה אל הקצה אופן קבלת השירותים מבתי עסק ואופן העסקת העובדים.

הדבר נכון במיוחד בתחום שירותי מחשוב לעסקים ובתחום שירותי גיבוי. בתחומים אלו נהוג לעשות שימוש במיקור חוץ (outsourcing) המאפשרים בדרך כלל גם הוזלה משמעותית בעלות השירותים.

מה משמעותו של מיקור חוץ בתחום המחשבים

בעבר כאשר היינו נזקקים לשירותי מחשוב לא היה מנוס מהזמנת טכנאי, שעלות הביקור שלו עשויה להיות יקרה מאוד. ברוב המקרים הסיבה שבגינה הוזמן הטכנאי לא הצדיקה את עלותה של שעת עבודה מלאה.

כיום, קיימות טכנולוגיות רבות המאפשרות גישת תמיכה מרחוק למחשב כך שגם מי שאינו נמצא בעמדת המחשב עצמו יכול לקבל נגישות מלאה באישורו של מזמין השירות. מיקור חוץ בתחום המחשבים ניתן במגוון רחב של תחומים  – מתן שירות לקוחות ושירות תמיכה טכני במחשב, בניית אתרים, בדיקות QA ושירותי גיבוי.

מיקור חוץ בתחום המחשבים

האם זה כדאי?

את החיסכון המשמעותי בעליות כבר הזכרנו – אין צורך לשכור את שירותם של עובדים קבועים המקבלים משכורת גם כשאין ביקוש לעבודתם, ופעמים רבות ניתן לקבל מספר הצעות מחיר מתחרות וכך לחסוך בעלות השירות.

במקרים רבים, גם נדרשת התמחות בנושא ספציפי הדורש התייעצות עם גורם בעל מומחיות וניסיון בתחום, ואין  ברירה אלא לפנות לגורם חיצוני. כאשר נעזרים במיקור חוץ אין צורך להתעכב על יחסי עובד-מעביד, שכן כוח האדם מנוהל על ידי חברה אחרת.

מלבד זאת, באפשרותן של חברות המציעות שירותי מיקור חוץ להציע שירות גמיש ודינמי בהתאם לדרישות של כל לקוח ולקוח. כך מאפשר מיקור החוץ שירותי מחשוב וגיבוי המותאמים באופן פרטני לצרכי הלקוח.

מתי נעזרים במיקור חוץ

מיקור חוץ בתחום המחשבים הפך לכלי שימושי במיוחד בעולם מערכות המידע, וכמעט כל ארגון שיש ברשותו מערכות תקשורת ומערכות מחשוב, משתמש בו. גם מרכזי שירות רבים, ומרכזי שירות לקוחות משתמשים בשירותי מיקור חוץ בשל היתרונות הרבים.

אחד המשתמשים העיקריים במיקור חוץ הוא עולם שירותי המחשוב. גם העובדים בתחום מעדיפים פעמים רבות לעבוד בשיטה זו משום שהיא מאפשרת להם גמישות יחסית בשעות העבודה כמו גם הזדמנות לתת שירות למספר מקומות במקביל.

מיקור חוץ בשירותי גיבוי

כל אדם היום נזקק לשירותי גיבוי ברמה כזאת או אחרת. גם למשתמשים פרטיים יש מידע שחשוב להם לגבות. שמירה של חומר בכונן המחשב או על גבי דיסק קשיח היא כמובן חיונית וחשובה ביותר, אך אינה מהווה תחליף לגיבוי המידע בענן או אחסון המידע בשרתים.

בתי עסק רבים המודעים לחשיבות השמירה על המידע הנצבר במהלך העבודה, שומרים את המידע שלהם בענן. חלקם בוחרים ב- מיקור חוץ בתחום המחשבים ומעדיפים להעביר את האחריות לגיבוי המידע העסקי לחברה המתמחה בתחום.

צעד כזה מבטיח למנהלי העסק כי גם במקרים של תקלות, התקפות סייבר או אובדן חומרה פיזית, ישמור בית העסק על בסיס המידע שלו ויוכל להמשיך לתפקד.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
שירותי help desk

שירותי help desk

החשיבות של שירותי help desk בעולם העסקי והארגוני שירותי Help Desk ממלאים תפקיד חיוני בשמירה על מאמץ זה, ומשמשים כמערכת התמיכה הקדמית לטיפול בפניות, פתרון בעיות

למאמר המלא »
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם