מה זה ענן?

מה זה ענן? האחסון הוירטואלי שהחליף את הצורך בדיסק – און – קי, בדיסקים או בכוננים עבי בשר לגמרי כאן כדי להישאר. היום, קל מתמיד לשמור מסמכים וקבצים חשובים ולהיות בטוחים שהם אכן שם כדי להישאר – מרחפים בין ארץ ושמים, על ענן דיגיטלי רב עוצמה. אז מה הוא אותו ענן? ואיך תוכלו לייעל את השימוש בו? הנה כמה טיפים.

אז, מה זה ענן?

על אף שנוכחותו של האחסון הוירטואלי מורגשת כבר משנת 2011, אז שחררה חברת Apple לציבור את היישום הנוח, עדיין קיימים ישראלים שלא משתמשים בו – אפילו שמדובר בקפיצת מדרגה מבחינת נוחות העבודה שלהם.

במטרה להנגיש את השירות החדש, חברת Apple סייעה למשתמשים להכיר את תהליך האחסון ואת העבודה איתו והמהלך השיווקי הראשוני שעשתה היה פשוט בגאונותו – לכנות את שם האחסון בשם "ענן".

באופן זה קל יותר למשתמשים רבים להבין כיצד התמונות, המוזיקה, המסמכים והנתונים שלהם מאוחסנים במימד וירטואלי שלא תופס נפח ממשי במחשב או באמצעי איחסון ממשי אחר ועדיין להיות נגיש וקל ל"הגעה".

מעניין לגלות כי גם היישומים המוכרים הנוספים, כמו Goole Drive, DropBox, Linkedin, Facebook ועוד ששימשו במשך שנים ארוכות בתעשיה הממוחשבת – מסתמכים על שירותי מחשוב לעסקים, למרות שרבים לא מקשרים אותם אחד עם השני באופן אסוציאטיבי.

כיצד נעבוד עם היישומים הללו באופן חכם ונמצה את הפוטנציאל הטמון בהם?

מה זה ענן?

הנה כמה נקודות שכדאי שתדעו לגבי האחסון החכם:

  1. ה"ענן" משפר את שיתוף הפעולה

בשימוש אישי, חשבו היכן היינו לולא היה לנו את פייסבוק, פינטרסט או אינסטגרם. האפליקציות הללו מעודדות אותך לשתף, לצרוך מידע ולהכיר משתמשים נוספים – והן כולן מבוססות על הענן.

עבור מי שצורך שירותי ענן לעסקים, מגלה כי קל יותר להכיר קולגות חדשות ולבצע שיתופי פעולה עסקיים כשהמידע נגיש כל כך, ורובו ככולו מגיע גם דרך הטלפון הסלולרי החכם.

  1. שומר על האבטחה שלך

בכל פעם שתירשמו או תתחברו ליישומים מבוססי ענן, תתבקשו להסכים לתנאים ולהגבלות שלהם – חשוב שתבינו על מה אתם מסכימים ולמה אתם נכנסים, כדי להבטיח שהשימוש בענן יהיה בטוח והמסמכים שנמצאים בו לא יחשפו לעיניים זרות.

  1. שומר עבורך שטח אחסון יקר

מעל הכל, היתרון הגדול ביותר של הענן הוא היכולת לשמור מידע חשוב ללא הצורך לגבות אותו בכל פעם או לרכוש עזרי אחסון נוספים לשם אותה הפעולה. בשונה מהתקני USB שונים או דיסקים בהם שטח האחסון הוא סופי, כאן תוכלו לרכוש שטחי אחסון נוספים ולשמור בהם מידע אישי או עסקי, ללא הגבלה.

למשתמשים עסקיים הדבר חשוב אף יותר, שכן הצורך בחדרי איחסון ושרתים כבדים התופסים מקום רב ומכבידים על המערכת הממוחשבת מופחת באופן משמעותי.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם