מה זה אבטחת מידע

מה זה אבטחת מידע לעסקים נכון לשנת 2023?

מאז שנות האלפיים, איומי סייבר הפכו רלוונטיים עבור הרוב, ממערכות המידע הממשלתיות הגדולות ביותר ועד למחשבים של אזרחים מן השורה. איום סייבר הוא חדירה בלתי חוקית או איום של חדירה זדונית למרחב הווירטואלי כדי להשיג מטרות פוליטיות, חברתיות או אחרות.

המענה על השאלה מה זה אבטחת מידע, הוא שאבטחת מידע היא הגנה מקיפה על המידע והתשתית התומכת בו מכל השפעות מקריות או זדוניות, שתוצאתן עלולה להיות פגיעה במידע עצמו, לבעליו או לתשתית התומכת. לכן, כל מי ששומר את המידע החשוב לו במערכות ממוחשבות, ופה מדובר ברוב אנשי העולם, חייבים לדאוג לאבטחתו. 

מה זה אבטחת מידע ומי צריך?

כדי להבין לעומק מה זה אבטחת מידע, חשוב להבין קודם כל על אילו סוגי מידע מדובר. אבטחת מידע היא אוסף של שיטות ופעולות שמטרתן להגן מפני פעולות לא מורשות כלפי נתונים. מידע הוא סוגים שונים של נתונים המועברים בעל פה ובכתב בעזרת סימנים, מנגנונים טכניים, מחוות ותוכניות.

מידע והעקרונות המרכיבים אותו עדיין נחקרים על ידי מומחים כדי לשפר את היעילות של אחסון ושימוש בנתונים.

שירותי אבטחת מידע היא מערכת שיטות המסייעת בהגנה על טכנולוגיות המספקות אבטחת סייבר בתוך מדינה או חברה.

מידע, שיש להבטיח את אבטחתו, נמצא בשימוש בתחומי חיים שונים: מדיניים, כלכליים, חברתיים ורוחניים. חשוב להגן עליו מפני דליפה על מנת למזער תופעות לוואי אפשריות. למשל הפסדים כלכליים ברמת המדינה.

מידע נחשב מאובטח אם הוא מוגן באופן מלא מכל סוג של איום. הנפוצים ביותר הם מקרים של דליפת מידע על תשלומים ונתונים אישיים. הגישה הנכונה לאבטחה היא יישום אמצעי מניעה שיכולים לצמצם את ההשפעות המזיקות בתוך המערכת ומחוצה לה.

מה זה אבטחת מידע
מה זה אבטחת מידע

אתגרי אבטחת מידע בענן

עם תחילתה של שנת 2023, חברות שכבר הבינו מה זה אבטחת מידע, ממשיכות להעביר משימות IT מסורתיות לענן כדי להאיץ את התהליכים ולהעניק לצוותים זריזות רבה יותר.

אמנם אין להכחיש את היתרונות של אבטחת מידע בארגון, הכוללים גם שירותי ענן, אבל המעבר הזה מביא גם אתגרים חדשים הקשורים לאבטחת מידע בענן, כמו:

  • דליפת נתונים – כאשר נתונים דולפים, הארגון עומד בפני קנסות, תביעות או אישומים פליליים, המובילים לתוצאות בלתי הפיכות ולהליכים ממושכים לשיקום תדמית החברה. לכן, ספקי ענן מנסים להבטיח שליטה נאותה והגנה על נתונים בסביבת הענן.
  • גניבת חשבון – פישינג, הונאה וניצולים נמצאים גם בסביבת הענן. איומים מתווספים כאן בצורה של ניסיונות לתמרן עסקאות ולשנות נתונים. 
  • התקפות סייבר ממוקדות – על מנת למזער סיכונים ולמנוע איומים מסוג זה, בנוסף לשימוש בפתרון שירותי אבטחת מידע מודרניים, מומלץ לבצע הכשרה ייעודית לעובדים בזיהוי טכניקות תוקפים, שימוש בכלי אבטחה מתקדמים, יכולת לנהל נכון תהליכים, להיות מודעים לתגובות מתוכננות.
  • אובדן נתונים לצמיתות – כדי לעמוד באמצעי האבטחה, ספקי אירוח בענן ממליצים להפריד את נתוני המשתמש מנתוני האפליקציה, לאחסן אותם במקומות שונים. זה לא יהיה מיותר לעשות גיבוי. גיבויים יומיים ואחסון גיבויים באתרים מאובטחים חלופיים חיצוניים חשובים במיוחד עבור סביבות ענן.
  • שימוש לרעה בשירותי ענן – עננים יכולים לשמש ארגונים לגיטימיים ולא לגיטימיים. מטרת האחרונה היא להשתמש במשאבי ענן לביצוע פעולות זדוניות: שיגור התקפות DDoS, שליחת דואר זבל, הפצת תוכן זדוני ועוד. 

הגנה על המידע VS הגנה במרחב הוירטואלי

אבטחת מידע ואבטחת סייבר הם שני תחומים שונים של טכנולוגיית מידע, כמו גם שירותי מחשוב לעסקים, המשלימים זה את זה.

שני שירותים אלו, אשר מספקים הבנה בנושא מה זה אבטחת מידע, מצטלבים לעתים קרובות הלכה למעשה ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, אך יש לשקול כל אחד מהם בנפרד למטרה או ליישום שלו.

אבטחת סייבר היא טכנולוגיה להגנה על מערכות מידע מפני התקפות סייבר. אבטחת מידע היא השיטות בהן משתמשות חברות כדי להגן על הנתונים והמערכות שלהן מפני גישה בלתי מורשית, חשיפה של מידע סודי או ניסיונות פריצה על ידי האקרים.

אז ההבדל בין אבטחת מידע לאבטחת סייבר הוא כמו ההבדל בין שמירה על טירה עם חרב לבין הגנה עם אקדח – שניהם נחוצים כדי לשמור על הטירה שלכם מאובטחת, אבל האחד יעיל יותר מהשני בהתאם לנסיבות.

זה הופך את שניהם להיבטים חשובים באסטרטגיית ההגנה הכוללת של כל תהליכי אבטחת מידע בארגון.

שיתוף פעולה בין אבטחת מידע וסייבר להגנת הארגון

הרבה אנשים שואלים, מה זה אבטחת מידע אל מול אבטחת סייבר? אבטחת מידע ואבטחת סייבר הם שני תחומים נפרדים אך קשורים זה לזה. הסיבה לכך היא ששניהם שואפים להגן על הסודיות, היושרה והזמינות של מידע רגיש מפני גישה או שימוש בלתי מורשית.

ישנן מספר סוגיות מפתח החופפות בין שני התחומים:

  • שניהם מתייחסים לאיומי אבטחת מידע שיכולים להגיע מכל מקור (כולל טעות אנוש)
  • שניהם מתייחסים להגנה על נתונים בזמן שהם עוברים דרך רשתות או מכשירים
  • שניהם שוקלים להגן על מכשירים כך שהם לא יהיו חשופים להתקפות של האקרים 

לסיכום, אבטחת מידע מספקת את הרכיבים הטכנולוגיים הדרושים להגנה על נתונים, ואבטחת הסייבר מספקת את המסגרת לאופן השימוש ברכיבים טכניים אלו על ידי ארגונים שרוצים להגן על הנתונים שלהם מפני פולשים, ובדיוק כך נוצר שיתוף הפעולה ביניהם. 

השילוב בין אבטחת מידע לסייבר

עם כניסתם של המכשירים החכמים לחיינו, הגידול בתעבורה, זרימת הנתונים ועוד, האדם הממוצע התחיל לעבור יותר ויותר לסביבת הסייבר ולענן. מכאן נוצר הצורך להגן על המידע בסביבת הדיגיטל. 

אבטחת סייבר היא כבר סבב חדש של אבטחת מידע, המכוון במיוחד לסביבה הדיגיטלית. אבטחת סייבר מרמזת לא רק על הגנה על המידע עצמו, אלא גם על הגנת המערכת כולה בתחום המידע, בתחום ה-IT (תחום טכנולוגיית המחשוב) בכללותו.

אם אתם מנסים להבין את ההבדלים בין מה זה אבטחת מידע, אבטחת IT ואבטחת סייבר, לא בכדי בכל אחד מהמושגים הללו זה מסתכם בניהול אבטחה.

כיום, בשוק המודרני, כל חברה חייבת לדאוג לאבטחת סייבר וגישה אסטרטגית ליישום אבטחת מידע על ידי מומחים בתחום, כחלק מהגנה על תהליכים עסקיים.

אם אתם כבר הבנתם מה זה אבטחת מידע, וזקוקים לאנשי מקצוע שינהלו את כל מערך ההגנה של הנתונים עבור העסק שלכם, חברת יזמקו הם הכתובת עבורכם!

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
שירותי help desk

שירותי help desk

החשיבות של שירותי help desk בעולם העסקי והארגוני שירותי Help Desk ממלאים תפקיד חיוני בשמירה על מאמץ זה, ומשמשים כמערכת התמיכה הקדמית לטיפול בפניות, פתרון בעיות

למאמר המלא »
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם