חברת אבטחת מידע

כל עסק משתמש במחשב ושומר בו מידע בין אם כארכיון ובין אם לשימוש תדיר. ישנם גורמים שמנסים להגיע למידע הזה ולכן יש צורך גם לשמור עליו. חברת אבטחת מידע היא זו שאחראית על כך. כל מה שצריך לדעת בנושא לפניכם בשורות הבאות.

מה זה חברת אבטחת מידע

בעידן המודרני כמעט כל המידע הקיים נמצא על שרתים, מחשבים וברשת האינטרנט. ישנם גורמים זדוניים שמנסים לגשת למידע כדי למנוע נזק כלשהו. חברת אבטחה בתחום המידע עוסקת בהגנה על חומרים ומערכות מידע.

תפקידה של חברת אבטחת מידע היא למנוע חדירה לשימוש, חשיפה, שיבוש, ציטוט, מחיקת או העתקת המידע. וזה לא משנה אם צורת הפלישה היא דרך אמצעים אלקטרוניים, דרך האינטרנט או בפעולה פיזית לשרתים ומחשבים בעלי מידע.

ישנן 3 דרגות מרכזיות של שירותי אבטחת מידע שעל חברת הסייבר להגן עליהן, כל חברת סייבר בתחומה כמובן:

מידע בטחוני – מלחמות סייבר מתנהלות 24/7 בכל רחבי העולם בין אם זה כאן אצלנו המלחמה שמתנהלת בין ישראל מול אירן בהגנה על מידע בטחוני ומרכזים אסטרטגיים לביטחון המדינה ובין אם זה אלפי קילומטרים מכאן במלחמה בין רוסיה לאוקראינה.

אבטחת מידע בארגון חברות גדולות הנמצאות בתחרות אחת מול השנייה יכולות לעקוב אחר הנעשה בחברה השנייה באמצעות חדירה למערכות המידע שלהן. חברות גדולות מחויבות להגנה על המידע שלהן בכל מחיר.

נזק כלכלי לעסק – עסקים קטנים יותר גם נמצאים בתחרות, גם יכולים לרשום לעצמם פטנטים (חברות סטרטאפ), ולשמור דוחות כספיים בדלתיים סגורות לצרכים שונים בשוק.
חדירה, חבלה וגניבת מידע כזה עשוי להוות אסון משמעותי לעסק ולפגוע בו כלכלית באופן משמעותי. כמו כן, גם האקרים יכולים לחדור למערכות המידע לצורך שחיטה באיומים לדרישת כופר.

פרמטרים מרכזיים בשמירה על מידע

בשמירה על מידע עסקי יש שלושה פרמטרים הכרכיים בכדי שמעטפת ההגנה תבוצע באופן מדויק על ידי חברת אבטחת מידע:

שמירה על שלמות המידע – יש צורך לשמור על המידע בשלמותו ללא אפשרות לחדור למערכות המידע ולבצע שינויים או למחוק מחלקו.

שמירה על סודיות – הגבלת גישה ודרישת הרשאות למי שמנסה להגיע למידע מסוים במערכות המידע של העסק/הארגון.

זמינות וגישה – יכולת גישה למורשים להגיע למידע ולהשתמש בו ללא מגבלה או תקלות שיגבילו את השימוש בו שלא לצורך.

חבר לאבטחת מידע שמשתמשת בקריפטוגרפיה

בלי להיכנס ליותר מדי נתונים טכניים מסורבלים, נגדיר שקריפטוגרפיה זאת למעשה הצפנה מכל הסוגים כדי להסתיר את המידע מפני גישה אליו לצורך חבלה או גניבה.

תקפידה הוא להבטיח לשמור על המידע בשלמותו האמצעות שיטות שונות כמו למשל חתימה דיגיטלית, קוד אימות מסרים, פונקציות שונות וכו'. אי עמידה בכללים מאוד נוקשים בקריפטוגרפיה יכולה פגוע בשלמות המידע או לאפשר מאפילו פרצה להקרים לחדור לתוך מערכות המידע.

ביצוע העבודה הזאת היא מאוד סיזיפית תחת נהלים נוקשים מאוד ואסור לאפשר אף תקלה בעניין זה.

חברת אבטחת מידע לחברה פרטית

חברות פרטיות מאבטחות את המידע שלהן בדרכים מעט שונות, נגישות ופשוטות יותר. עסקים פרטיים יכולים להגן על המידע שלהם באמצעות שימוש בשמירת המידע בענן.

ענני המידע אלה בעצם שרתים פיזיים שכבר מקבלים את כל מערכת אבטחת המידע הדרושה על ידי הספק.

כעסק, ניתן לרכוש שטח אחסון בענן או להשכיר שטח אחסון לשמירה על המידע ובכך נחסך הצורך להתעסק בהצפנתו והגנת סייבר.

שימוש בענן מהווה יתרון מכיוון שכך גם יש גיבוי בענן לעסקים החשוב כך שאם תהיה חבלה במידע במחשבי החברה או בשרת שנמצא בחברה, לא תהיה בעיה לשחזר אותו מתוך הענן.

סיוע בפתרון תקלות

לעיתים בכל מערך הגנת המידע יכולות לצוץ תקלות טכניות בין אם תקלה בגישה למידע או בתקלה ברשת המחשבים של החברה.

לצורך כך מומלץ להשתמש בשירותיה של חברת אבטחת מידע המתמחה בתחום שירותי מחשוב לעסקים שתסייע בשמירה על מידע, הגנת סייבר, סיוע בפתרון תקלות ועוד.

כמה עולה שירותי ענן?

שמירת מידע בענן יכול לנוע בין מגון מחירים. כמובן שזה תלוי ברמת האבטחה, סוג המידע וכמות המידע. חברות רבות בישראל ובעולם מציעות עננים לשמירה על מידע עם שטחי אחסון למכירה המחירים שונים לשימושים שונים.

יש עננים שעבורם תשלמו כ-20 אג' לג'יגה ביט אחד ויש עננים מתקדמים יותר ששמירת מידע בהם תעלה פי 10 מזה ויותר. הכל תלוי בצורך שלכם.

חברת אבטחת מידע – ישנה אפשרות לשמור את המידע בשרת אצלי בעסק?

עסקים רבים משתמשים בשרתים משלהם שהם קנו והתקינו במערכות המידע של בית העסק. בדרך כל השרתים כוללים הצפנה בסיסית כדי לשמור על המידע מחדירה פיזית ובנוסף לכך הם עשויים לא להיות מחוברים לאינטרנט כדי למנוע חדירה זדונית מהרשת.

בכל מקרה, להסתמך על שרת שבו יהיה מצוי כל המידע שלכם זה לא מספיק ולכן בנוסף לשרת יש צורך בגיבוי המידע בענן, כך גם יש יכולת לגשת למידע מכל מקום ולא רק ממשרדי החברה שמחוברים לשרת, לכן חשוב להיעזר עם חברת אבטחת מידע מקצועית שתשמור לכם את המידע החשוב של העסק.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
שירותי help desk

שירותי help desk

החשיבות של שירותי help desk בעולם העסקי והארגוני שירותי Help Desk ממלאים תפקיד חיוני בשמירה על מאמץ זה, ומשמשים כמערכת התמיכה הקדמית לטיפול בפניות, פתרון בעיות

למאמר המלא »
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם