חברות ייעוץ אבטחת מידע

חברות ייעוץ אבטחת מידע – תעשו את הבחירה הנכונה

אם יש דבר אחד שעליו ניתן להסכים לגבי תעשיית אבטחת הסייבר, זה שהתחום הוליד מגוון מסחרר של עיסוקים. ישנם אדריכלי אבטחת סייבר, מנהלי אבטחת סייבר, מנתחי אבטחת סייבר, מהנדסי אבטחת סייבר ואפילו קציני אבטחת מידע ראשיים.

אבל מה לגבי חברות ייעוץ אבטחת מידע? כמעט כולם יודעים מה יועץ עושה. הם המומחים שלא עובדים עבור אף חברה אחת, אלא משכירים את עצמם ללקוחות שונים, מספקים שירותים בחוזה ואז עוברים ללקוח הבא. אז, כמובן, לתחום אבטחת הסייבר יש גם יועצים.

מאמר זה מספק סקירה כללית של תיאור התפקיד של יועץ אבטחת סייבר, כיצד להפוך ליועץ אבטחת סייבר ומדוע זו בחירה חכמה בקריירה.

מהו יועץ אבטחת סייבר, ומה הוא עושה?

 יועץ אבטחת סייבר אינו עובד עבור חברה אחת בלבד, אלא נשכר על ידי לקוח כדי לבדוק את אמצעי אבטחת הסייבר של הארגון, ולאחר מכן לתכנן וליישם הגנה טובה יותר. יועצים אלו ידועים לפעמים בשמות שונים, כגון:

  • יועץ אבטחת מידע
  • יועץ אבטחת מחשבים
  • יועץ אבטחת מאגרי מידע
  • יועץ אבטחת רשת

לא משנה באיזו כותרת הם בוחרים, הם משתמשים בידע הרב ובניסיון הרב שלהם כדי לייעץ ולספק שירותי אבטחת מידע, להדריך ולעזור ליישם אמצעי אבטחה טובים יותר עבור לקוחותיהם.

חברות ייעוץ אבטחת מידע

התפקידים והאחריות של חברות ייעוץ אבטחת מידע

 ההגדרה שלעיל שופכת קצת יותר אור על העיסוק של חברות ייעוץ אבטחת מידע, אבל יש צורך לצלול לפרטים הספציפיים. מה עושה יועץ אבטחת סייבר? הנה רשימה של תחומי האחריות שלהם, אם כי קחו בחשבון, לא כל לקוח ירצה או יצטרך את כולם.

אבטחת מידע בארגון הוא אחד מתפקידיו הרבים של יועץ אבטחה הוא לגלות את הדרך הטובה ביותר להגן על מכשירים, רשתות, תוכנות, נתונים ומערכות מידע שלמות מפני פריצות אפשריות והתקפות סייבר.

לרוב ניתן לבצע זאת בעזרת ביצוע בדיקות פגיעות בדומה להאקר כובע לבן, כולל ניתוחי סיכונים והערכות אבטחה. כמו כן, יש לחקור את תקני האבטחה והמערכות העדכניים ואת פרוטוקולי האימות העדכניים ביותר.

בעזרת פתרונות מחשוב רבים העומדים לרשותם של היועצים הם יוכלו למסור את כל ממצאי הבדיקה באמצעות דוחות טכניים ומסמכים, ולספק פיקוח מקצועי והכוונה לצוות האבטחה הפנימי.

להגדיר,  ליישם ולתחזק מדיניות אבטחה ארגונית המתאימה לארגון הלקוח גם כן נכלל תחת תפקידיהם של חברות ייעוץ אבטחת מידע. כמו גם, מעקב אחר הלקוח על ידי עדכון ושדרוג מערכות האבטחה שלו לפי הצורך.

איך הופכים ליועץ של חברות ייעוץ אבטחת מידע?

 ליועץ אבטחת סייבר יש הרבה ציפיות לעמוד בהן ברגע שהוא עובד מטעמן של חברות ייעוץ אבטחת מידע. הדרך היחידה שאיש מקצוע כזה יכול לבצע את כל המשימות הללו היא לקבל את הכישורים וההכשרה הנכונים. אז איך אפשר להפוך ליועץ אבטחת סייבר?

ראשית, בואו נסתכל על הדרישות:

  1. השכלה – להשכלה גבוהה אין תוכנית לימודים ייעודית לאבטחת סייבר. במקום זאת, יועצי אבטחת סייבר לעתיד יצליחו להרוויח תואר ראשון במדעי המחשב, טכנולוגיית מידע, אבטחת סייבר או מקצוע אחר.
  2. הסמכה – ליועץ ההכשרה האבטחה בתחום הסייבר יש הסמכות רבות בנושאים רלוונטיים רבים. עוד על כך בהמשך.
  3. ניסיון בעבודה – כפי שנכון בכל כך הרבה תחומים אחרים, ניסיון קודם באבטחת סייבר מוביל דרך ארוכה לקראת ביסוס האישורים הנכונים. אין כמו עבודה מעשית כדי להראות למעסיק או לקוח פוטנציאליים שאתה יודע מה אתה עושה. ככלל, שלוש עד חמש שנים של עבודה בסביבת IT הן אידיאליות למשרות יועצי אבטחת סייבר.
  4. מיומנויות תקשורת – איש אבטחת סייבר אפקטיבי יודע לתקשר גם עם צוותים הקשורים ל-IT וגם עם אנשים לא טכניים. בהתבסס על כך, יועץ אבטחת הסייבר צריך להיות בעל כישורי מנהיגות מסוימים, במיוחד מכיוון שנופל עליך ליישם מדיניות ונהלים חדשים. לבסוף, היועץ צריך להיות מנהל משא ומתן טוב, לגלות סבלנות וטאקט כאשר הוא עובד עם אנשים בכל רמות המבנה הארגוני.
  5. כישורים מעשיים – לבסוף, כל יועץ אבטחת סייבר טוב צריך לשלוט במיומנויות אלה:
  • בדיקת חדירה
  • נוהלי פריצה וקידוד אתיים
  • ניהול איומים מתמשך מתקדם
  • בטיחות וניהול חומת אש
  • ידע במערכות הפעלה
  • שפות תכנות
  • טכניקות ויכולות הצפנה
  • ידע בהערכות תאימות
  • ידע נרחב בשירותי IT הכוללים שירותי ענן, גיבוי שרתים ועוד.

אם אתם מחפשים עבור הארגון שלכם חברות ייעוץ אבטחת מידע אשר תדע לעבוד בכל התנאים החשובים לכם, לספק לכם שירותי גיבוי בענן לעסקים ושירותי IT אחרים, צרו קשר עם חברת יזמקו. חברת יזמקו יענו על כל הצרכים של החברה שלכם, ויספקו לכם מערך הגנץ סייבר מהטובות בשוק.

חברות ייעוץ אבטחת מידע – שאלות ותשובות

  1. מהו מסלול הקריירה האידיאלי של יועץ אבטחת הסייבר?

הנה דוגמה למסלול קריירה ישים של חברות ייעוץ אבטחת מידע וסייבר:

  • קבלת ניסיון ראשוני בתפקיד טכנולוגיית מידע (IT) או אבטחת מידע ברמה התחלתית
  • עליה לתפקיד של מנהל אבטחה, אנליסט, מהנדס או מבקר
  • השגת אישורי אבטחת מידע מתאימים
  • התחלת הקריירה כיועץ אבטחת סייבר
  1. מה הם תפקידיו העיקריים של יועץ אבטחת מידע?

יועצי אבטחה עוזרים לעסקים וארגונים לאבטח מערכות ורשתות IT. אנשי מקצוע אלה עובדים לעתים קרובות עם לקוחות מרובים כדי להעריך נהלי IT קיימים, לערוך מבחני חדירה ולדון בבעיות ופתרונות עם מנהלים.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
שירותי help desk

שירותי help desk

החשיבות של שירותי help desk בעולם העסקי והארגוני שירותי Help Desk ממלאים תפקיד חיוני בשמירה על מאמץ זה, ומשמשים כמערכת התמיכה הקדמית לטיפול בפניות, פתרון בעיות

למאמר המלא »
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם