מה עושים כשהמחשב לא נדלק – תמיכה טכנית לעסקים

התרחיש הכי מתסכל שיכול לקרות עבור אנשים שעובדים עם המחשב רוב היום הוא המצב שבו המחשב פשוט מחליט שלא להידלק. הדבר הראשון שקופץ לנו בראש הוא שאנחנו חייבים לפתור את זה כאן ועכשיו וממהרים למצוא מעבדה שתתקן לנו את התקלה.

רגע לפני שאתם רצים כבר לבזבז את הזמן שלכם וגם לא מעט כסף חשוב שתדעו שישנם מקרים שבהם אפשר לפתור את הבעיה באופן עצמאי וכאשר המחשב לא נדלק לא צריך להילחץ. יש דברים שאתם בהחלט יכולים לעשות גם לבדכם.

הקשיבו למחשב שלכם, הוא יודע מה הוא אומר

לא אחת יוצא לנו לשבת מול המחשב ופשוט להתחיל לדבר איתו בלי להבין מה הסימנים שהוא מאותת לנו אומרים. מחשב שלא נדלק הוא מחשב שמדבר אלינו דרך נורות מהבהבות, צלילים ולפעמים גם מקשים או מסכים שנתקעים.

סימנים אלו משתנים בין יצרן ליצרן ובין דגם לדגם ולכן חשוב לבדוק את אתר היצרן הספציפי של המחשב שלכם כדי לפענח את משמעותם.

מעבר לכך, תמיד תוכלו לפנות אל תמיכה טכנית לה יכולות מחשוב ענן מתאימות על מנת לקבל מידע רלוונטי יותר כאשר המחשב לא נדלק ואתם מרגישים שאתם לא מצליחים לפתור זאת.

לדוגמה, במחשבי לנובו, שלושה צפצופים קצרים ואחד ארוך יכולים להעיד על תקלה בזיכרון ה-RAM, בעוד שבמחשבי HP, הבהובים של נורות אדומות ולבנות יכולים לסמן על התחממות יתר של המעבד. אבחון נכון של סימנים אלו הוא השלב הראשון והקריטי ביותר בדרך לפתרון התקלה.

המחשב לא נדלק מה לעשות

אילו בעיות בטעינה יכולות לקרות?

אחת הסיבות השכיחות ביותר לכך שמחשב נייד אינו נדלק קשורה לבעיות באספקת החשמל, בין אם במטען ובין אם בסוללה. בין אם יש לכם תמיכה מרחוק ובין אם לא ראשית ודאו שהשנאי תקין על ידי חיבור למחשב ובדיקה אם נורת חיווי הטעינה נדלקת.

אם יש לכם את הכלים המתאימים תוכלו לבדוק את מתח היציאה של השנאי. אם אין כל סימן למתח, סביר להניח שהשנאי התקלקל ויש להחליפו. לגבי הסוללה, ודאו שהמטען מחובר היטב גם לשקע החשמל וגם למחשב ובדקו ששקע הטעינה במחשב אינו שבור.

אם הסוללה נשלפת נסו להפעיל את המחשב ללא הסוללה כאשר הוא מחובר רק לשנאי. אם המחשב נדלק, ייתכן שהסוללה פגומה ודורשת החלפה.

במחשבים חדשים רבים הסוללה הינה סוללה פנימית וניתן לפרק את המכסה התחתון ולהחליף אותה. כמובן שיש לעשות זאת תוך הקפדה על ניתוק מוחלט של המחשב מהחשמל ושימוש בכלי פלסטיק עדינים.

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
השאירו פרטים ואחד המומחים שלנו יצור איתכם קשר בהקדם

כהמחשב לא נדלק, אילו תקלות חומרה הן תקלות נפוצות?

בעיות ברכיבי חומרה פנימיים כמו זיכרון RAM, כרטיס גרפי או לוח האם עלולות למנוע את הדלקת המחשב. תוכלו לנסות לבדוק את רכיבי הRAM ולראות אם הם אינם מולחמים. כך ניתן לנתק אותם בעדינות, לנקות את המגעים ולהחזיר אותם למקומם תוך הקפדה על ניתוק המחשב ממקור חשמל.

נסו גם לנתק את כונן האחסון ואת המקלדת ולבדוק אם המחשב נדלק בלעדיהם. אם כל הניסיונות הללו לא הועילו, סביר להניח שמדובר בתקלה חמורה יותר באחד מרכיבי החומרה הפנימיים ויהיה צורך לפנות אל פתרונות מחשוב כי המחשב לא נדלק בעקבות תקלה זו.

איך מטפלים בבעיות במסך ובתצוגה?

לפעמים המחשב אכן נדלק ופועל אך הבעיה היא במסך עצמו. אם המחשב נדלק אבל המסך נשאר שחור נסו לחבר את המחשב למסך חיצוני באמצעות כבל HDMI. אם התמונה מופיעה על המסך החיצוני, הבעיה היא במסך המחשב הנייד.

אם אתם מזהים תצוגה חלשה מאד על המסך הפנימי וללא תאורה או המחשב לא נדלק כלל ייתכן שמדובר בתקלה ברכיב התאורה של המסך. גם במקרה זה תידרש החלפה במעבדה מקצועית.

תמיכה טכנית לעסקים תסייע לכם לטפל בכל בעיה

כאשר המחשב לא נדלק מגוון סיבות אפשריות יכולות להיות הגורם לכך. חלקן ניתנות לפתרון בקלות יחסית על ידי המשתמש בעוד שאחרות דורשות סיוע מקצועי. תמיד כדאי לבדוק את האפשרויות הבסיסיות לפני שפונים לטכנאי מה שיכול לחסוך לכם זמן וכסף.

עם זאת, אם אינכם בטוחים ביכולותיכם או חוששים לגרום נזק נוסף, עדיף תמיד לפנות למעבדה מקצועית ובכלל אם יש לכם תמיכה טכנית לעסקים הרי שאתם כבר מסודרים. כך תוכלו לקבל אבחון מדויק, תיקון איכותי ואף אחריות על העבודה מה שיבטיח שהתקלה לא תחזור על עצמה.

יזמקו פרו היא חברה טכנולוגית מהמובילות בישראל לה מעל 20 שנות ניסיון המספקת שירותי מחשוב, אבטחת מידע וניהול מערכות מידע לעסקים.

יזמקו שירותי מחשוב לעסקים מחויבת לשירות איכותי, אמין ונגיש ומספקת פתרונות המותאמים אישית ומבוססים על הבנה מעמיקה של צרכי הלקוח. צוות המומחים של החברה המצויד בידע עדכני מבטיח סביבת עבודה יעילה ומאובטחת. צרו קשר עוד היום.

המחשב לא נדלק

שאלות נפוצות

האם כדאי לנסות להחליף את חלקי המחשב באופן עצמאי?

באופן כללי, אם אינכם בעלי ידע וניסיון טכני קודם בתיקון מחשבים לא מומלץ לנסות להחליף רכיבי חומרה בעצמכם כאשר המחשב לא נדלק כי פעולה לא נכונה עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך למחשב ואף לבטל את אחריות היצרן שנותרה.

עדיף תמיד להיעזר באיש מקצוע במסגרת שירותי it או במעבדה מקצועית, שיבטיחו תיקון בטוח ויעיל ואם יש לכם תמיכה טכנית לעסקים אין באמת סיבה שתנסו לתקן את המחשב לבדכם.

מהי הפעולה הראשונה שצריך לעשות ברגע שהמחשב לא נדלק?

הפעולה הראשונה והחשובה ביותר שיש לעשות כאשר המחשב לא נדלק היא לבדוק את מקור הכוח. ודאו שהמחשב מחובר היטב לשקע חשמל תקין, שהשנאי מחובר למחשב בצורה יציבה ושנורת החיווי על השנאי או על המחשב נדלקת.

לפעמים הבעיה היא כל כך פשוטה וחיבור רופף או שנאי לא תקין הם הגורמים לכך שהמחשב מסרב להידלק.

 

הקראת המאמר לאנשים עם מוגבלות:

יזמקו לוגו

יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
יזמקו פרו פופ אפ צור קשר
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יזמקו פרו פופ אפ צור קשר
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם