ביקורת מערכות מידע

ביקורת מערכות מידע בעסקים וארגונים

כל עסק, ארגון וחברה, להם יש יחידה או מחלקה למערכות מידע, צריכים מדי פעם סיוע של מומחים ומבקרי פנים. הדבר עוזר להם בהתמודדות מול בתחומים בהם הם נתקלים מדי יום, הקשורים לניהול ובקרה של מנגנונים עסקיים שונים הקשורים לתחום מערכות המידע.

בדרך כלל, חברות חיצוניות המספקות את השירות, עוסקות גם בכמתן שירותים נוספים שיכולים להתאים עבורם בהם: ניהול סיכוני מערכת מידע, סיכוני סייבר, אבטחת מידע, ביקורת מערכות מידע, הטמעת מערכות מידע ועוד.

אותן חברות חיצוניות מחזיקות מומחים מתחום טכנולוגיית המידע ומומחי אבטחה. אלו בעלי ניסיון רב בתחום והם אלו שיספקו פתרונות יעילים ובעיקר כאלה שהמקום יוכל ליישם בהצלחה.

על תפקידו של מבקר הפנים

מבקר פנים מבצע ביקורת פנימית בארגון. למעשה, אותה ביקורת נועדה לבחון את התנהלות הארגון. מה הכוונה בעצם? היא בוחנת האם הארגון משיג את יעדיו בצורה הכי טובה שאפשר והאם הוא עושה זאת תוך כדי שמירה על מוסריות והכי חשוב על רכוש וכספי הארגון.

בארץ, ישנה חובה להעסיק או למנות מבקר פנים. כל זאת על מנת להסדיר את הפעילות של הגופים והארגונים השונים. על פי החוק, למבקר חייב להיות תואר אקדמי של רואה חשבון או עורך דין. מעבר לכך, הוא גם צריך להיות בעל ניסיון של לפחות שנתיים בעבודה של ביקורת פנימית או אחרי שעבר בהצלחה השתלמות מקצועית בנושא.

למעשה, אם נקשר את תחום ביקורת מערכות מידע לעיסוקו של מבקר הפנים, נוכל לראות שלמעשה בעבודת הביקורת, אותו מבקר פנים מסתמך על מערכות המידע הקיימות בארגון.

כלומר, על מבקר הפנים לא רק לשלוט בתחומי הפיננסים וראיית החשבון, אלא עליו גם להכיר את תחום מערכות המידע והמחשבים. למעשה, ניתן לומר שביקורת של מערכות מידע מתחלקת לשניים וכוללת לא רק ביקורת על מערכות מידע אלא גם ביקורת באמצעות המחשב.

השלכות של הזנחת ואי קיום ביקורת מערכות מידע

אם לא תקיימו ביקורת מערכות מידע, אתם צפויים לסיכונים הללו:

פיתוח תוכנה – אם הכנסתם שדרוג למערכות המידע בארגון או שאתם עובדים על מערכת קיימת או בכלל מערכת חדשה – אתם צפויים לסיכונים כמו, שתילת קוד במערכות המידע (בדרך כלל נגרם על ידי האקרים), פיתוח קוד באיכות לא טובה ולאחר מכן צורך באחזקה שוטפת או בפיתוח יישומים חדשים בזמן קצר ועם השקעה כספית נוספת, תוכנה עם באגים שלא תתפקד טוב בשאר מחלקות הארגון (מה שיעלה בסופו של דבר לארגון בכסף ובזמן).

רכש תוכנה – אתם עשויים לרכוש תוכנה שאיננה מתאימה כלל לצרכי הארגון.

אבטחת מידע – כשלים שלא יתגלו בזמן, יכולים להוביל לנזק משמעותי והשלכות חמורות.

שורה תחתונה

השקיעו בקיום ביקורת של מערכות מידע בעסקים וארגונים שתהיה עקבית ורציפה. זו תבוצע רק על ידי מומחים בתחום, שהינם גם בעלי ניסיון מוכח של שירותי מחשוב לעסקים.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם