כל בית עסק כמעט עושה שימוש יומיומי במחשבים לשם ניהול תקין. אלא שעם השנים נוספות תוכנות ופונקציות רבות, המצריכות יידע רב. על כן, חברות רבות מעדיפות לעשות שימוש של שירותי מחשוב לעסקים המאפשרים שליטה כללית על המחשבים ובקרה מתאימה.
המלצות
גם כאשר מחפשים אחר חברת שירותי תמיכה טובה, כדאי מאוד להיעזר בהמלצות של לקוחות קודמים.
על מנת לקבל המלצות מהימנות, רצוי לפנות לאנשים שאנו סומכים על דבריהם, ושצברו ניסיון ארוך טווח מול חברת שירות התמיכה שעליה הם ממליצים.
אם אפשר, כדאי שלא להסתפק בהמלצה אחת בלבד, אלא רצוי כמובן לעשות סקר שוק מעמיק שיכלול את מפרט השירותים שמספקת כל חברה ואת המחיר שהיא מציעה.
זמינות ושירות
אחד הדברים הבסיסיים והחשובים ביותר הוא מידת הזמינות של חברת שירותי התמיכה, ואיכות השירות שלה.
על כן, לפני שמתחילים לעבוד עם חברה מסוימת, יש לבצע תיאום ציפיות ולוודא מהם השירותים שהיא מספקת, והאם שירותים אלו עונים על צרכי בית העסק.
רוב בתי העסק נזקקים לשירותים הבאים: סיוע עם ניהול רשתות המחשבים של העסק, תמיכה טלפונית במידת הצורך וייעוץ מקצועי בעת התלבטות בנושאים הקושרים לטכנולוגיה.
תמיכה בטלפון
כשבוחנים את התמיכה הטלפונית שמעניקה חברת השירות, חשוב מאוד לוודא את זמני המענה והתגובה. ישנן חברות המחזיקות בשירות הודעות ומבטיחות לחזור תוך זמן מוגדר, וישנן חברות המעמידות לרשות הלקוחות שירות טלפוני קבוע.
מלבד התמיכה הטלפונית, יש לאשר כי בעת הצורך, מסוגלת חברת השירות לשלוח טכנאי לתיקון תקלות שונות. אפשר גם לבדוק האם החברה מספקת מחשבים חלופיים במקרה של צורך בשליחת המחשב למעבדה.
כשמדובר בתקלות אינטרנט, ישנן חברות המציעות לבצע גם את ההתקשרות מול ספקי התקשורת. אם בבית העסק אין איש שאחראי על תקלות מהסוג זה, כדאי אולי לבדוק אפשרות לסיפוק השירות מול חברת שירותי התמיכה.
שירותי תמיכה און-ליין
בשל העלות הרבה של ביקור טכנאי, חברות רבות מציעות שירותי תמיכה מרחוק און ליין.
שירות זה ניתן באמצעות התחברות מרחוק למחשבי בית העסק, והוא אכן יכול לחסוך זמן רב, כמו גם כסף. יחד אם זאת, חשוב לוודא שכאשר מדובר בתקלות שאינן נפתרות באמצעי זה, תשלח החברה בזמן סביר, טכנאי שיסייע לפתור את הבעיה.
כיום קיימות כמובן אפשרויות תמיכה אחרות, כמו צ'אט עם נציג. חשוב רק לוודא כי שיטת התמיכה שמספקת החברה מתאימה לאופן עבודתו של בית העסק.
שירותי אבטחת מידע
לצד שירותי התמיכה במחשבי החברה, אחד הדברים החשובים היום הוא שמירה על המידע העסקי של החברה. אין מדובר בהכרח במידע סודי, אלא גם במידע הנחוץ לתפקוד התקין של בית העסק.
לשם כך מומלץ לשכור חברת תמיכה מקצועית שתדאג לכן למתן שירותי אבטחת מידע. שירותים כאלו יכללו למשל ניהול דומיינים וניהול מערכת הדוא"ל, כמו גם גיבוי של המידע הקיים בשרת מתאים.
לסיום נאמר כי חשוב לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים עם חברת שירותי IT ותמיכה, וכי מדי תקופה קבועה תתבצע הערכה מחדש של הביצועים וקבלת משוב הדדי, על מנת לוודא שהמערכות אכן פועלות כראוי.
שאלות ותשובות
מהם היתרונות של שימוש בחברת שירותי תמיכה לעסק שלי?
חברת שירותי תמיכה מספקת מענה מקצועי ומהיר לבעיות טכניות, תחזוקה מונעת, ושדרוג מערכות, מה שמאפשר לעסק לפעול בצורה חלקה וללא תקלות תכופות.
כיצד בוחרים חברת שירותי תמיכה שמתאימה לצרכי העסק?
יש לבדוק את רמת הניסיון והמומחיות של החברה, לקרוא חוות דעת מלקוחות קודמים, לוודא שהם מציעים זמינות ושירותים מותאמים לצרכים הספציפיים של העסק, ולבדוק את התנאים והעלויות.
מה כוללים שירותי התמיכה שחברות אלו מציעות?
שירותי תמיכה כוללים תחזוקה שוטפת של מערכות מחשוב, פתרון תקלות בזמן אמת, גיבויים ואבטחת מידע, ייעוץ טכנולוגי, וניהול שרתים ורשתות.
כיצד ניתן לוודא שחברת שירותי התמיכה מספקת מענה מהיר ואיכותי?
חשוב לבדוק את זמני התגובה של החברה, האם הם מציעים שירותי תמיכה 24/7, ולהגדיר SLA (הסכם רמת שירות) המפרט את הציפיות, זמני הטיפול, והאחריות של החברה.
השמעת המאמר לכבדי ראייה