התקפות באינטרנט

מהן התקפות באינטרנט?

התקפות באינטרנט הן אירוע שהופך לשכיח יותר ויותר. בשנים האחרונות לא קיים כמעט מוסד, ארגון או בית עסק שהתקפות סייבר פוסחות עליו, והן גורמות לעתים קרובות לנזקים כבדים. מטרות ההתקפות הללו עשויות להיות מגוונות מאוד, החל מגניבה של פרטים אישיים ופרטי כרטיס אשראי וכלה בהתקפות מתוכננות היטב על מוסדות ממשלתיים במטרה להשבית את פעולתם.

ההתקפות עלולות להשפיע על כל אדם ועל כל ארגון, אך קיימים בכל זאת מספר יעדים מרכזיים הנמצאים בסיכון גבוה יותר.

פריצה לבתי עסק

אחת המטרות של התקפות באינטרנט היא כאמור להשיג את פרטיהם האישיים של הלקוחות, אך גם לדלות מידע עסקי חסוי. גורם ההתקפה אינו חייב להיות בהכרח האקר המעוניין להזיק לעסק, אלא הוא עשוי להיות הבעלים של העסק המתחרה.

פריצה לבתי עסק הפכה כבר לעניין שגרתי כמעט, אך אין הדבר מפחית את עוצמת הפגיעה ואת גודל הנזק הנגרם לבית העסק. במקרה שמדובר בפריצה לאתר העסקי, הנזק כולל גם אובדן של הכנסות פוטנציאליות, ואובדן האמון של הלקוחות בבית העסק. מכאן החשיבות הרבה שיש לאבטחת מידע לעסקים, במיוחד בעידן שבו התקפות הסייבר רק הולכות ומשתכללות.

פריצה למוסדות ציבוריים

יעד נוסף להתקפות באינטרנט הם אתרי אינטרנט של מוסדות ציבוריים שונים נמנים עם היעדים המועדים ביותר להתקפה. ייתכן כי נתון זה אינו מפתיע כלל, במיוחד לאור העובדה כי מוסדות ציבוריים מחזיקים במאגרים העתירים בידע. פעמים רבות התקפות מסוג זה מקורן בגורמים העוינים את מדינת ישראל, ומכאן הדחיפות הרבה שבביסוס אמצעי אבטחה ראויים, ובבנייתו של מערך שירותי גיבוי בענן.

פריצה למוסדות פיננסים

יעד מבוקש נוסף להתקפות באינטרנט הם כמובן מוסדות פיננסיים שונים כגון בנקים. מוסדות מסוג זה מחזיקות במאגרי ידע שחשיפה שלהם עלולה לגרום לנזק רב לא רק לבנק, אלא בעיקר ללקוחותיו; פרטי הלקוחות, פרטי חשבון הבנק שלהם ומספרי כרטיסי האשראי צריכים להיות מאובטחים באופן מלא. מלבד הנזק הכלכלי המיידי, פריצה למוסד פיננסי עלולה לגרום לנטישתם של לקוחות רבים, ומכאן קצרה הדרך לקריסת הבנק.

פריצה לרשתות חברתיות

הרשתות החברתיות הפכו זה מכבר לביתם השני של אנשים רבים. כמעט אין אדם שאין לו חשבון פעיל ברשת חברתית אחת לפחות. לכאורה נדמה שפריצה לרשתות החברתיות יכולה להסב נזק מינורי בלבד (לעומת הפריצה לבנק למשל), אך למעשה, פריצה לרשתות חברתיות עלולה להזיק לכל אחד כמעט.

האקרים הפורצים לחשבון הפייסבוק למשל, עשויים ללקט בדרך זו מידע אישי רב ולהשתמש בו לצרכי סחיטה ואיום. על כן, בשנים האחרונות החלה להתבסס ולהתפתח החקיקה הנוגעת לתחום זה.

פריצה למוסדות רפואיים

שמירה על סודיות רפואית היא עניין שכל מטופל לוקח כמובן מאליו. הפנייה לטיפול רפואי כרוכה בגילוי מידע אישי מקיף, והבדיקות הרפואיות השונות חושפות לא מעט על מצבו הגופני של המטופל. על כן, מאגרי המידע הרפואיים הפכו אף הם ליעד מועדף על האקרים שונים, העושים שימוש במידע הזה לצורך סחיטה של מטופלים.

היעדים שפורטו לעיל הם רק חלק קטן מאתרי האינטרנט המועדים לתקיפה. מידע הוא כיום אחד מהמצרכים המבוקשים ביותר, ועל כן כל בית עסק וכל ארגון חייב לוודא כי יש בידו שירותי מחשוב לעסקים ואמצעי אבטחה שיתריעו בפניו על התקפות שונות ושיסייעו לו להתגונן בפניהן.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם