חמישה צעדים שימנעו את אסון ה-IT הבא

מהפכת המחשוב היא אחת המהפכות המשמעותיות ביותר של העשורים האחרונים, וכיום כמעט כל בית עסק תלוי בשירותי מחשוב מסוגים שונים לצרכי ניהול תקין של העסק. אלא שאף על פי שהמחשבים תורמים רבות לניהול מהיר ויעיל של העסק, התלות בהם עלולה להיות בעייתית אם לא דואגים לבניית תכנית מקיפה שתסייע לעסק להתמודד במצבי חירום שבהם הרשת העסקית נופלת. להלן חמישה צעדים שימנעו את אסון המחשבים הבא.

הגדרת האסונות האפשריים

לכל חברה נקודת התורפה שלה, ולכל חברה קיימות הנסיבות העלולות לגרום לפגיעה משמעותית בתפקוד שלה. ישנם מצבים העלולים להשפיע על כל בית עסק באשר הוא, למשל הפסקות חשמל פתאומיות, פגיעה בתשתית האינטרנט המקומית או אפילו אסונות טבע שעשויים לסכל את המשך העבודה במשרדים. את תכנית ההתאוששות מאסון יש כמובן לשרטט בהתאם לסיכונים שהוגדרו, כשחשוב להתייחס לכל גורם סיכון העלול להוביל לאובדן של מידע חשוב שבלעדיו ייפגע המשך פעולתה התקינה של החברה, לכן אבטחת מידע בארגון הוא שירות נחוץ.

דאון טיים

שיקול נוסף שיש לקחת בחשבון בעת הכנת תכנית התאוששות מאסון, היא השאלה מהו הדאון טיים שהחברה יכולה לשאת. הכוונה היא כמובן לזמן שבו בית העסק יכול לתפקד ללא שירותי מחשוב לעסקים זמינים, וללא יכולת לעבוד בסביבת עבודה ממחושבת.

עניין זה דורש מחשבה מעמיקה, משום שבמסגרת סביבת העבודה של העסק נמצאת גם השליטה באתר החברה, כמו גם הקשר של החברה עם הלקוחות שלה. במקרים רבים דאון טיים ממושך עלול לפגוע באופן משמעותי במכירות של העסק ובקשר שלו עם לקוחותיו. משם קצרה הדרך לפגיעה קריטית במוניטין של החברה ובתדמית שלה. על כן, זהו שיקול מרכזי ביותר שגם מצדיק בין השאר את ההשקעה הכספית הרבה בתכנית התאוששות ראויה.

הערכת הנזק הצפוי

על מנת לתכנן את הצעדים הנחוצים להתאוששות מאסון, מומלץ מאוד להרכיב מעין מפה שתשרטט את הנזקים הצפויים מהאסונות השונים. כך ניתן יהיה לקבל תמונה מלאה באשר למצב שאיתו יהיה צורך להתמודד במקרה של אסון. חשוב להגדיר את השפעות האסונות השונים באופן פרטני עבור כל מחלקה ומחלקה בעסק, כדי שיהיה אפשר לוודא כי התכנית אכן מאפשרת מענה מספק בכל המקרים השונים הללו.

בניית רשת ביטחון

אחרי שבוצעה הגדרה ראשונית של האסונות האפשריים ושל הנזקים שהם עלולים לגרום, חשוב לבחון מהן רשתות הביטחון העשויות לסייע להתמודד עם האסון הבא. לשם כך כדאי לעתים להתייעץ עם גורם מומחה בתחום, רצוי עם מי שמעניק שירותים של אבטחת מידע לעסקים, ומכיר את הנושא לעומק. מומחה חיצוני ובעל ניסיון מכיר היטב את השוק, את אמצעי ההגנה השונים, ואת האמצעים שהועילו גם למתחרים.

היועץ הנכון יוכל גם לבצע הערכת סיכונים מעמיקה ולהמליץ על האמצעים הטכנולוגיים המתאימים עבור כל בית עסק. כחלק מבנייתה של רשת הביטחון, ייתכן כי מומחה בתחום ימליץ על אחד או יותר מהאמצעים הטכנולוגיים הבאים: שימוש במספר שרתים שונים, המאפשרים המשך עבודה רציפה, שימוש במספר מתגים (Switches) שיאפשרו לשלוט בפעולת השרתים, שימוש במספר ספקי כוח וכמובן בניית תכנית אבטחה מתאימה לשמירה על הדאטה של בית העסק.

קביעת מדיניות להתנהלות בזמני חירום

כדי להיות מוכנים לאסון ה-IT הבא, אחד הצעדים החשובים ביותר היא הגדרתה של מדיניות קבועה וברורה. במסגרת הגדרת המדיניות הזאת חשוב לבצע תדריך מסודר ומובנה לעובדי החברה, ולוודא כי כל אחד מהם יודע כיצד עליו לנהוג במקרה שבו סביבת העבודה של בית העסק נפגעת. היערכות מוקדמת וקביעת דרכי פעולה ברורות, יסייעו לפתור את משבר ה-IT הבא במהירות, ולחזור לפעילות שגרתית מהר ככל האפשר.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם