גיבוי מידע – 3 הדרכים הפשוטות ביותר לגיבוי המידע שלכם

מהן האפשרויות לגיבוי מידע ?

ראשית, ולפני הכל, אם עדיין נותר בין הקוראים ולו אדם אחד שאיננו מבין את חשיבותו של הגיבוי השוטף, כדאי להסביר כי על שום (!!!) גיבוי, בשום דרך, אין לסמוך בעיניים עצומות. זה שנתתם לתוכנת הגיבוי הוראה לגבות פעם ביום או בשבוע את המידע, זו התחלה טובה, אבל זו התחלה בלבד.

מידי פעם יש לבדוק שאכן גיבוי מידע מבוצע כסדרו, וחשוב מכך, לבדוק שאכן ניתן לשחזר את החומר מתוך הגיבוי שנערך (כלומר, הגיבוי קריא וזמין). כן, זה עשוי להישמע היסטרי ופרנואידי, אבל בעידן שלנו, כאשר קבצים ותיקיות מהווים לא רק אמצעי לשמירת מידע ונתונים, אלא משמשים ככלי עבודה לכל דבר, הדבר האחרון שאתה רוצים זה לאבד אותם בשל קלות דעת או חוסר אחריות!

גיבוי מידע

גיבוי מידע – חייבים לגבות ומהר!

עכשיו, אחרי שהוצאנו את זה מהסיסטמה שלנו (כי, לאחר כל המקרים עליהם שמענו לאחרונה, מישהו היה חייב לומר את זה בקול רם), ישנן מספר דרכים נפוצות לבצע גיבוי מידע.

לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות משלה ויתכן ששיטה מסוימת תהיה נוחה לכם מרעותה. לגיטימי. כל עוד תדאגו שאכן הגיבוי מבוצע כהלכה והקבצים קריאים, הכל בסדר.

  • גיבוי מידע ידני ויזום – השיטה הקלאסית העתיקה שהכרנו הרבה לפני שירותי גיבוי מידע משוכללים. מגבים על מדיה, הארד דיסק חיצוני או דיסק און קי את הקבצים הדורשים גיבוי. אמנם, לשיטה הזו ישנם יתרונות, אבל הם נעלמים בצל חסרונותיה: מהצורך להחליט איזה קבצים חשוב לכם לגבות (מאחר ומדיות ודיסק און קי מכילים נפח מוגבל למדי), דרך פגיעותם של אמצעי הגיבוי לפגיעה פיזית וכלה בשיכחה פשוטה, שעלולה לגרום לכך שיחלוף זמן רב בין גיבוי אחד למשנהו.
  • גיבוי אוטומטי מתוזמן באמצעות תוכנה – הנה, כבר התקדמנו למאה ה-21: גם אוטומטי, גם מתוזמן, גם באמצעות תוכנה וגם להארד דיסק חיצוני (בעל נפח גדול בהרבה מהמדיות ומהדיסק און קי) – הרבה יותר מתקדם, אמין וזמין מהשיטה הקודמת, ואכן, יש כאלה שייעצרו כאן.
    למרות שגם לגישה זו חסרונות, עדיין, בשל זמינותן של תוכנות גיבוי חינמיות ובתשלום, היא נחשבת לגישה הנפוצה ביותר כיום.
  • שירותי גיבוי בענן לעסקים הפרארי של שירותי מחשוב לעסקים, המוצעים על ידי ספקיות שירותי מחשוב ענן. בנוסף ליתרונות הגיבוי, המשתמשים בשירותים אלה נהנים גם מיתרונות מחשוב הענן (זמינות גבוהה ומכל מקום וכד').
    כיום, בשירותים בתשלום משתמשים בעיקר עסקים וגופים גדולים, שחשוב להם שהגיבוי יתבצע לשרת מרוחק ככל האפשר מבית העסק עצמו (לצורך שילוב בתוכנית DR). למרות שאחסון/גיבוי נפחי מידע גדולים (כמו אלה שמייצרים גופים עסקיים) אינם מוצעים על ידי הספקיות בחינם, הם, נכון לכיום, משתלמים במיוחד עבור גופים המשתמשים במידע ככלי עבודה.

לסיכום:

בנוסף לשלוש שיטות אלה, ישנן עוד שיטות גיבוי ספציפיות ונישתיות (כמו Time Machine ב-Mac OS X ו-File History ב-Windows 8) או גיבוי חינמי בענן בנפחים מוגבלים.

אבל, בשורה התחתונה, חשוב מאד, במיוחד לארגונים ולעסקים, למצוא את שיטת הגיבוי הנוחה להם, בה יוכלו להתמיד לאורך זמן. כאשר המידע משמש אתכם לצורך פעילותכם השוטפת, יש להגן עליו בכל דרך אפשרית!

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם