ציוד היקפי למחשבים – אל תוותרו על קידמה טכנולוגית

כאשר מתייחסים למחשבים ולניידים, המונח "ציוד היקפי" מתייחס ל"מכשירים מרוחקים". ציוד היקפי למחשבים הם מכשירים נוספים שונים שאמנם לא רחוקים, אבל עדיין רחוקים מ"לב" המחשב. במילים פשוטות, אלו לא יותר מאשר אלמנטים חיצוניים למחשב המשפרים את השימוש במחשב עצמו.

ישנם סוגים שונים של ציוד היקפי שאינו חלק מהליבה הראשית ולכל אחד מהם תפקיד חשוב בשימוש במחשב האישי.

אם אתה רוצה לדעת מה זה ציוד היקפי, למה הוא משמש ואפילו את הסיווגים השונים שלו, כדאי לכם להמשיך לקרוא.

ציוד היקפי למחשבים

 

ציוד היקפי למחשבים – מה זה בעצם?

ציוד היקפי למחשבים הם מכשירים שמתחברים למחשב בנוסף להתקנים שם הליבה הראשית של המחשב. ביתר פירוט, ציוד היקפי למחשב הם כל המכשירים שדרכם המחשב מתקשר עם העולם החיצון ואשר מאפשרים גם לאחסן מידע כזיכרון עזר עבורו.

מכשירים חיצוניים אינם תלויים במחשב אבל השימוש בהם כה נפוץ שהם כבר הפכו חלק ממנו.

דוגמה בולטת לציוד היקפי למחשבים הם עכבר, מצלמה, מקלדת, כונן נשלף ועוד הרבה מכשירים שאנחנו בדרך כלל עובדים איתם עם מחשב.

מהו בקר ציוד היקפי למחשבים ואיך הוא פועל?

התקנים היקפיים מופעלים במערכות המחשב באמצעות בקרים .לכל ציוד היקפי למחשבים יש בקר או מתאם משלו .

הבקר אחראי על העברת נתונים ממכשיר היקפי למעבד המחשב, העברה הפוכה של נתונים מהמעבד למכשיר ההיקפי,

ביצוע התאמה בין מכשיר היקפי איטי ומעבד מהיר.

במידע ואין התאמה בין ציוד היקפי למחשבים לבין המעבד, בעזרת טכנאי מומחה ניתן לקבל פתרונות מחשוב כולל השתלטות מרחוק והתקנת הבקר באופן מקצועי.

כמו כן, לא נשכח כי התקנה והפעלה לא מקצועית של ציוד היקפי למחשבים עלולה לטמון בתוכה סכנות בהתגלמות של וירוסים, מה שיכול במהירות להוביל לפריצות אבטחת מידע בארגון.

לכן חשוב מאוד, בזמן חיבור ציוד היקפי חיצוני לוודא כי מקור הציוד ידוע לכם, וכמובן תמיד מומלץ לבצע את תהליך ההתקנה בעזרת שירותי מחשוב לעסקים.

טכנאי מומחה שילווה אותם בתהליך ההתקנה וההפעלה של ציוד היקפי למחשבים שלכם יוודא כי לא נשקפת סכנה למידע רגיש במחשב. במידה וכן, בעזרת שירותי אבטחת מידע ידאג לניקוי המחשב כמו למשל, הסרת וירוס כופר שפורץ יכול להפעיל במערכות המחשב.

סוגי ציוד היקפי למחשבים והשוני ביניהם

המונח "ציוד היקפי" מתייחס לכל מכשיר חיצוני למחשב, שהשימוש בו הוא אופציונלי אך אינו חובה. עם זאת, עם הזמן רבים מהאלמנטים הללו הפכו חשובים וכמעט בלתי נפרדים ממערכת המחשב.

ציוד היקפי למחשבים הוא מגוון, בעל תכונות שונות וגם התפקיד אותו הוא מבצע בתפעול המחשב הוא ייחודי. נסביר להלן את חמשת סוגי הציוד ההיקפי למחשב:

  1. התקני קלט – כל התקני הקלט אחראים לאיסוף ודיגיטציה של נתונים לפי הצורך. הנפוצים ביותר הם מקלדת, עכבר, סורק, מצלמת רשת ומיקרופון.
  2. התקני פלט – התקני פלט אחראים על קבלת מידע המעובד על ידי המחשב ושכפולו. ישנם סוגים רבים של התקני פלט לדוגמה, פלט חזותי, שמיעתי ועוד. חלק מהשימושים הנפוצים ביותר הם צג או מסך, מדפסת ורמקולים.
  3. התקני אחסון – סוגים אלה של מכשירים יכולים להיות פנימיים, ניידים או נשלפים. כמה מהנפוצים יותר הם זיכרון פלאש, כונן כשיח ודיסק אופטי.
  4. מכשירי תקשורת – תפקידם העיקרי הוא להקל ולאפשר תקשורת בין שני מחשבים או התקן חיצוני למחשב שלכם. לפיכך, כמה התקני תקשורת נפוצים הם נתב, מודם, כרטיס רשת ו- Bluetooth.

כפי שניתן לראות, קיים מגוון של ציוד היקפי למחשבים. כדי לדאוג לתפעול נכון ומקצועי בכל ציוד הקצה בעסק שלכם על תוותרו על שירות של מומחה ותפנו כבר היום לחברת 'יזמקו'.

חברת 'יזמקו' ידאגו עבורכם לשירות אמין, מקצועי וזמין עבורכם כל רגע. רק תחת טיפולם של צוות מומחים של חברת 'יזמקו' תהיו בטוחים כי ציוד הקצה שלכם מטופל ומוגן מכל פגע.

ציוד היקפי למחשבים – שאלות ותשובות

  • מהן התקלות הנפוצות בציוד היקפי למחשבים?

כמו כל מכשיר, ציוד היקפי למחשבים עלול לא לעבוד מסיבות מגוונות, חלקן אפילו עלולות להוות סכנה. יש לשם לב לתקלות הנפוצות ביותר ולדאוג לפתרונן: תקלה בעכבר- בעיה נפוצה מאוד בשימוש בעכבר היא תנועת סמן מורכבת. אם העכבר מכני, אבק יכול להצטבר בתוך המכשיר, ולכן עדיף לנקות אותו ביסודיות. כשל במקלדת- מדי פעם, מקש אחד או יותר עלול להישאר נעול בזמן העבודה על מקלדת המחשב.

הפתרון הטוב ביותר הוא לנקות את המקשים ביסודיות. תקלה במודם- אובדן אות אינטרנט הוא אחד התקלות הנפוצות ביותר במודם. במקרים אלה, הפתרון הטוב ביותר יהיה לתקשר עם ספק אינטרנט. בעיות באוזניות- לעתים קרובות כאשר אנו מחברים אוזניות למחשב, ייתכן שלא נשמע בהן. הסיבה הנפוצה לכשל זה היא שהן לא היו מחוברות כראוי. אם לאחר בדיקת החיבור הן עדיין לא עובדות, כנראה שהן נפגעו וצריך להחליף אותן בחדשות.

  • מה ההבדל בין ציוד היקפי פנימי ובין ציוד היקפי חיצוני?

ציוד היקפי פנימי מותקן בתוך המחשב הנייח או הנייד. דוגמאות לציוד היקפי פנימי למחשב הן דיסק קשיח, כונן CD/DVD מובנה, כרטיס קול ועוד. ציוד היקפי חיצוני מחובר ליציאות USB של המחשב. יציאות ה- USB אחראיות על האינטראקציה של התקנים היקפיים חיצוניים עם מחשב. דוגמאות להתקנים היקפיים חיצוניים של מחשב (מחשב נייד) הן מדפסות, סורקים, מצלמות וידאו חיצוניות, עכבר, מקלדת ועוד.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
שירותי help desk

שירותי help desk

החשיבות של שירותי help desk בעולם העסקי והארגוני שירותי Help Desk ממלאים תפקיד חיוני בשמירה על מאמץ זה, ומשמשים כמערכת התמיכה הקדמית לטיפול בפניות, פתרון בעיות

למאמר המלא »
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם