טכנאי מערכות מחשוב – המקצוע הנחשק בעולם אבטחת מידע

טכנאי מערכות מחשוב הוא מקצוע צעיר יחסית בשוק העבודה. הוא הופיע והתפתח באופן פעיל במהלך 40 השנים האחרונות הודות להתפתחות ופיתוח מהיר של הטכנולוגיה האלקטרונית.

בעקבות המודרניזציה של עולם ההייטק שירותי מחשוב ואבטחת מידע הפכו לרלוונטיים מתמיד. ציוד משרדי, ציוד רדיו אלקטרוני, טלפונים ניידים, מחשבים נייחים וניידים, מכשירי חשמל ביתיים אלקטרוניים מתוחכמים – טלוויזיות, מכשירים רובוטיים ועוד כל המכשירים האלקטרוניים הללו מבוססים על טכנולוגיות מתקדמות.

קשה לדמיין איך אדם מודרני יוכל לחיות ולעבוד ביעילות אם הציוד האלקטרוני פשוט יפסיק לפעול. במיוחד לשם כך חשוב שכל חברה וארגון יעזרו בשירותיו של טכנאי אמין ומקצועי.

טכנאי מערכות מחשוב

תפקידיו של טכנאי מערכות מחשוב מוסמך

טכנאי מערכות מחשוב הוא מומחה שתפקידו להתקין מערכות, להסיר ווירוסים עויינים, לשנות הגדרות, להתקין ציוד אלקטרוני ולסייע למשתמשים להפעיל אותו כראוי. המקצוע של טכנאי למערכות המחשוב מבוקש מאוד בשוק העבודה של היום, לכן חשוב שתבדקו כי הטכנאי שאתם עובדים מולו הוא מומחה, מקצועי ואמין.

טכנאי מערכות מחשוב אחראי בעצם על כל מערכות ציוד הקצה בארגון. תפקידיו של הטכנאי הם רבים ומגוונים, החל מקבלת ציוד ועד להסרת וירוסים זדוניים. תחת אחריותו של הטכנאי מספר תהליכים :

  1. קבלת ציוד אלקטרוני חדש לחברה
  2. הכנה של מכשירים אלקטרוניים לתפעול
  3. התקנה של ציוד הקצה באופן מקצועי על פי הכללים
  4. בדיקה טכנית של מכשירים בעת התפעלתם הראשונית
  5. ניטור פרמטרים ובדיקת אמינות של מערכות הציוד האלקטרוני
  6. איתור תקלות בזמן אמת וטיפול בהן
  7. תחזוקה שותפת של הציוד האלקטרוני, הכוללת טיפול מניעתי ובדיקות שגרתיות המבטיחות אריכות חיים לציוד הקצה ותפעול תקין ורציף.

אך אין ספק, שהמשימה העיקרית בעבודתו של טכנאי מערכות מחשוב היא להבטיח הפעלה טכנית נכונה ורציפה של מערכות המחשוב בארגון. בנוסף, חלק משמעותי מתוך פתרונות מחשוב שטכנאי מערכות צריך לספק הם שירותי אבטחת מידע המגנים על כל הנתונים והמידע הרגיש שמאוחסן במערכות ובענן החברה.

לשם כך הוא מפתח ומפעיל תוכנות לתחזוקה ותיקון של תשתיות הרשת, אחראי על שיפור ועדכוני תוכנה ובעזרת מערכות לאבטחת מידע מונע פגמים והשבתה של המערכות שנגרמים כתוצאה מפריצות אבטחה.

במקרים אלו אחת מדרכי אבטחת מידע בארגון היא הסרת וירוס כופר, אשר פעם אחר פעם האקרים ופורצים מיומנים מנסים להפיץ במערכות החברה, כדי להצפין קבצים ולדרוש עבורם תשלום.

אילו תכונות נחוצות עבור טכנאי מערכות מחשוב מקצועי?

טכנאי מערכות מחשוב מספק שירותי מחשוב במרכזי מחשוב, חברות IT, בנקים, מוסדות חינוך. ללא מומחים בתחום המחשוב, ההתקדמות הטכנית הייתה בלתי אפשרית מבחינה מעשית.

האחריות שנמצאת תחת סמכותו של טכנאי מערכות המחשוב גדולה ומשמעותית, לכן כדי להצליח כטכנאי מערכות המחשוב, על הטכנאי להיות בעל התכונות הבאות החשובות מבחינה מקצועית:

  1. תכונות פיזיות – ראיה טובה, מוטוריקה עדינה (מיומנות ידנית), יכולת ריכוז מובהקת, יציבות רגשית, יכולת עמידה במצבי לחץ.
  2. תכונות ארגוניות ואינטלקטואליות – יכולות לוגיות, יכולת מתמטית, עבודה עם עיבוד ידע רב, נטייה טכנולוגית דומיננטית, סדר וארגון, זיכרון מצוין, גמישות מחשבתית ודמיון מפותח.
  3. תכונות אישיות – דיוק, קשב, תכליתיות, יכולת קבלת החלטות באופן עצמאי, אחריות, סבלנות, התמדה, עצמאות מחשבתית.

הטכנאי צריך לפתח את האופקים ורמת החשיבה שלו. הרבה תלוי בתכונות האישיות של אדם, אבל כדי להפוך למקצוען אמיתי על הטכנאי לעבוד קשה כדי להמשיך ולהתפתח מבחינה מקצועית לדוגמה, לימוד עצמאי של שפות וטכנולוגיות.

צוות הטכנאים של חברת 'יזמקו' הם מומחים בעלי ההכשרה המקצועית הגבוהה ביותר המספקים שירותי תמיכה טכנית ואבטחת מערכות מידע ברמה יוצאת דופן ומעניקים שירות אישי ומקצועי. תהיו בטוחים שחברת 'יזמקו' היא הבחירה הנכונה והאמינה עבור העסק שלכם.

טכנאי מערכות מחשוב – שאלות ותשובות

  • מה ההבדל בין טכנאי מערכות מחשוב למהנדס מחשבים?

לשני המקצועות הללו יש הרבה מהמשותף, עם זאת, למרות הדמיון ביניהם, יש ביניהם הבדלים שהם המפתח להפרדה ביניהם. מהנדס מחשבים הוא אדם שיוצר רכיבים והתקנים עבור מחשבים. במילים אחרות, הוא פועל כיצרן, בעוד שטכנאי מערכות מחשוב, מפתח ומייצר מערכות חומרה ותוכנה, מפעיל ומתחזק מערכות מחשוב ועוסק בתמיכה טכנית.

  • אם אילו סיכונים מקצועיים מתמודד טכנאי מחשוב?

רוב העבודה של הטכנאים היא בישיבה ולכן יתכן ועם הזמן הטכנאי יתמודד עם כאבי גב וצוואר. בנוסף, עבודה מתמדת מול מסך מחשב עלולה להוביל להידרדרות הראייה. טכנאי מערכות מחשוב נתון לעבודה תחת לחץ ודרישות תפקיד מרובות אשר יכולים לגרום לסטרס ודכאון.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם