טיפים לניהול

טיפים לניהול שיגרמו לעובדים להיות מרוצים

אחד מהתנאים ליצירתה של סביבה זו היא יחסי עבודה תקינים עם שאר עובדי המשרד, וכמובן שגם עם המנהל האחראי. לכן, על מנת שמנהלים יוכלו לשמר מערכת יחסים תקינה עם העובדים, וכדי למנוע מעובדים טובים להתפטר – להלן כמה טיפים לניהול.

במציאות שבה אנו חיים, חלק נכבד מהיום עובר עלינו במקום העבודה. רבים יוצאים מן הבית בשעות הבוקר המוקדמות וחוזרים אליו רק בשעות הערב המאוחרות. על כן, כמעט כל מי שעובד במקום עבודה קבוע, חשוב לו שמקום העבודה יכלול את התנאים הקבועים בחוק ויאפשר סביבת עבודה נעימה.

הכר את העובדים

נכון, בסביבת העבודה הציפייה של המנהל היא שהעובדים יתרכזו במשימות היום-יום בלבד. אך מצד שני, לא ניתן להתעלם מכך שכל עובד הוא קודם כל בן אדם. כל העובדים מגיעים מדי בוקר למקום העבודה כשהם עסוקים ומוטרדים ממטלות אישיות שעליהם להשלים וממצב אישי או משפחתי כזה או אחר. על מנת ליצור תקשורת טובה וכדי להשיג את שיתוף הפעולה של העובד, חשוב מאוד לשים לב לאותם תהיות ולהטרדות שאינן קשורות בהכרח לעבודה.

עובד שנאלץ להתמודד עם נסיבות אישיות מורכבות או עם מצב רפואי או נפשי מורכב, יתקשה לתפקד, ובמקרים כאלו ייתכן שיש מקום לשוחח איתו ולברר האם ישנה דרך שבה ניתן יהיה להגיש סיוע. התעניינות בחייו הפרטיים של העובד עוזרת גם לשמור על ערוץ תקשורת תקין. כך יוכלו העובדים להרגיש בנוח לפנות בשאלות מקצועיות, ויזכו לקבל את המענה ואת ההדרכה המתאימה שיסייעו להם להשתפר בעבודתם.

תהיה גמיש

כל עבודה כוללת דרישות שונות ותפקידים שונים שעל העובד למלא. כאשר מחפשים אחר כוח אדם חדש, לא תמיד פשוט למצוא את האדם המתאים שיש ברשותו הידע והמיומנויות הנדרשים. לעתים, גם כאשר מראיינים מועמד שעשוי להיות אידיאלי לתפקיד, מגלים כי חסרים לו כישורים מסוימים כגון הכרת התחום של תשתיות מחשוב, או ידע בתפעול מערכות מסוימות והיכרות עם תוכנות ספציפיות.

במקרים מסוג זה, המנהל צריך לבדוק האם יש באפשרותו להכשיר את העובד בידע ובמיומנויות החסרים לו. עליו לבדוק גם מהם המשאבים שיהיה עליו להשקיע בכך, והאם ההשקעה תשתלם. לעומת המצבים שהוזכרו לעיל, ייתכנו גם מצבים שבהם קיימים מועמדים מצוינים, אך הם פנויים לעבודה בשעות מסוימות, או יכולים לעבוד מהבית בלבד. לפני שמחליטים לפסול מועמד שכזה, כדאי לזכור כי מועמד העונה על כל דרישה ודרישה אינו תמיד בנמצא, ועל כן מומלץ לשקול אילו קריטריונים פתוחים למשא ומתן. לעתים קרובות דווקא גילוי של גמישות יאפשר למצוא את המועמד המתאים ביותר.

פתיחות וזמינות

כפי שנאמר בתחילת המאמר, עובדים הם קודם כל בני אדם. בהמשך לכך, חשוב לזכור שגם המנהל הוא בן אדם, וככזה הוא עלול לשגות או להתנהל בדרכים שאינן היעילות ביותר. על כן, מומלץ כי כל מנהל יהיה פתוח לקבל דברי ביקורת והערות שונות מהעובדים בצוות שלו.

כל עובד חדש המתחיל לעבוד במקום עבודה מחזיק בפרספקטיבה שונה ויש לו ניסיון הייחודי לו שיכול לתרום גם למנהל עצמו. על כן, אם העובד החדש מספר למנהל על שירותי מחשוב לעסקים מסוג מסוים שסייעו לו בעבודתו בעבר, מומלץ שהמנהל יטה אוזן וישקול את דבריו ברצינות. את הפתיחות המחשבתית הזאת משלימה גם הזמינות, וחשוב כי המנהל יהיה זמין לקיים שיחות עם עובדיו ויוכל להדריך את העובדים בעת הצורך. בהצלחה!

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם