חמישה יתרונות לענן בענף השירותים הפיננסיים

עד לא מזמן, השימוש בשירותי הענן היה מוגבל לתחומים מסוימים בעולם העבודה, והשוק הפיננסי הדיר ממנו את רגליו. הסיבה העיקרית לחששם של העוסקים בתחום הפיננסי נגעה לאפשרויות האבטחה של המידע שהציעו מערכות אלו. בשוק הפיננסי נדרשת ברוב המקרים אבטחה מקסימלית של המידע, במיוחד כאשר מדובר למשל במידע של לקוחות מרכזיים של בנקים.

יחד עם זאת, כיום שירותי הענן מציעים פתרונות מתקדמים הרבה יותר, ובפני השוק הפיננסי נפתחות הזדמנויות חדשות. על כן, להלן חמישה יתרונות לשימוש בשירותי הענן בשוק הפיננסי.

רמת אבטחה מוגברת

זה אולי יפתיע אנשים רבים, אך היום דווקא השימוש עם שירותי ענן הוא המאפשר לחזק את דרגת האבטחה של הארגון. הספקים השונים של שירותי הענן החלו להכיר בכך כי התחום הפיננסי נדרש לעמוד בסטנדרטים מסוימים ולשם כך עליו לשמור על רמת אבטחה מסוימת. לכן, כיום שירותי הענן כוללים אמצעי אבטחה מוגברים שכבר מובנים בשירות עצמו.

מטרתם של אמצעי האבטחה החדשים היא ליצור מספר שכבות הגנה כך שבכל מקרה לא יתאפשר מצב שבו יימצא הארגון בסיכון כלשהו. המידע מאובטח ומגובה בעזרת מספר רב של שרתים הפרושים לעתים באזורים שונים, מתוך כוונה לצמצם את הסיכון למינימום. כיום מלבד שירותי אבטחה וגיבוי, רוב שירותי הענן גם מציעים הגנה מפני וירוסים ומפני גורמים מזיקים אחרים; הדוא"ל אף הוא זוכה לחומות הגנה באמצעות תהליך הצפנה ושכבות הגנה המונעות כניסה של וירוסים ושל ספאם.

תשתית מצומצמת

ככל שהארגון גדל, כך גדלים בהתאמה גם צרכי ה-IT שלו. המעבר לשירותי ענן מאפשר לצמצם למינימום את התשתיות הנדרשות, וכך ניתן לחסוך באופן משמעותי בעלויות הכספיות. שירותי ענן לעסקים מאפשרים לקבל את כל שירותי ה-IT הנדרשים ממקור אחד. כך אין עוד צורך לרכוש רישיונות תוכנה נפרדים עבור כל עמדת קצה, ואין צורך להיעזר בשירותיהם של ספקים מרובים. כך ניתן ליצור תשתית גמישה המסתגלת לגודלו של הארגון ולצרכיו המעודכנים.

עלויות תחזוקה נמוכות

כאמור, השימוש בשירותי ענן מאפשר לצמצם את התשתית הנדרשת באתר הארגון עצמו. כך ניתן להפחית באופן משמעותי מהעלות היומיומית של תחזוקת רשת המחשבים של הארגון. לצד החיסכון שמקורו בתשתית המצומצמת, קיים חיסכון נוסף, חשוב לא פחות.

כאשר רשת המחשבים של הארגון מחוברת לשירותי ענן המספקים גם שירותי אבטחת מידע, אין עוד צורך לעסוק בלי הרף בעדכוני התוכנה הנדרשים. כל העדכונים מבוצעים באופן סדיר, וכך יורד עומס העבודה המוטל על צוות ה-IT, והוא חופשי לעסוק בצרכים החשובים באמת של הארגון.

גמישות גבוהה יותר

אחד היתרונות המשמעותיים של השימוש בשירותי הענן הוא ההתאמה שלו לעולם העבודה כפי שהוא כיום. בארגונים רבים חלק מהעובדים משלימים את עבודתם מאתרים שונים, ולא בהכרח מעמדות נייחות המצויות במשרדי החברה. שירותי הענן מאפשרים לכל עובד לגשת לסביבת העבודה שלו מכל מקום כמעט, כך שבעת הצורך, גם אם העובד נדרש להישאר בביתו לתקופה מסוימת, הוא יכול להתחבר בקלות לסביבת העבודה שלו ולהמשיך בעבודה.

שירות המותאם לצרכי הארגון ולמטרותיו

לסיכום – היתרון שהוא אולי הסיבה העיקרית שבעטיה בתי עסק וארגונים בוחרים להיעזר בשירותי ענן; הסביבה העסקית היא היום דינמית וניתנת לשינוי כל הזמן. לקוחות המבקשים לרכוש את שירותי העסק מצפים לקבלת מענה מיידי ועל כן נדרש כלי שיאפשר לבית העסק להתגמש בהתאם.

שירותי מחשוב לעסקים מאפשרים לחברה מרחב פעולה וקל מאוד להתאים אותם לצרכים המשתנים של החברה ולמטרות שלה שעשויות אף הן להשתנות מעת לעת. את שירותי הענן ניתן לרכוש על פי הדרישות של החברה בזמן נתון, כך שבעת הצורך יש אפשרות להרחיב את ההתקשרות עם ספק השירות בלי שהדבר יגרום לעיכוב בשגרת העבודה.

כל  מנהל ארגון או עסק שהתלבט אם להיעזר בשירותי ענן, מומלץ שיתייעץ עם גורם המומחה בתחום. כך יזכה מנהל העסק בכלי שיותאם אישית לצרכי העסק שלו, יאפשר חיסכון כספי כמו גם גמישות רבה לו ולעובדיו. באופן זה ניתן יהיה לבנות רשת מחשוב חזקה יותר, המסתגלת במהירות לצרכי החברה.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם