גיבוי אתר וורדפרס

גיבוי אתר וורדפרס – הלכה למעשה

בעוד שהמידע העסקי שלכם מגובה, כנראה, על ידי החברה המספקת לכם שירותי מחשוב לעסקים, האתר שלכם עלול להיות חשוף ונטול גיבוי, פשוט כי לא זכרתם, לא חשבתם על זה…

הסיוט הגדול של כל מי שהיה ברשותו אתר משלו, הוא להתעורר בוקר אחד ולגלות כי האתר שלו איננו. לעיתים, במקום בו היה האתר תוצג הודעה לגלגנית של ההאקר שפרץ ופגע באתר, לפעמים גם זה לא… ואז, כל האתר היקר, שעל טיפוחו עמלתם במשך חודשים או שנים, נעלם כלא היה. כן, זכור לכם שאמרו לכם משהו על גיבוי, אבל הייתם בטוחים שלכם זה לא יקרה, אז למה לטרוח ולהשקיע זמן במשהו שאתם בטוחים שלא יקרה?

דרך מביכה לא פחות (ובינינו? אפילו יותר) לאבד תוכן של אתר היא כשזה קורה בשל שדרוג גרסת הוורדפרס שדרכה מנוהל האתר שלכם, או, אפילו התקנת תוסף כלשהו, שלכאורה, אין לו שום קשר לקיומו של האתר, אבל בפועל, אחרי התקנתו, האתר נעלם.

גיבוי אתר וורדפרס – מה צריך לגבות?

אז לגבי גיבוי אתר וורדפרס, כעקרון, כדי לשחזר את האתר בצורה מושלמת, כדאי לגבות (לפחות בגיבוי הראשון) את כל התכנים שבאתר. גיבוי כזה מאפשר לכם לבצע התקנה מושלמת מחדש, במידה ותזדקקו לכך. מכאן, מתחלקים הגיבויים לשלושה, על פי תדירותם. הסוג הראשון הוא קבצי ההגדרות, אשר לרוב, עבורם הגיבוי הראשון מספיק, ואין צורך לגבות אותם יותר לאחר מכן (כ-wp-config.php, sitemap.xml וכד').

הסוג השני הוא הנתונים אותם יש לגבות באופן קבוע (למשל, ה-DB של האתר). הסוג השלישי של הנתונים שיש לגבות, הוא קבצים ותיקיות שחל בהם שינוי מאז הגיבוי הראשון או הקודם של האתר. באופן טבעי, נכללות בהם תבנית העיצוב ותיקיות אליהן הועלו קבצי תמונה, למשל, אבל יש לזכור לגבות גם את קובץ ה-wp-config.php, במידה והכנסתם בו שינוי באופן ידני.

מהן השיטות הנפוצות לגיבוי אתר וורדפרס?

שירותי גיבוי של ספקית האחסון – חלק מהחברות המציעות שירותי אחסון אתר וורדפרס תצענה לכם, בנוסף, גם שירותי גיבוי אתר, המגיעים בחבילה נפרדת, בפני עצמה או באותה חבילת אחסון. זוהי דרך מצוינת לחסוך לעצמכם את ההתעסקות בגיבוי, אם אין לכם זמן, או אתם חוששים להתעסק בכך.

אם החלטתם לעשות גיבוי אתר וורדפרס בעצמכם, תעמודנה בפניכם שתי דרכי גיבוי אפשריות:

  • גיבוי יזום ידני – מתוך פאנל הניהול של השרת או מתוך תוכנת FTP. מדובר בשיטות יעילות אולם לא ניתן לתזמן אותן והן דורשות מעט הבנה ותפיסה טכנית.
  • גיבוי אוטומטי ע"י תוסף – אוסף הפלאג-אינז (התוספים) העצום שנלווה לוורדפרס מהווה את אחד מהיתרונות הידועים שלה על פני מערכות ניהול תכנים אחרות. התוספים מתרבים ומתעדכנים בכל עת, והקלדת המילה backup בחלונית החיפוש בקטגוריית הפלאג-אינז שלה, תמיד יפיק לכם את התוצאות היעילות והעדכניות ביותר. בכל מקרה, הקפידו לוודא כי גרסת התוסף מתאימה לגרסת הוורדפרס שלכם.

לסיכום:

אתר וורדפרס, ככל אתר אחר, חשוף לסכנות שונות, אשר עלולות לגרום לכם לאובדן המידע והנתונים שבו. גיבוי אתר באופן שוטף באחת מהשיטות הנפוצות, יכול לחסוך לכם את הצורך לבנות אותו מחדש מאפס.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
שירותי help desk

שירותי help desk

החשיבות של שירותי help desk בעולם העסקי והארגוני שירותי Help Desk ממלאים תפקיד חיוני בשמירה על מאמץ זה, ומשמשים כמערכת התמיכה הקדמית לטיפול בפניות, פתרון בעיות

למאמר המלא »
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם