מחשוב ענן לעסקים

מחשוב ענן מהווה מהפכה חדשנית בשווקים הבינלאומיים המתפתח וצובר תאוצה רבה בשנים האחרונות.

מחשוב ענן לעסקים נותן פתרונות Cloud, כלומר תשתיות ענן, הפועל למעשה על בסיס רשת האינטרנט.

עסקים רבים מגבים ושומרים את המידע שלהם על גבי המחשבים האישיים שלהם או מחשבי המשרד, כאשר כל התוכן הזה עשוי לתפוס לא מעט מקום.

למה בעצם? בשנים האחרונות שירותי הענן חדרו לבתי עסק רבים וישנם לא מעט יתרונות (אבל גם חסרונות, כמו כל שירות כזה או אחר).

החלטנו להיכנס לעומק הדברים ולהסביר לכם בדיוק את כל מה שתצטרכו לדעת על השירות של מחשוב ענן (Cloud), על היתרונות, על החסרונות ועוד.

מחשוב ענן לעסקים

על רגל אחת, מחשוב ענן לעסקים מהווה תחליף לשמירת תוכן על גבי המחשב ותשתיות מקומיות כאלו ואחרות, ולמעשה הוא מחליף אותן על ידי רשת האינטרנט.

כלומר, עסקים כיום יכולים להשתמש בשירותי שכירות ענן, בו יוכלו לשמור נתונים ותכנים של המחשב האישי שלהם באופן עצמאי, במקום לנהל שרתים ולרכוש אותם.

ככה בעצם יכולות החברות והעסקים לשכור גישה לאחסון, החל מאפליקציות ועד תוכנות כבדות יותר, כאשר הלכה למעשה העלויות מצטמצמות ביחס לעלות התחזוקה הפיזית.

מחשוב ענן יתרונות וחסרונות

כמו מרבית השירותים כיום, לכל צד יש יתרונות ויש חסרונות.

החלטנו להציג לכם את שני הצדדים על מנת שתוכלו לקבל תמונה קצת יותר מלאה על מחשוב ענן יתרונות וחסרונות ולהבין בצורה יותר טובה יותר בעצמם מהו מחשוב ענן לעסקים.

יתרונות מחשוב ענן

  • גמישות: אין יותר צורך להשקיע כספים רבים על שרתים וכוננים, כעת, עם שירותי הענן ניתן להקטין ו/או להגדיל את משאבי המחשוב, בדיוק בהתאם לצרכי העסק שלכם.
  • היעדר תלות בגורם אנושי: בעלי עסקים יכולים להסתייע בשירותי מחשוב ענן בהתאם לצרכים שלהם, ללא הצורך בהתערבות אנושית של ספק שירות, כך שניתן בצורה זו גם להקל על עומסי העבודה באופן דינאמי.
  • מחירים אטרקטיביים: ניתן לחסוך בעלויות בצורה משמעותית מבחינת תחזוקה ותפעול של תשתיות IT, כלומר, העלויות נמוכות יותר בין היתר משום שגם אין את הצורך בעלויות שוטפות, כמו למשל עבור איוש עובדים, תחזוקה או שדרוגים.
  • ניתן לגשת מכל מקום בכל מקום: על ידי חיבור אינטרנט, תוכלו לגשת לנתונים שלכם ולתוכנות שלכם מכל מקום בעולם, בכל מקום בו ניתן להתחבר לרשת האינטרנט, מדובר ביתרון עצום אשר מחשוב ענן לעסקים יכול לסייע בו.
  • שיפור הביצועים: לא מעט פתרונות ענן מאפשרים ומציעים זמינות הרבה יותר גבוהה וגם ביצועים טובים יותר באופן משמעותי.
  • סיוע בהתגברות על מכשולים: ישנם מצבים בהם מתרחש מצב לא נעים של אובדן דאטה של העסק. יחד עם זאת, שירותי הענן מספקים פתרונות גיבוי ושחזור אמינים אשר שומרים על הנתונים בצורה יותר מאובטחת ובאופן בו ניתן לשחזר את הנתונים הללו במהירות. אפשרות זו מפחיתה את הזמן בו מושבת לכאורה העסק ומסייעת בשמירה על הפעילות העסקית ללא הפרעות משמעותיות כאלו ואחרות.
  • אבטחת מידע משופרת: ישנם לא מעט סוגים של ספקי ענן המספקים בין היתר גם משאבים רבים בתחום אבטחת המידע, מה שהלכה למעשה עשוי לסייע בהפחתה של הסיכון לדליפה של סיכונים.

היתרונות המרכזיים של מחשוב ענן לעסקים

מאז שפותחה טכנולוגיית מחשוב ענן, היא הפכה לאט לאט לאופציה המועדפת על חברות וארגונים לניהול שירותי המחשוב שלהם בשל היתרונות הרבים שהיא מציעה עבורם.

עד לפני כמה שנים, כל חברה הייתה עובדת עם שרתים פרטיים לצורך אחסון של כל המידע הארגוני הנצבר וזאת מתוך רצון לשמר אותו לאורך זמן.

היום, כל מנהל מחשוב חברה כבר יודע שאחסון מוצלח ואיכותי מתקיים באמצעות מחשוב ענן ולא בכלים אחרים שהופכים עם הזמן ללא רלוונטיים.

היתרונות של מחשוב ענן לעסקים עבור השוק העסקי מתפרסים על פני תחומים רבים ולא רק בתחום האחסון וחשוב שכל עסק יכיר אותם לפני שיבחר שירותי מחשוב לעסקים שיתאימו לו.

חסרונות מחשוב ענן

מחשוב ענן לעסקים הוא גם בעל חסרונות, אך אלו יוכלו לסייע לכם לקבל תמונה מלאה ולבחון בצורה הטובה ביותר את השירות –

  • תלות בספק: בכל הנוגע לאבטחת המידע, זמינות של השירותים ותמיכה טכנית, עסקים הופכים למעשה להיות תלויים בספק הענן.
  • מבחינת אבטחת המידע: בימינו תמיד קיימים סיכוני אבטחה בכל הנוגע לאחסון נתונים בענן, למרות מאמציו להגן ולשמור ככל הניתן.
  • עלויות נוספות: ייתכן מצב בו עשויות לחול עלויות נוספות שלא נצפו מראש, כמו למשל עלויות שימוש בתוכנות מסויימות.

איך בוחרים פתרון ענן לעסק?

ראשית, עליכם להגדיר את הצרכים שלכם בכל הנוגע לעניין מחשוב ענן לעסקים, תבינו מהם המשאבים שאתם צריכים? מהו התקציב שלכם לצורך כך? מומלץ לבצע מחקר בין פתרונות ענן ולחפש המלצות וביקורות.

בחירת ספק ענן אמין היא לא דבר שעושים על רכל אחת, חשוב שתבדקו שהספק מוכר וידוע, בעל מוניטין טוב.

בנוסף, מומלץ לקרוא היטב את תנאי השירות, גם את האותיות הקטנות ביותר, רצוי לוודא שאכן אתם מבינים את כל התנאים הכתובים לפני שאתם סוגרים את העסקה.

הטיפ הכי טוב? תתחילו בקטן עם ענן פשוט, קטן, תמיד תוכלו להרחיב אותו במידת הצורך.

כיצד תורם מחשוב הענן לניהול החברה

  • חסכון בעלויות – אחד היתרונות המרכזיים של טכנולוגיית מחשוב ענן לעסקים הוא העובדה שהיא מאפשרת לחברה לחסוך בהוצאות המחשוב שלה. ניהול שירותי המחשוב באמצעות שירותי ענן חוסכת את הצורך ברכישה, אחזקה ותפעול של מוצרי חומרה ותוכנה יקרים. גם הזמן שנחסך בעקבות הניהול החיצוני שווה כמובן כסף ותרום לחיסכון הכולל בהוצאות.
  • יכולת הישרדות – באמצעות מחשוב ענן לעסקים, המידע העסקי והארגוני של החברה יכולים להיות מוגנים לעולמים בצורה הוודאית והבטוחה ביותר. כל נושא אבטחת המידע וכן גיבוי בענן לעסקים לגיבוי של הנתונים מתבצע באופן מיטבי באמצעות מחשוב ענן וגם העמידות הכללית של מערכות המחשוב גבוהה הרבה יותר, מה שגורם לירידה בכמות ובתדירות התקלות שעשויות להזיק למידע.
  • נגישות – היתרון הבולט ביותר במחשוב ענן ברמה היומיומית הוא רמת הנגישות שטכנולוגיה זו מאפשרת. הבשורה כגדולה שהביא איתו מחשוב ענן הוא היכולת לגשת למידע הארגוני מכל מקום בעולם, בכל רגע נתון, על ידי כל משתמש שהוגדר כרשאי.
  • התאמה לצרכים – השימוש בטכנולוגיה של מחשוב הענן מאפשרת גמישות עסקית ברמה הגבוהה ביותר. כל עסק הוא דינמי ויודע תקופות של עליות ומורדות מבחינת גודלו, היקף פעילותו, קצב עבודתו ועוד. מחשב ענן מאפשר להרחיב ולהקטין את השירותים הניתנים בכל רגע נתון ואינו כובל את הלקוח לעסקאות קבועות ומתמשכות בהן הוא מקבל גם שירותים שאין לו שום צורך בהם. ההתאמה האישית לצרכי הלקוח היא מאוד מדויקת ולכן מוציאה את הלקוח מרוצה בדרך כלל.

שירותי מחשוב ענן לעסקים

יזמקו מהווה סמל למקצועיות ללא כל פשרות כבר מעל לשני עשורים, כאשר לקוחותיה של החברה מהווים לנכס החשוב ביותר שלהם.

אז למה שתתפשרו? במשרדינו קיימים מספר מחלקות – המחשוב העסקי, המיכון המשרדי והמשקאות למשרד.

ניתן להתרשם ממוקד טלפוני אנושי, תמיכה מרחוק (כי למה שתפסידו זמן יקר?), מערך טכנאים נרחב בכל הארץ, ייעוץ וליווי אישי, פיתוח פתרונות ועוד.

אנחנו מזמינים אתכם להתחיל בקטן, משם כבר נצמח ביחד והשאר הוא היסטוריה.

למידע נוסף צרו איתנו קשר עוד היום ואנחנו נטפל ביתר.

שאלות נפוצות:

האם מחשוב ענן בטוח לשימוש בעסקים?

כן, שירותי ענן מציעים אבטחת מידע ברמה גבוהה הכוללת הצפנה, גיבויים ושיטות מתקדמות לזיהוי ומניעת פריצות. חשוב לבחור ספק אמין ולוודא שהשירות עומד בתקני האבטחה הנדרשים.

איזה סוגי שירותי ענן קיימים לעסקים?

קיימים שלושה סוגים עיקריים של שירותי ענן: SaaS (תוכנה כשירות), PaaS (פלטפורמה כשירות), ו-IaaS (תשתית כשירות). כל אחד מספק רמות שונות של ניהול ושליטה על המשאבים.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

יזמקו מדפסות לוגו

יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
איומי סייבר

איומי סייבר

איך תתגוננו נכון מפני איומי סייבר ותשמרו על הנתונים הרגישים של הארגון? העולם שלנו בנוי על תקשורת מתמדת, כאשר הטכנולוגיה שמסייעת לנו להיות כל רגע

למאמר המלא »
firewall ארגוני

firewall ארגוני

firewall ארגוני – שומר הסף הדיגיטלי חומת האש הארגונית מהווה את הבסיס של ההגנה בתחום המשתנה ללא הרף של אבטחת סייבר, ומגינה על חברות מפני

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם