אבטחת מידע תשתיות

אבטחת מידע תשתיות מהווה עוגן ובסיס בכל הנוגע להבטחה של סודיות, שלמות נתונים חשובים וזמינותם בארגון.

במציאות הטכנולוגית המתקדמת מאוד של היום, מציאות בה יש איומים רבים, כמו למשל מתקפות סייבר למיניהן, גניבת מידע ופריצות למערכות, אלו הופכים עם הזמן לנפוצים יותר ויותר. לכן, חשיבותה של תשתית אבטחת מידע בהחלט אינה מוטלת בספק.

מטרת תשתית אבטחת המידע היא מתן הגנה על המידע הרגיש לצד הבטחה של תפקוד המערכות בצורה תקינה ושמירה על אמון הלקוחות והשותפים העסקיים.

בין היתר, התשתית כוללת מבחר כלים מגוון, פרוטוקולים / נהלים וטכנולוגיות המיועדים להבטיח אבטחה מקסימלית עבור כל ארגון, גדול, בינוני או קטן.

 

מהו הצורך באבטחת מידע תשתיות?

הטכנולוגיה מתפתחת במהירות שיא בשנים האחרונות, בהתאם לכך יש צורך נרחב באבטחת מידע תשתיות. השימוש בכך נובע מתוך החשיבות הגדולה של המידע הזורם אצל בעלי עסקים, קטנים וגדולים כאחד, בעולם המודרני שלנו.

המידע של בעלי העסקים מהווה נכס אסטרטגי לכל דבר ועניין, הוא כולל בתוכו נתונים רגישים, כמו למשל מידע אישי של לקוחות, סודות מסחריים, מידע פיננסי, מידע על שירותים ו/או מוצרים ועוד. תשתית אבטחת מידע נועדה לספק הגנה על הנכסים הללו מפני פולשים, מפני גישה בלתי מורשית, שינויים, פגיעה ו/או השמדה פוטנציאלית.

בנוסף לכך, אבטחת מידע גם חשובה לצרכי עמידה בתקני חקיקה ורגולציה. לא מעט חוקים ותקנות מחייבים סוגי אבטחת מידע את הארגונים לבצע נקיטת פעולות על ידי שימוש באמצעי אבטחה מאוד מתקדמים על מנת שניתן יהיה להגן על המידע שלהם. אי עמידה בדרישות הללו עשויה להוביל לקנסות כבדים, הפסדים כלכליים משמעותיים ופגיעה במוניטין.

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
השאירו פרטים ואחד המומחים שלנו יצור איתכם קשר בהקדם

אבטחת מידע ושירותי מחשוב – האמנם?

אבטחת מידע תשתיות מידע הן חלק בלתי נפרד בכל הנוגע לתחום שירותי מחשוב לעסקים. השירותים הללו כוללים בין היתר גם פתרונות טכנולוגיים אשר נועדו לספק תמיכה בצרכים העסקיים של הארגון, כמו למשל אחסון נתונים, ניהול רשתות ושירותי ענן. השילוב של השירותים הללו לצד תשתיות אבטחת מידע עשוי להבטיח הגנה על הנתונים העסקיים מפני כל איום אפשרי.

חברת אבטחת מידע ישראלית

בכל העולם ישנן חברות אבטחת מידע כאלו ואחרות. בישראל למשל ישנן לא מעט חברות אשר מתמחות בתשתיות של אבטחת מידע. אחת מהן היא חברה ישראלית מאוד מוכרת – צ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה בע"מ (Check Point Software).

חברת צ'ק פוינט נוסדה ב-1993 והיא נחשבת בין החברות המובילות ביותר בעולם בתחום הסייבר ואבטחת המידע.

כמו כן, החברה מציעה בין היתר מגוון פתרונות אבטחת מידע, לרבות חומות אש (firewall), מערכות של גילוי ומניעת חדירות (IDS/IPS), הגנה על תחנות קצה ואף ניהול איומים מתקדמים.

תשתיות אבטחת מידע

סוגי אבטחת מידע

ראשית, נסביר בקצרה מה זה אבטחת מידע לפני שנצלול – מדובר בטכנולוגיות ואמצעים שמטרת העל שלהם היא מתן הגנה על מידע רגיש מפני גניבה, שינוי, השמדה ואף דישה בלתי מורשית.
אבטחת מידע תשתיות כוללות בין היתר מספר סוגים של אבטחה, כאשר כל סוג מתמקד למעשה בהיבטים השונים של הגנה על המידע. סוגי אבטחת המידע כוללים:

  • אבטחת רשת אלחוטית: מדובר על הגנה על רשתות תקשורת, לדוגמה Wifi, מפני חדירות ואיומים חיצוניים פוטנציאליים, לרבות שימוש בחומת אש (Firewall), הצפנה ואף מערכות גילוי ומניעת חדירות.
  • אבטחת נקודות קצה: מדובר על מתן הגנה על מחשבים אישיים (לפטופים למשל) ומכשירים ניידים למיניהם מפני תוכנות זדוניות, וירוסים ופישינג. בין היתר, כולל שימוש באנטי וירוס ואימות דו-שלבי.
  • אבטחת נתונים: מדובר על אבטחה של מידע אישי ונתונים רגישים מפני גישות בלתי מורשות. כולל בין היתר ניהול של מאגרי נתונים, שימוש בהצפנה וניהול גישה מבוסס תפקידים.
  • אבטחת יישומים: מדובר על הגנה על תוכנות ויישומים מפני תקלות ופגיעות, לרבות ניהול גרסאות, שחרור עדכונים ובדיקות.
  • אבטחת ענן: מדובר על הגנת נתונים ומערכות אשר מופעלות בענן מפני איומים פוטנציאליים, הן פנימיים והן חיצוניים, לרבות הצפנה, ניהול גישה ובדיקות אבטחה מתמשכות.

ישנם סוגים רבים של אבטחת מידע. תשתיות אבטחת המידע חשופות למגוון רחב של איומים כל הזמן – החל ממתקפות סייבר, כמו למשל תוכנות כופר, תוכנות זדוניות ועוד. הסוגים השונים הקיימים מבטיחים הגנה הממוקדת בהיבט הרלוונטי השונה של הגנה על המידע.

 

מקצועות נפוצים באבטחת מידע

תחום אבטחת מידע תשתיות טומן בחובו מגוון רב של מקצועות נחשקים, כאשר כל אחד מהם מתמקד בהיבטים שונים של הגנה על מידע. בין המקצועות הנפוצים ביותר:

מומחה אבטחת מידע / יועץ אבטחת מידע

מתמחה בניהול וזיהוי סיכונים פוטנציאליים, פיתוח של מדיניות אבטחה לצד ביצוע בדיקות. תפקידו של מומחה אבטחת מידע לוודא כי הארגון מוגן מפני איומים פוטנציאליים פנימיים וחיצוניים.

אנליסט אבטחת מידע

האנליסט אחראי לניטור ובקרה על מערכות האבטחה בארגון, זיהוי איומים פוטנציאליים בזמן אמת וכן גם הגשת דוחות אבטחה. בין היתר, תפקידו של האנליסט כולל גם יישום נהלים למניעת תקלות כאלו ואחרות וגובה לאירועי אבטחה.

מנהל אבטחת מידע (CISO)

הוא אחראי על פיתוח ועל יישום אסטרטגיות אבטחה ארגוניות, עמידה בתקני רגולציה וניהול צוותי אבטחה. בין היתר תפקידו גם כולל הכשרת עובדים ותקשורת עם הנהלת הארגון.

 

מודלים של אבטחת מידע

באבטחת מידע תשתיות ישנם גם מספר מודלים אשר משמשים את הארגונים למתן הגנה על תשתיות המידע שלהם:

מודל הגנה בשכבות – מבוסס על מודל שבו כל שכבה למעשה מספקת רמת הגנה נוספת. בין היתר שכבות האבטחה כוללות חומת אש (Firewall), הצפנה, ניהול זהויות ועוד.

מודל Zero Trust – כשמו כן הוא, מודל המתבסס על עקרון בו אין לסמוך על איש, בין אם מדובר על אדם בתוך הארגון או מחוצה לו. כל גישה מחייבת אישור ואימות לצד ניהול זהויות וגישה קפדניים.

מודל ניהול סיכונים – מדובר במודל הכולל זיהוי והערכת סיכונים, ביצוע בדיקות תקופתיות להערכת אמצעי אבטחה ופיתוח מדיניות אבטחה לניהול סיכונים.

 

שאלות נפוצות בנושא תשתיות אבטחת מידע:

מהם הסיכונים העיקריים לאבטחת מידע תשתיות?

הסיכונים לאבטחת מידע תשתיות כוללים מתקפות סייבר, גניבת נתונים, מתקפות פישינג, וירוסים ותוכנות זדוניות, תקיפות פיזיות וטעויות אנוש.

איך ניתן לזהות מתקפות סייבר בתשתיות המידע?

זיהוי מתקפות יכול להיעשות באמצעות מערכות ניטור אבטחה, זיהוי חריגות בתעבורה ברשת, בדיקות חדירה, ושימוש באנטי וירוס.

מה לעשות במקרה של חדירה לתשתיות המידע?

יש לבודד את המערכת המותקפת, להפעיל תכניות לשחזור והתמודדות עם המתקפה, ולפנות למומחי אבטחה כדי לחקור ולתקן את הבעיה.

 

אבטחת מידע תשתיות היא חלק קריטי בשמירה על העסק שלך מפני איומים דיגיטליים ופיזיים. באתר שלנו, תמצאו מידע מקיף על חשיבות האבטחה, הדרכים לשיפור הבטיחות והשיטות המומלצות להגן על הנתונים שלכם. צרו קשר עמנו בנושא  אבטחת מידע תשתיות כדי ללמוד עוד על הפתרונות שאנו מציעים וכיצד נוכל לעזור לכם להבטיח סביבה דיגיטלית בטוחה ומוגנת.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

יזמקו לוגו

יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
ניהול רשתות

ניהול רשתות

מהפכת האינטרנט של שלושת העשורים האחרונים גרמה לכך שלא מעט עסקים שמים דגש על נושא תקשורת המחשבים בארגון או בבית העסק. כיום אי אפשר כמעט

למאמר המלא »
מחשוב ענן לעסקים

מחשוב ענן לעסקים

מחשוב ענן מהווה מהפכה חדשנית בשווקים הבינלאומיים המתפתח וצובר תאוצה רבה בשנים האחרונות. מחשוב ענן לעסקים נותן פתרונות Cloud, כלומר תשתיות ענן, הפועל למעשה על

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם