פתרונות אבטחה אלחוטיים

פתרונות אבטחה אלחוטיים – כל הפתרונות במקום אחד

החיים המודרניים תלויים במידה רבה בתפקודן התקין של מערכות מחשוב שונות. ללא מערכות אלו לא ניתן יהיה לבצע פעולות רבות ולא ניתן יהיה לגשת למאגרי מידע שונים הנדרשים לעבודה השוטפת. אך על אף שעיסוק במערכות המחשוב בלבד ובתקינותן הוא קריטי, חשוב לא פחות להתייחס למאגרי המידע שמאוחסנים במחשבים אלו. לשם כך נחוצים פתרונות אבטחה אלחוטיים ראויים, שכיום מרביתם הם אלחוטיים.

סכנות האבטחה בסביבה אלחוטית

עולם המחשוב עבר מהפך משמעותי בשנים האחרונות, וכיום סביבת העבודה היא למעשה סביבת ענן. במקום הקמה של עמדות אישיות המצריכות התקנה של תוכנות מרובות ניתן להתחבר לסביבת עבודה המאוחסנת בענן, מה שמאפשר גמישות רבה בעבודה. אלא שלשם כך יש כמובן צורך להתחבר למערכת, וזהו מקור לאחד הסיכונים בתחום האבטחה. ישנם מקרים שבהם התקפת סייבר מונעת מהמשתמש להיכנס לסביבת העבודה שלו.

האקרים הפורץ למערכת יכול למנוע את הכניסה לסביבת העבודה באמצעות יצירת הפרעה באותות הפנימיים של המערכת. רשתות אלחוטיות מציבות סכנות רבות נוספות; אחת מהם היא למשל יצירה של רשת אלחוטית שהחיבור אליה מאפשר להאקר לפרוץ למחשב האישי של המשתמש ולגשת לדאטה של אותו המחשב. רשתות אלחוטיות טומנות בחובן סכנות רבות נוספות ובניהן ליקוט מידע מהמחשב והשתלטות עליו. על מנת להימנע מסכנות אלו כדאי לשים לב לפתרונות הבאים.

פתרונות אבטחה אלחוטיים – הבסיסי ביותר

פתרונות אבטחה אלחוטיים הם אמצעי ההגנה הבסיסי ביותר בכל תשתיות מחשוב. זהו קו ההגנה הראשון שנועד למנוע את פלישתם את גורמים עוינים למערכת המחשוב של בית העסק. מערכת זו מנטרת את תקשורת הנתונים בבית העסק וחוסמת התקשרויות העלולות להיות מסוכנות. כך יכולים עובדי בית העסק לעשות שימוש ברשת האינטרנט ללא חשש. ברוב המקרים אמצעי הגנה זה יהיה משולב באמצעים אחרים שמטרתם למנוע את כניסתם של וירוסים לרשת העסקית.

מלבד חומת אש רשתית המיועדת בעיקר לבית העסק, קיימות גם חומות אש אישיות שניתן להיעזר בהן בעת השימוש במחשב האישי. חשוב כמובן שלא להסתמך על חומת האש בלבד, אלא להשלים את מערך ההגנה על תשתית המחשוב ולבחור באנטי וירוס המספק הגנה ראויה. למחשבים הביתיים ייתכן כי התוכנה החינמית תהיה מספקת, אך בתי עסק מומלץ כי יעזרו בהגנה מקיפה יותר.

פתרונות אבטחה אלחוטיים – תוכנות למניעת ריגול

אחד האיומים העיקריים הקיימים כיום, במיוחד כאשר מדובר בבית עסק, הוא ריגול. תוכנות רבות וסוסים טרויאנים מסוג זה או אחר מנסים לא פעם לחלץ מידע מתוך רשת המחשוב הפרטית או העסקית. על מנת למנוע מצבים של דליפת סוד מסחרי ניתן להיעזר בתוכנות אנטי-ריגול שונות. קיימות תוכנות אנטי ריגול מגוונות, והמשתמש הוא זה שצריך לבחור במתאימה לו ביותר.

ניתן למשל למצוא תוכנות המסוגלות לאתר סכנה בלבד, אך ישנן תוכנות אחרות שיכולות להסיר קבצים נגועים. במקרים אלו ייתכן כי הקובץ הנגוע יימחק, או יימחק במידה שלא ניתן יהיה להסיר ממנו את התוכנה המזיקה. מסיבה זו, חשוב לשלב את השימוש בתוכנות אלו עם שירותי מחשוב שיספקו את המענה המתאים במקרים שבהם קבצים נמחקים בלית ברירה.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם