התקפות ברשת

התקפות ברשת – חמשת היעדים הפופולריים

התקפות ברשת נפוצות כיום יותר מתמיד, שכן האמצעים העומדים לרשותם של גורמים זדוניים, רק הולכים ומשתכללים. מתפקידינו בראש ובראש להגן על עצמינו מפני המתקפות הללו, לוודא שאתר האינטרנט מאובטח באופן מקסימלי שכן פריצות יכולות להסב נזק רב, במיוחד כאשר מדובר בעסקים, מוסדות ממשלתיים, מוסדות פיננסיים, מוסדות אקדמאיים ועוד. ניתן בפירוש לומר, כי כיום אבטחת מחשבים מורכבת יותר מאי פעם.

5 היעדים הפופולאריים להתקפות ברשת

  1. בנקים ומוסדות פיננסיים – בנקים הם מטרה מבוקשת בקרב האקרים. יכולים להיות אלה פורצים מישראל או פורצים ממדינות אחרות, למשל ארגון אנונימוס, המנהל מלחמת סייבר משלו כנגד מוסדות ישראלים, ביניהם הבנקים. באמצעות פריצה לאתרים שאינם מאובטחים מספיק, יכול הפורץ לגנוב פרטי כרטיסי אשראי, את הפרטים האישיים של חשבון הלקוח, ואף כמובן לגנוב כסף. מהו הנזק? לא תמיד ניתן להעריכו.
  2. בתי חולים ומוסדות רפואיים – מסתבר שבתי חולים מתקשים גם הם יותר ויותר לאבטח מידע הנוגע לפרטים אישיים של מטופלים. מידי שנה מספרן של הפריצות למוסדות הללו רק עולה ועולה, ונגנבות רשומות רפואיות רבות והנזק הכספי הוא עצום. אם ניתן להגדיר זאת כך, קיים ביקוש רב למידע רפואי אודות אנשים, כך קיימת גם אפשרות לסחוט אותם או לדרוש כופר, הרי אין אדם שיהיה מעוניין שעברו הרפואי יפורסם ברבים.
  3. פריצה לעסקים – פריצה לעסקים, ארגונים וחברות, היא גם עניין שבשגרה. כאשר זה קורה ניתן לעולל נזק בלתי הפיך כגון: הפסד רווחים, נזקים כספיים, פגיעה באמינות, השבתת העסק למשך כמה ימים, והרשימה עוד ארוכה. יכול להיות זה פורץ מטעם בית עסק מתחרה, מישהו שמנסה לרגל ולגנוב נתונים עסקיים ופיננסיים, כולל כל המידע העסקי הקיים. בעזרת שירותי מחשוב לעסקים נוכל למזער ואף למנוע את הנזק.
  4. פריצה לרשתות חברתיות – כיום גם קיימת מגמה לפרוץ לרשתות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם, כל זאת על מנת להיכנס לחשבונות הגולשים, לדלות מידע אישי ולחדור לפרטיות, וגם כאן קיימת אפשרות לסחיטה, למשל איום בפרסום תמונה אינטימית.
  5. מוסדות ממשלתיים – המציאות מצביעה על כך, שמוסדות ממשלתיים הם בין המותקפים ביותר. במרבית המקרים גורמים עוינים הם אלה האחראים על המעשים הללו, או כל גורם אחר הרוצה לחדור באופן לא חוקי למאגרי מידע, אינפורמציה מסווגת, נתונים ועוד.

יעדים פופולאריים נוספים להתקפות ברשת, הם: מפעלי היי טק, מערכות תחבורה כמו הרכבת, תעשיות וטכנולוגיה.

דגש מיוחד על התחום הפיננסי והבנקאי ברשת

מכיוון שלכלל הבנקים והמוסדות הפיננסיים יש אתר רשת, והם מן הסתם חשופים לפריצות, גניבת נתונים, כספים, פרטים אישיים ועוד. מערכת הפיננסים למדה במהלך השנים כיצד להתמודד עם הבעיה, וכיום ישנן מערכות אבטחת מידע אשר יכולות להתמודד עם הסיכונים הללו. על מנת לעשות זאת, יש ליצור שיתוף פעולה בין כמה גורמים רלוונטיים. בסופו של דבר מערכות אלה מתריעות בזמן אמת, מסייעות לחקור את המקרה וגם להגיב.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם