אסון סייבר

כל המידע על אסון סייבר

מידע עסקי ומסחרי הוא אחד מהמשאבים החשובים ביותר שיש בידיה של כל חברה. אובדן של מידע מסוג זה עלול לגרום לפגיעה משמעותית בניהולה החברה ובקשרים עם לקוחותיה. מידע וקשרים שנבנו בעמל רב, כדאי שתהיה להם רשת הגנה ראויה שתאפשר התאוששות מהירה בעת הצורך. מנהלי בתי עסק רבים אומרים לעצמם "לי זה לא יקרה", אך כיום קיימות סכנות רבות בעולם הסייבר, ומלבד דאגה לשירותי גיבוי, כדאי מאוד לבנות תוכנית התאוששות יעילה.

בדיקה ראשונית

לפני שמתחילים לבנות תוכנית למקרי חירום, חשוב מאוד להגדיר היטב את אופן תפקודו של בית העסק ואת מידת התלות שלו בפעילותם של השרתים. שירותי מחשוב הם מצרך בסיסי עבור כל בית עסק היום, אך ישנן חברות שבהן נפילתה של הרשת הפנימית שלהן עלולה לגרום לנזק ממשי ואקוטי. מנהלי בית העסק צריכים לשאול את עצמם מה יקרה לארגון שלהם במקרה שהרשת העסקית תיפול. אם נפילת הרשת תגרום לקריסת הפעילות, הרי שלבית העסק יש צורך בשרתים הפעילים באופן תמידי. אם לעומת זאת, חלק מהעבודה בבית העסק אינה מבוצעת דרך המחשב, אז נדרשת תוכנית התאוששות מסוג אחר.

בדיקה מעמיקה

במקרים שבהם הגדרת הצרכים הראשונית העלתה כי בית העסק נזקק לפעילות בלתי פוסקת של שרתים, יהיה צורך בבדיקה מעמיקה של התשתית כולה. על מנת לוודא כי המערכת הנוכחית פועלת באופן אופטימלי, יהיה צורך לבדוק את כל השרתים, את הנתבים, את נקודות החיבור וכמובן את אמצעי ההגנה המותקנים על המחשבים.

אחת מטקטיקות ההגנה האפקטיביות גם במקרים מסוג זה היא בנייה של תוכנית שירותי גיבוי בענן לעסקים. אם נפילת הרשת תשתק את בית העסק, חשוב לוודא כי קיימת במקומה רשת חלופית שתאפשר המשך עבודה תקינה. לבית העסק מומלץ גם לעבוד עם שרתים וירטואליים שיאפשרו המשך עבודה גם במקרים של תקלות חמורות. בנוסף על כך, בכל הקשור לשטח אחסון – חשוב מאוד לוודא כי קיים יותר מגיבוי אחד. כל בית עסק שישקיע בתחום זה – לא יצטער.

דינמיות

בית עסק מצליח הוא כזה שאינו שוקט על שמריו. מנהלים של עסק מצליח מנסים כל העת לחפש אחר דרכים חדשות לצמיחתו, לאתר לקוחות חדשים, ולפתח מוצרים העונים על צרכיהם. במהלך הפעילות הזאת, משתנה אופיו של בית העסק, במיוחד בעולם דינמי כמו שלנו. על כן, מדי פעם חשוב לבצע בדיקה האם תוכניות ההתאוששות שנעשו בעבר רלוונטיות גם היום.

במקרים רבים, יתגלה כי צרכי בית העסק השתנה בהתאם לפעילותו ועל כן נדרשת גם תכנית התאוששות שונה. בית עסק שהיו בו שינויים רבים, סביר להניח שיצטרך לעדכן באופן יסודי את תוכניות ההתאוששות שלו.

סקירה שנתית

גם בבית עסק שלא התרחשו בו שינויים מרחיקי לכת במהלך השנה, מומלץ מאוד לבצע בדיקה של תוכנית ההתאוששות לפחות פעם בשנה. אמנם בית העסק לא השתנה, אך עולם המחשוב משתנה כל הזמן, ומדי יום נוספים סיכונים שונים שלא היו קיימים בעבר.

פגישה של מנהלי בית העסק עם צוות המחשוב יסייע להכין מפה של הסיכונים הקיימים, כך שניתן יהיה להבין מהם האיומים הצפויים וכיצד ניתן להתגונן מפניהם. מלבד זאת, מדי יום נוספת גם טכנולוגיה חדשה שעשויה להיות יעילה וחסכונית יותר מהטכנולוגיה ששימשה את בית העסק עד הלום.

התקשרו למקצוענים של יזמקו למידע על אסון סייבר, המקצוענים שלנו זמינים עבורכם. 

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם