תשתיות מחשוב

מי מאיתנו איננו מכיר את האמרה "ידע הוא כוח"? וכאשר ידע כזה הופך למידע ונתונים הנצברים בידי ארגון או בית עסק, באפשרותו למנף את פעילותו ולזכות ביתרון עסקי ניכר על פני מתחריו.

אולם, על מנת להפוך את הידע לכוח אמיתי, אותן תשתיות מחשוב אשר מכילות אותו, צריכות להיות אמינות, יציבות, זמינות ונגישות לעובדים שעושים בו שימוש.

גם העובד בעל המוטיבציה הרבה ביותר בעולם לא יצליח למצות את מלוא הפרודוקטיביות שלו, כאשר כלי העבודה שלו – תשתית מחשוב, איננה מספקת את הנדרש ממנה.

למה תשתיות מחשוב עלולות לקרטע?

  • חומרה שאיננה איכותית – רכיבי חומרה איכותיים הכרחיים לפעולה רציפה ושוטפת של תשתיות מחשוב, ואל תתנו לאף אחד לספר לכם אחרת!
    אמנם, לעיתים, דווקא מותג יקר איננו מהווה ערובה לאיכות, אבל הסתפקות בחלופות זולות שאינן איכותיות (מתוך ניסיון לחסוך) הן בפירוש הזמנה לצרות ולנזק מתגלגל, אשר עלול לעלות לכם הרבה יותר מרכיב איכותי.
  • סיכוני אבטחה שונים – כל מחשב המחובר לרשת מהווה פירצת אבטחה אפשרית, וכיום, בעידן איומי הסייבר, כבר לא מדובר בווירוס, תולעת או סוס טרויאני העלולים ליצור נזק מקומי במחשב אחד, אלא בהרבה יותר מכך.
    מתוכנות כופר למיניהן (Ransomware) ועד פישינג (Phishing) העושה שימוש בהנדסה חברתית ואורב לעובדים תמימים ולא מודעים, כל מחשב או משתמש מהווים נקודת חולשה אפשרית במערך תשתיות מחשוב בעסק.
  • תוכנות ומערכות הפעלה שאינן מעודכנות – גם כאן, מדובר במפגע של ממש, ולא רק ברמת אי הנוחות של שימוש בתוכנה לא מעודכנת ומיושנת או התנגשות בין מערכת הפעלה חדשה לתוכנה מגרסה ישנה (או ההיפך).
    עדכוני תוכנות ומערכות הפעלה מגיעים, בין השאר, כדי לעדכן פרצות אבטחה ובאגים שנמצאו בהן מאז בוצע העדכון האחרון. לכן, שמירה על עדכון שוטף חיונית לפעילות תקינה.
  • עומס על המערכות – בעסקים מסוימים גדל נפח הפעילות באופן מפתיע, בעוד תשתיות המחשוב לא עודכנו בהתאם לפעילות, ולכן, עלולים להיווצר מצבים של עומס על המערכות, האטת הפעילות ובמקרים חמורים, ניתן להגיע אף עד לכדי קריסה מוחלטת.
    לכן, יש לדאוג תמיד לקורלציה בין הצרכים של העסק לבין תשתיות המחשוב, השרתים וכד'.
  • עובדים שאינם זוכים לתמיכה הנדרשת, בין אם היא טכנית או הדרכתית – גופים עסקיים נוטים לחסוך זמן (מאחר וזמן = כסף) ולכן, לעיתים קרובות, כאשר מבוצעת הטמעה של תוכנה או מערכת חדשה, השלב האחרון והחשוב, של הדרכת העובדים לשימוש נכון בה, נעדר ממנה.
    לא רק שהנחת היסוד כי "נתקין תוכנה והעובדים כבר ילמדו להשתמש בה" הינה שגויה מיסודה, אלא שהיא אף עלולה לעלות לעסק ביוקר, בשל נזקים שעלולים לעשות עובדים שאינם מיומנים.
  • תחזוקה לקויה – חלק גדול מבתי העסק מנסים לחסוך את עלויות הטיפול והתחזוקה השוטפת המקצועיים הנדרשים לתשתיות המחשוב שלהם, או מתפתים לעשות זאת בכוחות עצמם. כתוצאה מכך, תשתית המחשוב שלהם איננה זוכה בטיפול הנדרש לה, ומן הסתם, גם איננה מבצעת את המצופה ממנה.

תשתיות מחשוב

לסיכום:

כאשר המידע הרב המאוחסן במערכות המחשוב משמש כיתרון עסקי מובהק, תשתיות מחשוב מהוות כלי עבודה יעיל לעסקים וארגונים. תחזוקת DIY עשויה להתגלות כרעיון מוצלח, רק במידה ואתה יודע אכן יודע מה אתה עושה, בשאר המקרים – היא רעיון רע למדי, במיוחד עבור בתי עסק או ארגונים, שכל דקה בה מושבתת מערכת המחשוב שלהם הינה דקת עבודה יקרה ובמקרים כאלו היינו ממליצים על שירותי מחשוב לעסקים.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם