שרותי אנטי ספאם – מי בכלל צריך?
חברות וארגונים גדולים מתמודדים מדי יום עם כמויות עצומות של דואר אלקטרוני. חלק גדול מהדואר המגיע לארגונים (כמו גם לאנשים פרטיים) הוא דואר זבל, הנקרא גם ספאם
שנשלח על ידי מפרסמים שונים בתפוצה נרחבת. דואר זבל מכיל בדרך כלל תוכן פרסומי, אך בהרבה מקרים הוא עלול להכיל גם וירוסים, ניסיונות הונאה אלקטרוניים, תוכנות רוגלה ועוד.
ספאם מסוג זה עלול לגרום לנזק גדול לארגון, העלול להסתיים בהשבתת המערכות הממוחשבות של הארגון ולסכן את הפעילות העסקית של החברה.
כמו כן, הטיפול בדואר זבל מבזבז זמן עבודה רב. הריבוי במקרי הספאם מחייב את הארגון למצוא פתרון יעיל לבעיה, על ידי שרותי אנטי ספאם.
אשר יאפשר זיהוי וסינון יעיל של כמויות הדואר הגדולות המגיעות לארגון, וימנע את השבתת מערכות המחשוב או את קריסת שרתי הדואר של הארגון.
כיצד מתמודדים עם תופעת הספאם בארגונים?
כדי להתמודד עם בעיית הספאם ועם מתקפות וירטואליות נוספות על שרתי הדואר של החברה (הפצצות דואר, השבתת שרתי הדואר ועוד), יש להשתמש בשרותי אנטי ספאם המאפשרים זיהוי וחסימה אוטומטית של דואר זבל וכן סינון והתראה אודות כל דואר זבל המגיע למערכת ונחשב מזיק.
שרותי אנטי ספאם יעילים יאפשרו זיהוי של דואר המכיל בתוכו וירוסים, תולעים, תוכן הונאתי (Phishing) ועוד.
כמו כן על התוכנה להתמודד עם תופעות כמו זיהוי התקפה על שרתי הדואר, נתזי דואר (Backscatter – הודעות ממקור לא מוכר המודיעות שדואר שהמשתמש לא שלח מעולם לא הגיע ליעדו, בדרך כלל מדובר בוירוסים) ואיומי אבטחת מידע נוספים.
כדי להתקין תוכנת אנטי ספאם יעילה ואיכותית יש לפנות ישירות לחברה המספקת שירותי מחשוב לעסקים, המציעה שרות של אנטי ספאם מקיפים לסינון דואר זבל, הגנה מפני וירוסים, סינון קבצים וחסימות תוכן בלתי רצוי העלול לגרום נזק לחברה.
מתפקידיה של תוכנת האנטי ספאם: להעביר מספר גדול של בדיקות לכל הודעת דואר המתקבלת בשרתי הדואר של החברה, סריקות אנטי וירוס לדואר המתקבל בחברה, סינון דואר הזבל, הנפקת דו"חות על חסימת מתקפות או מיילים שנחסמו, זיהוי וירוסים העוברים דרך המייל ועוד.
תוכנת האנטי ספאם מסייעת בהורדת העומס על קווי האינטרנט של הארגון וברוב המקרים היא מציעה אפשרות של גיבוי מרחוק של שרתי הדואר, למקרי נפילה. בכך מאפשרת התוכנה לארגון לתפקד בצורה מיטבית, היא חוסכת לארגון בזבוז של זמן משאבים ומונעת קטסטרופות.