האם יש לי הגנת מידע? ככל שמערכות המחשוב מתפתחות, השימוש באפליקציות גדל, והמידע בו אנו עושים שמוש הולך וגדל, כך גדלה הסכנה הנובעת מאובדן מידע, ולכן דורשת שירותי מחשוב לעסקים.
יצרניות החומרה (שרתים, תחנות עבודה , טלפונים חכמים) וספקי האינטרנט מגדילים לעיתים תכופות את יכולות אחסון המידע, כמו גם את נפח המידע שאנו יכולים לאגור.
שינוים אלו מביאים את המשתמשים לצבירת מידע רב, עקב עלות יחסית זניחה של ציוד ותשתית. יחד עם מגמה זו, אנו חווים יותר ויותר ארגונים אשר מתבססים אך ורק על המידע הדיגיטלי, ולא נעזרים בארכיון פיזי.
לאור מצב זה חשוב כי כל ארגון (ובוודאי, גם לקוח פרטי), יהיה מודע למשמעות של אובדן מידע במידה ויתרחש.
אובדן מסוג זה יכול לקרות ממספר גורמים שאינם בשליטתנו:
נפילת חשמל היוצרת נזק לקבצים שונים – בעקבות אובדן שינויים שלא נשמרו
נפילת חשמל היוצרת נזק פיזי ואובדן מידע.
חדירת וירוסים שונים, המיועדים לפגוע בקבצים.
תקלת חומרה / תוכנה – הגורמת לשיבוש הנתונים.
נזק פיזי חיצוני כגון, הצפה, שבר ,שינוי זרם חשמלי ועוד.
כיצד ניתן לקבל הגנת מידע ולהבטיח את זמינותו:
ישנן דרכים מגוונות להתגוננות, אך אין ספק כי הצעד הנדרש הינו גיבוי שוטף.
גיבוי הנתונים באופן סדיר, תוך בקרה כי הגיבויים מתנהלים בשוטף, הינה הדרך הבטוחה להקטנת הסיכון במידה ואחד מאותם מצבים שתוארו קודם, אכן קורים.
הגיבוי יכול להתבצע במספר דרכים ואופנים, אולם חשוב להקפיד כי יתבצע.
מומלץ כי אופן הגיבוי, התדירות ובדיקת התקינות תיקבע תוך קבלת ייעוץ והכוונה מגורם מקצועי התמחה בתחום.
לסיכום:
בשיגרה אנו נתקלים בארגונים אשר לא הקדישו את משאבי התכנון והבדיקה, וכאשר ארע תקלה "הופתעו" לגלות כי אין ביכולתם לחזור לפעילות עיסקית שוטפת במהירות, ללא פגיעה בפעילות העסקית
חשיבות הגורם המתמחה הינה קריטית, ובאה לביטוי הן בהבנת צרכי הלקוח, והן בהמלצה על הפתרון הנכון, המלצות הנשענות על ידע מקצועי, המגובה בניסיון מלקוחות רבים, כולל דומים ללקוח הספציפי.