כל מה שאתם צריכים לדעת על מחזור החיים של ה-IT

מחשבים וחומרת רשת נשחקים, זאת עובדה. הצרה היא, שקשה לדעת מתי הם הגיעו לסוף חייהם.

הטבע האנושי נוטה לאמץ את האמירה "אם זה שבור, לאין צורך לתקן את זה."

ועד כמה שזה נשמע לנו טוב ומעורר הזדהות, זו איננה הדרך הנכונה לניהול עסק או מחלקת/ שירותי IT לעסקים.

יותר מאשר כמעט כל ציוד אחר בו הארגון שלכם משתמשת,

חומרת ה-IT מתיישנת מאד על ידי ההתקדמות הטכנולוגית והתוכנות והיישומים הופכים ליותר ויותר תובעניים.

לכן, תשומת לב למחזור החיים של תשתיות ה-IT שלכם היא המפתח להישארותכם ארגון מאובטח ופורה.

מחזור החיים של ה-IT

מחשבים וחומרות רשת מגיעים לנקודה מסוימת במחזור החיים שלהם בה הם הופכים למכשול במקום גורם מסייע.

עם הזמן, הם גם הופכים לסיכוני אבטחה, כאשר החברות מפסיקות לפתח תיקוני אבטחה,

מאחר שהן ממקדות את משאביהן למוצריהן החדשים ולתחזוקתם של אלה.

ישנן שתי דרכים עיקריות בהן טכנולוגיה הופכת למיושנת:

תוכנה או חומרה חדשות פשוט דוחקות את יכולותיהן של הקודמות.

כלומר המשתמשים מתרשמים לרעה מביצועיהן של הישנות ולכן מהגרים לשימוש בחדשות יותר.

היצרן מפסיק את תמיכתו בגרסאות הישנות, ומרכז את תשומת הלב בגרסאות חדשות.

אין עדכוני אבטחה, אין שדרוגים, אין תיקון באגים, אין תמיכה.

הרכיב השלישי המשפיע על מחזור חיי מחשבים, תוכנות או תשתיות מחשוב, הוא האחריות. לעתים קרובות, טכנולוגיה נמכרת עם 36 חודשים של אחריות/ תמיכה.

ולמרות שניתן, בתשלום נוסף, להאריך את האחריות לעד 60 חודשים, חשוב להבין את ההשפעה העסקית כאשר הטכנולוגיה איננה עדכנית ולכן, גם איננה פועלת כהלכה.

מחשבי PC

ברגע שהתקדמנו מעבר לגישה של "זה עדיין עובד, אז למה צריך להחליף?", אנחנו יכולים להתחיל לדבר במספרים.

המחשבים האישיים והמחשבים הניידים צריכים להיות מוחלפים בערך אחת לכל שלוש עד חמש שנים.

כאשר משימה המבוצעת במחשב ישן אורכת שעה ורבע, ואותה המשימה בביצוע מחשב חדש אורכת 20 דקות, המחשב עשוי להחזיר את מחיר העלות שלו תוך חודשים ספורים.

שרתים

מחזור חייהם של השרתים היה אמור להיות פשוט.

שרת פיזי מסופק תחת אחריות של שלוש שנים, אשר לאחריהן, ניתן להאריך את האחריות מול הספק לחמש שנים.

לאחר פרק זמן זה, השרת עדיין עשוי להיות תקין, אבל מחירו ומחיר החלפים יהיה יקר יותר.

מאחר וטכנולוגיה חדשה מיוצרת בסדרות ייצור המוניות, מחיר כל יחידה נמוך יותר.

עם הזמן, עלות ייצור הטכנולוגיה הישנה בסדרות קטנות עולה, דבר שגורם לשרתים בני חמש להיות פי חמש או פי עשר יקרים יותר משרתים חדשים.

היצרנים, בדרך כלל, מפסיקים לייצר חלקי חילוף לדגמי שרתים לאחר חמש שנים, לאחריהן, הם אינם תומכים עוד בחומרה.

בנוסף לכך, צריך לקחת בחשבון את מערכת ההפעלה.

מערכות ההפעלה של מיקרוסופט עומדות על מחזור תלת-שנתי, כשמערכות הפעלה חדשות מחליפות גרסאות ישנות יותר.

מיקרוסופט תספק תמיכה במערכת ההפעלה הישנה במשך כשלוש שנים לאחר יציאת החדשה, ולאחר מכן, תמיכה זו מופסקת.

חשוב להכניס גם את הגורם הזה לשיקולי החלפת השרתים שלכם.

שרתי בלייד מסייעים למזער את טביעת הרגל שלכם (על ידי הפחתת החום הנפלט וצריכת החשמל) ונותנים לכם את האפשרות להרחיב את נפח השרת באופן רציף.

שרתים וירטואליים הם שרתים ממוחשבים מבוססי תוכנה המשכפלים את מה שקורה במחשב הפיזי במצב וירטואלי.

הם אינם באמת מזקינים, אבל הם כפופים לשדרוגים השוטפים של התוכנה הווירטואלית.

נתבים, מתגים ופיירוולים

עבורם מתוכנן מחזור חיים של שבע שנים בערך.

עם זאת, חשוב לזכור, כי למרות שחומרות מסוימות אינן כוללות חלקים נעים,

אין זה אומר כי רכיביה הפנימיים אינם סובלים מזקנה ומבלאי.

לסיכום:

תשתיות מחשוב, ציוד, חומרה, תוכנה, מערכות הפעלה,

כולם הופכים להיות מיושנים בשלב כלשהו, מי מהר יותר ומי לאחר זמן רב יותר.

תצטרכו להישאר עם אצבע על הדופק בנוגע לאורך חייהם של כל אחד מהרכיבים המרכיבים את מערכת המחשוב הארגונית.

לחילופין, ליצור התקשרות עם ספקים שירותי ענן לעסקים,

אשר תסיר מעליכם את רוב-רובו של נטל השמירה על טכנולוגיה עדכנית. לפרטים נוספים על שירותי it צרו קשר.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם