עשרת הסכנות הכי גדולות למידע העסקי שלכם

ישנם לא מעט בעלי עסקים, בדגש על בעלי עסקים קטנים ובינוניים, שנוטים להקל ראש באיומים הנשקפים לעסקים שלהם, הקשורים לאבטחת המידע העסקי. לרוב הם יטענו שהם מנהלים עסק קטן יחסית וכי הם לא סבורים שיהיה למאן דהו כל אינטרס לגנוב מהם מידע או לחבל בפעילות הממוחשבת שלהם. בנוסף ישנם רבים הטוענים כי ההשקעה הכספית שכרוכה ב- שירותי אבטחת מידע, לא מצדיקה את עצמה, בשל הסיכון הנמוך.

לפיכך מה שחשוב לנו להבהיר בראש ובראשונה זה שגם עסקים קטנים נפגעים וכי בניגוד לחברות הגדולות שבדרך כלל מצליחות להתאושש מהפגיעה, הרי שבמקרה של עסקים קטנים, הנזקים יכולים בקלות להוביל לחיסול העסק. במאמר שלפניכם נזכיר את 10 הסכנות הכי גדולות שאורבות למידע העסקי שלכם, בתקווה שתפנימו את החשיבות של אבטחת מידע בארגון והשקעה הולמת בכל מה שקשור לתחום של שירותי גיבוי איכותיים.

התקפה ישירה

בין אם מדובר בלקוח לא מרוצה עם תאוות נקם ובין אם מדובר במתחרה העסקי שלכם, דעו כי גורמים עוינים שונים יכולים ללא יותר מדי קושי לפרוץ לרשת שלכם ולגנוב מידע עסקי, לשתול וירוסים וכיו"ב.

פרצות אבטחה

באגים בתוכנות ובמערכות ההפעלה יכולים להיות מנוצלים במהירות על ידי האקרים. מכאן ועד לנזקים כאלה ואחרים, הדרך קצרה ביותר.

סוסים טרויאניים

הכוונה היא לתוכנות שונות שתפקידן לאסוף מידע כמו ספרי כתובות או סיסמאות, הפותחות את הדלת לגורמים ששלחו אותן.

וירוסים

פיסות קוד שתפקידן להזיק למערכות מחשוב – כיום מופצים הווירוסים בעיקר באמצעות הדואר האלקטרוני, אך הם מופצים גם ברשתות החברתיות ואפילו בתוכנות מסרים מידיים בטלפונים הניידים.

תולעים

התולעים הן האחיות העצמאיות של חברינו הווירוסים. ההבדל הוא שהווירוסים מדביקים קבצים אחרים או תוכנות מסוימות ולעומת זאת התולעים פועלות באופן עצמאי, מבלי להתחבר לתוכנה אחרת. התולעים יכולות למחוק קבצים מהמחשבים שלכם, להעמיס על התקשורת הרשתית, לשלוח קבצים מהמחשב הנגוע ועוד.

Spyware (רוגלות)

תוכנות מזיקות שלרוב יצורפו לתוכנות הניתנות בחינם. הן מכבידות מאוד על הביצועים של המערכות שלכם ונוהגות לשלוח לגורמים ששלחו אותן, מידע על הרגלי השימוש שלכם בתוכנה וכן מידע אישי ואף רגיש נוסף.

Phishing

אתר או הודעה המתחזים לספק שירות מסוים כמו הבנק שלכם לצורך העניין, המפתים אתכם למסור את הפרטים האישיים שלכם. מדובר באמצעי שכל מטרתו לגרום לכם לספק מיוזמתכם פרטים אישיים סודיים כמו מספר כרטיס אשראי, שם משתמש וסיסמה לרשת חברתית ועוד.

Denial of Service (DOS)

סיכון אבטחה שרלוונטי בעיקר לאלו מכם שמריצים שרת WEB עם חנות מקוונת או אתר שיווקי. מטרת התקיפה היא להוציא את השרת שלכם מכלל שימוש וזאת על ידי הצפת השרת בבקשות מזויפות, תוך יצירת עומס רב ביותר.

Distributed Denial of Service (DDOS)

לא אחת הגורם העוין יצור מעין צבא של מחשבים באמצעות הדבקה של רשתות מחשבים בווירוסי תולעת, המאפשרים להשתמש ברוחב הפס של הרשתות ובמחשבים עצמם לטובת התקפות. בדרך כלל מתקפות שכאלה מלוות בניסיונות סחיטה וכופר.

דואר זבל

דואר זבל לא באמת מוגדר כאיום אבטחה, אך הוא בהחלט יכול לגרום לנזקים משמעותיים, לפגוע ברמת היעילות של העבודה ולהוות סיכון פוטנציאלי, שכן הוא מהווה אמצעי ל-Phishing  ולהפצת תוכנות זדוניות.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם