מערכת IT לקויה

מה ההגדרה של מערכת IT לקויה? מערכות מחשוב הן לכאורה עניין פשוט. מנהל בית העסק דואג לרכוש את המחשבים המומלצים, את הציוד הנלווה וכמובן את התוכנות הנדרשות, ולאחר התקנת עמדות העבודה השונות נראה כי לכאורה הכל מסודר.

אלא שאם ההתקנה אינה מבוצעת בידי אנשי מקצוע, ואם לא נבחר את ציוד ה-IT הנכון, עלולות להיווצר בעיות בהמשך הדרך. גם התחזוקה של מערכת ה-IT חשובה לא פחות, מכיוון שמערכת IT שאינה מתפקדת עלולה לגרום להוצאות משמעותיות לבית העסק.

המורכבות שבניהול מערכות מחשב

כל מנהל בית עסק, קטן כגדול, נעזר היום במערך מחשוב שבאמצעותו מתבצע ניהול העסק. מערכת זו כוללת לא רק את המחשבים עצמם ואת החומרה, אלא גם את התוכנות השונות המותקנות במחשבים וכמובן את הרשת הפינימית שבה עושה בית העסק שימוש.

אך כיום גם המחשבים עצמם וגם תוכנות המחשוב דורשים עדכון תמידי ומעקב שוטף. מחלקת ה-IT של בית העסק צריכה לוודא כי בכל המחשבים מותקנות גרסאות התוכנה המעודכנות, וכי לא קיימות תוכנות מיותרות המותקנות על המחשב ומאיטות את קצב פעילותו.

מחלקת ה-IT נדרשת גם לבחון את מצב הזיכרון במחשב ולוודא כי לא נוצר עומס מיותר על המערכת. תחום נוסף הנמצא במסגרת טיפולה של מחלקת ה-IT הוא נושא אבטחת המידע של בית העסק.

כיום התקפות הסייבר הפכו ליותר ויותר נפוצות, וכמעט כל כל מחשב נתון בסכנה מתמדת להתקפה. התקפת סייבר כזאת עלולה להשבית את פעילותו של בית העסק, ולגרום לנזק כבד מאוד.

הנזקים של מערכת IT לקויה

כאשר בבית העסק לא קיימים שירותי מחשוב לעסקים ושירותי אבטחת מידע ראויים, הנזקים והעלויות הכספיות הנלוות עלולים להיות ניכרים. אחת משיטות ההתקפה הרווחות ביותר היום היא התקפת כופר שבמסגרתה מחדיר גורם עוין קוד מזיק לרשת המחשבים.

כשהקוד הזה נכנס לפעולה הוא מעביר את השליטה על המחשב לידי התוקף, ולבעל העסק אין עוד אפשרות לגשת כלל למערכת המחשוב שלו.

ישנם מקרים שבהם הגורם העוין אינו מבצע התקפה מיידית, אלא מאפשר לקוד הנגוע להיכנס גם לגרסה שעוברת גיבוי בענן. במקרים אלו לא ניתן יהיה לעשות שימוש במידע הנשמר בענן.

זאת אחת הסיבות לכך שבתי עסק רבים בוחרים בספק שירותי גיבוי בענן הבודק היטב את כל הקבצים המגובים, ומוודא עבור בית העסק כי הגרסה המגובה נקייה מקוד עוין. במקרים אלו, אם מערכת המחשבים הותקפה חלילה, ניתן יהיה לשחזר במהירות את המידע העסקי שנשמר.

עלויות

עלותה של התקפת סייבר המשתלטת על מחשבי החברה עלולה להיות גבוהה מאוד. ברמה המיידית בית העסק מושבת לכמה ימים לצורך טיפול בתקלה והנזק עלול להגיע לאלפי שקלים או יותר, תלוי בפעילותו של הארגון.

מעבר לכך, קיים כמובן נזק קריטי יותר והוא אובדן המידע העסקי או גניבתו בידי גורמים עוינים. כיום התחרות במגזר הפרטי היא קשה מאוד, ועל כן ייתכנו מקרים של התקפות סייבר או ניסיון לגנוב מידע. במקרים אלו, הנזק לבית העסק עלול להיות הרסני ביותר.

עם זאת, כיום גם ניתן למצוא חבילות של שירותי גיבוי המותאמות באופן אישי לצרכיו של כל עסק. עלות חבילה זו תלויה כמובן בסוג השירותים שהיא כוללת, ועשויה להסתכם בכמה עשרות שקלים או להגיע גם לכמה אלפים, בהתאם להיקף הפעילות בארגון.

בעת הצורך ניתן למשל לבקש שירותים של תמיכה מרחוק, תמיכה בכל שעות היממה, שירותי אבטחת מידע ושירות של גיבוי אוטומטי.

בסופו של דבר, השאלה שבעל העסק צריך לשאול את עצמו היא "כמה שווה המידע העסקי שלי?", "כמה שוות שעות העבודה שהושקעו?", "מה תהיה עלות הנזק אם המידע ייגנב או יהיה לא זמין?". כל מנהל העונה בכנות על שאלות אלו, מבין עד כמה חשוב לנהל נכון את מערכת ה-IT של בית העסק.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם