נזקי סייבר

כיום, אחד הנכסים המשמעותיים ביותר הוא מידע, ובמיוחד מידע עסקי. במסגרת זו נכללים לא רק הסודות המסחריים של בית העסק ואופן עבודתו, אלא גם רשימת הלקוחות שלו ופרטי ההתקשרות עמם.

נכס דיגיטלי משמעותי נוסף הוא אתר האינטרנט של החברה שהוא למעשה הכלי העיקרי לניהולו של בית העסק. לשם כך, חשוב מאוד שכל בית עסק יקדיש חלק מהמשאבים שלו על מנת למנוע נזקי סייבר לבית העסק.

נזקי סייבר – מהי מתקפת סייבר

מתקפת סייבר מכונה גם לוחמה קיברנטית וליוזם שלה יכולות להיות מוטיבציות מסוגים שונים ומגוונים. כיום, מוכר לנו תחום זה בין השאר ככלי נשק, ורבים דנים בטרור הקיברנטי שעלול לגרום לנזקים משמעותיים למערכות המחשוב של מדינות שלמות.

אך מטרתה של מתקפת הסייבר אינה בהכרח פגיעה במי שנחשף אליה או השבתת מערכות המחשוב שלו.

פעמים רבות שואף יוזם ההתקפה דווקא לגנוב מידע מן הקורבן באופן שקט ובלתי מורגש תוך הפרעה מינימלית לפעילות היומיומית שלו.

כך למשל התקפת סייבר יכולה להיות כלי מרכזי לאיסוף מודיעין חשוב לא רק על מדינות, אלא גם על בתי עסק שונים, כשהמטרה היא גילוי של סודות מסחריים, תוכניות עתידיות ופרטי הלקוחות שעמם עובדים מנהלי העסק.

הגורמים לנזקים

כיום קיימים מספר תוכנות מזיקות שבהן משתמשים גורמים עוינים המעוניינים לגרום לנזק. הווירוס הוא כמובן אחד האיומים המרכזיים והנפוצים ביותר החודרים למחשב בדרך כלל באופן סמוי מתוך כוונה לשכפל את עצמם ולהתפשט מהמחשב הנגוע למחשבים אחרים.

במהלך השנים סוגי הווירוסים הולכים ומשתכללים, וגם מספרם הולך וגדל. אם בשנות השמונים היה ידוע על קצת יותר מעשרה סוגי וירוסים, הרי שכיום מספר זה הוא כמה מיליונים.

כיום ישנם וירוסים המסוגלים לחדור גם לטלפונים הניידים, ועל כן המשתמשים נדרשים להיזהר שבעתיים.  לצד הווירוסים ניתן למצוא גם מזיקים אחרים כגון תולעים, סוסים טרויאנים ו-Rootkit, מעין תוכנה שבעזרתה משיג הגורם העוין גישה קבועה למחשב ולהרשאות השונות שלו, מבלי לחשוף את קיומה של תוכנה זו.

בארבעים אחוז מהמקרים כניסתו של גורם עוין למערכת המחשוב של העסק נגרמת כתוצאה של וירוסים ומזיקים דומים, ב-29% מהמקרים חדירת הגורם העוין מתבצעת דרך רשתות חברתיות ואילו ב-52% מהמקרים הנזק נגרום כתוצאה מניסיונות פריצה שונים.

נזקי סייבר

הנזקים שנגרמים לעסק

הגורם העוין יכול לחדור לעסק באמצעות רשת האינטרנט, הרשת הפנימית שבעזרתה הוא עובד, או דרך מערכת הדואר האלקטרוני. במהלך השנים השתכללו התוכנות המזיקות, וכיום ביותר מחמישים אחוז מהמקרים אין אפשרות להגדיר במדויק את הגורם המזיק לבית העסק.

שכלול התוכנות המזיקות הוביל גם לפגיעה ביכולות של עסקים להתמודד עם האיומים השונים, כך שאם בשנת 2013 זמן ההתאוששות של בית העסק מהתקפה עמד על 32 ימים, הרי שכבר בשנת 2014 עלה מניין הימים הזה ל-45.

בהתאם לכך עלתה גם עלות הנזק הכספי שנגרם לבית העסק, וכ-80% מבתי העסק שנפגעו דיווחו על השפעות משמעותיות והרסניות על בית העסק. מכאן החשיבות הרבה שיש לשירות של גיבוי בענן.

פעולות מניעתיות

עסקים רבים מחליטים לאמץ את הפתרון של שירותי אבטחת מידע רק לאחר ניסיון כואב שלימד אותם את היקף הפגיעה של נזקי הסייבר השונים. נזקים אלו עלולים להגיע לכמה מיליוני שקלים, וגם הצורך להשלים את כל המידע שאבד גוזל זמן עבודה יקר ומשאבים רבים.

ההמלצה היא שכל בית עסק ייבחן שירותי מחשוב לעסקים ואמצעי ההגנה הנמצאים ברשותו נגד נזקי סייבר, ייוודא כי הם אכן פועלים כראוי, ויאתר פרצות אבטחה שונות העלולות לגרום לנזק בהמשך. בעת הצורך כדאי להתייעץ עם גורם מומחה שיסייע לבנות תוכנית הגנה ראויה לבית העסק.  

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם