תוכנות הצפנה

תוכנות הצפנה לבטיחות העסק שלך

עולם העבודה השתנה באופן משמעותי בעשורים האחרונים, וכיום יותר ויותר מקומות עבודה מאפשרים לעובדים שלהם לעבוד מחוץ למשרד בעזרת מערכת שדרכה ניתן לשלוט בסביבת העבודה.

לשיטה זו יתרונות לא מעטים גם למעסיק וגם לעובד, אך מעסיקים השוקלים אותה צריכים להקדיש משאבים מספקים לנושאים כגון שירותי אבטחת מידע. מערך השיקולים הזה צריך לכלול גם פתרונות הצפנה אמינים שיסייעו לשמור על אבטחת המידע העסקי.

תוכנות הצפנה – הסבר קצר

העיקרון העומד בבסיסה של כל הצפנה, מורכבת או פשוטה, מוכר בוודאי לכל אחד. כל ילד בבית הספר פיתח בשלב זה או אחר קוד מיוחד ששימש אותו להעביר מסרים שונים מתחת לאפם של מורים או של ילדים אחרים.

הצפנה הייתה גם בשימושם של שליטים שונים לאורך ההיסטוריה ומאז ומתמיד העסיקה את דמיונם של רבים. בלועזית נקרא תהליך זה בשם קריפטוגרפיה: קריפטו – הסתרה, וגרפיה – כתיבה, ובאנגלית שמה הוא Encryption.

תהליך ההצפנה מאפשר לאבטח מידע באמצעות מפתח שבלעדיו לא תהיה גישה למידע. המפתח נקרא גם cipher ובאמצעותו ניתן לבצע את המידור ולקבוע בידי מי תינתן הנגישות למידע.

תוכנות הצפנה

אופן פעולתן של תוכנות הצפנה ואבטחה

תוכנות הצפנה פועלות במובן מסוים בדומה למשחק פאזל. אדם שינסה להרכיב פאזל בעל מספר רב של חלקים ללא התמונה שעל האריזה יתקשה לעשות זאת.

התמונה השלמה מפורקת לחלקים קטנים המתערבבים זה בזה, כשללא התמונה שעל קופסת הפאזל (המפתח), יהיה קשה להרכיב את החלקים בחזרה.

כך פועלת למעשה תוכנת ההצפנה – היא מערבבת את המידע, את ההודעות, המידע האישי, התמונות, הסרטונים וכל מידע אחר. כך היא הופכת את המידע הזה לבלתי קריא עבור גורם חיצוני שאין בידו המפתח המתאים.

מלבד השמירה על הפרטיות, משמשת תוכנת ההצפנה לעניין חשוב לא פחות מכך – התגוננות מפני לוחמת סייבר, פרימה למחשבים וגניבה של מידע.

מטרה זו היא קריטית במיוחד כאשר מדובר בבתי עסק המשרתים לקוחות רבים ומחזיקים במידע אישי רב ערך.

אבטחת מידע בבית העסק

מידע הוא כיום אחד מהנכסים החשובים ביותר של בית העסק. גם מי שאינו נדרש לאבטח את מידע אישי של לקוחות רבים, מחזיק במידע עסקי שעשוי להיות רב ערך עבור המתחרים שלו.

במסגרת מידע זה נכלל בין השאר הידע בדבר התכנית העסקית של בית העסק, מצבה הפיננסי, אופן קבלת ההחלטות של מנהליה, וכמובן מאגר הלקוחות שלה ופרטי הקשר שלהם.

על מנת שניתן יהיה לבחור בתכנת ההצפנה המתאימה חשוב להבין מהי הטכנולוגיה המשמשת את בית העסק, באיזו רשת נעשה שימוש וכיצד מתבצע האחסון והגיבוי בבית העסק.

מנהלי העסק נדרשים להגדיר היטב ובאופן ברור מהם הצרכים של בית העסק ומהי מידת ההגנה הנדרשת להם. יש אפשרות להיעזר כמובן בחברת שירותי מחשוב חיצונית שתספק לכם אבטחת מידע בארגון, אך לפני שעושים את הבחירה חשוב לוודא כי החברה אכן מסוגלת לענות על הדרישות של בית העסק ולהעניק תמיכה ראויה ונגישה בעת הצורך.

תהיה הבחירה אשר תהיה, מומלץ מאוד כי מנהלי בית העסק לא יזניחו עניין חשוב זה, ולא ידחו את הטיפול בו.

 

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם