הגנה על עסקים בעידן הסייבר

סכנות עידן הסייבר

התקפות סייבר הפכו בשנים האחרונות לנפוצות יותר ויותר למי שלא משקיע בהגנה על עסקים. גורמים עוינים שונים מתכננים התקפות סייבר על בתי עסק רבים, לעתים מתוך מניע פוליטי ולעתים מתוך רצון לרווח כספי.

בניגוד למה שאולי היה אפשר לחשוב, התקפות אלו אינן מוגבלות לבתי עסק גדולים; שמונים אחוז מן ההתקפות מכוונות לבתי עסק קטנים.

הסיבה לכך היא כמעט מובנת מאליה – בתי עסק קטנים חסרים לעתים את המשאבים העומדים לרשות החברות הגדולות, ועל כן אינם מקציבים סכומי כסף גדולים למניעת ההתקפות. גם אם אין באפשרות בית העסק להרכיב צוות לוחמת-סייבר מקצועי, אז תנו לחברת יזמקו לספר לכם על מספר צעדים שיש באפשרותו לעשות.

ראשית כל – מודעות של הגנה על עסקים

לכאורה נראה כי בעידן שלנו כל עובדי המשרד אמורים להכיר היטב את הדרכים להימנע מהתקפת סייבר, אלא שלא כך הדבר. מנהל בית העסק צריך לוודא כי מדי כמה זמן, במיוחד בתקופות מועדות לפורענות, מקיימת החברה הדרכות לעובדים.

הדרכות אלו צריכות לפרט במדויק ממה העובדים נדרשים להיזהר, וכיצד עליהם לנהוג אם הם מזהים כי ייתכן ומתקיימת התקפת סייבר. בין השאר יש לתדרך את העובדים כי אין ללחוץ על לינקים שמקורם לא ידוע, ובוודאי שאין להפיץ אותם הלאה.

בנוסף, אין למסור פרטים אישיים או את פרטי החברה לגורם שזהותו אינה ברורה. מומלץ כי בית העסק יקים צוות IT שיהיה אחראי לטיפול בפניות מסוג זה, ובעת הצורך יוכל לסייע לעובדים בשאלות שונות.

הגנה על עסקים

יצירה של מערכת הגנה רב-שכבתית

הטכנולוגיה של העידן המודרני אפשרה התקדמות רבה במגוון של תחומים, אלא שלעתים מדובר בחרב פיפיות. האמצעים המתקדמים מקלים את עבודתם של האקרים רבים המנסים לפרוץ את חומות הבטיחות של בית העסק.

בעבר ניתן היה להגן על מחשבי העסק באמצעות ססמאות חזקות וחומות אש (Firewall) שהיו חוסמות את הגישה בפני גורמים לא רצויים.

אך כיום אמצעים אלו כבר אינם מספקים. גם בית העסק הקטן ביותר, כדאי שישתמש בתוכנות הגנה נוספות, שירותי אבטחת מידע ושיבצע ניטור מתמיד של המידע העסקי.

ככל שמספר שכבות ההגנה יהיה רב יותר – כך עבודתו של ההאקר תהיה קשה יותר.

הגנה על עמדות קצה

עולם העבודה עבר שינויים רבים בשנים האחרונות, וכיום נפוץ מאוד המנהג של עבודה מהבית או עבודה באמצעות מחשב אישי נישא שאותו לקוח העובד לביתו.

שיטה זו מכונה גם BYOD או בשמה המלא bring your own device, ולצד יתרונותיה הרבים, יש לה חיסרון מרכזי אחד.

שיטה זו מקשה באופן משמעותי על הההגנה של המחשב מפני התקפות סייבר. במסגרת אותם מכשירים המשמשים לעבודה נכללים גם כלים אחרים כגון טאבלט וטלפון נייד, כשגם עליהם עלולים להשתלט האקרים.

על כן, צריך כל בית עסק לוודא כי קיימות שכבות הגנה ראויות גם כשמדובר בעמדות הקצה, וכי גם עמדות אלו מחוברות גיבוי בענן לעסקים שיאפשרו התאוששות מהירה במקרה חירום.

כאשר מדובר בהגנה מפני התקפות סייבר, הכלל המנחה הוא הכנה מראש. מנהל בית העסק צריך לוודא כי המחשבים מוגנים כראוי וכי העובדים מודעים לסכנות ועובדים על פי הנהלים שנקבעו.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם