תחזוק שרתים

כל בית עסק היום נעזר בשרת שבו הוא דואג לאחסן את האתר שלו ואת תשתיות המחשוב שלו. קריסה של שרת משמעותה למעשה קריסה זמנית של יכולתו של בית העסק לתפקד, ועל כן חשוב מאוד לוודא כי תפקוד השרתים הוא רציף וכי התחזוק שרתים שלהן מבוצע כראוי.

על מנת לשמור על תפקודם התקין של השרתים, יש לדאוג לאחסונם בטמפרטורה מתאימה. חשוב גם לוודא כי השרתים מוגנים מפני התקפות סייבר שונות, וכי אם חלילה מתרחשת תקלה, בית העסק זוכה לקבל מענה זמין ומהיר.

מה כוללים שירותי תחזוק שרתים

תחזוקה של שרתים כוללת מספר פונקציות, ומטרתה לאפשר את הניהול התקין של המשרד. על מנת לוודא כי השרת עובד באופן אופטימלי, כדאי למשל לקבוע זמנים קבועים שבהם יקבלו מנהלי בית העסק דו"ח מלא ובו פירוט הנוגע למצב התוכנות והחומרה בבית העסק.

מלבד דו"ח זה, חשוב שבמסגרת שירות התחזוקה יוגשו גם דו"חות הנוגעים לעלויות ספקי האינטרנט השונים.

התחזוק כולל גם מספר פעולות שיש לבצע בזמנים קבועים, ובניהן: גיבוי המידע של בית העסק, תחזוקת הדואר האלקטרוני, בדיקת עדכוני התוכנה במחשבים, וניהול ארכיון לקבצים ולדואר האלקטרוני. שירותי תחזוקה יעילים יספקו גם תמיכה במקרים שבהם מתעוררות שאלות שונות בנוגע לתפקוד מערכות המחשוב.

תחזוק שרתים

אבטחת מידע

תפקיד חשוב נוסף הנכלל במסגרת תחזוק השרתים הוא כמובן השמירה על האבטחה. לשם כך, חשוב כמובן לדאוג לגיבוי הקבצים, אך חשוב גם לוודא כי השרתים והמחשבים בחברה מוגנים בעזרת התוכנות השונות (אנטי-וירוס למשל).

יש לבדוק כי תוכנות הגנה אלו הן בתוקף וכדאי מדי פעם לבחון את נושא העלות שלהן – לעתים אותה התוכנה ניתנת לרכישה במחיר זול בהרבה מגורם אחר.

מפעם לפעם רצוי לבצע בדיקה של התוכנות המותקנות על המחשב, ומומלץ "לנקות" אותו מתוכנות שונות שבהן אין צורך, כמו כן לשכור את שירותיה של חברת שירותי אבטחת מידע .

טיפול בתקלות

התקלה הנפוצה ביותר היא נפילתו של השרת והיא עלולה להיגרם מסיבות שונות. השרת הוא למעשה מחשב הפועל ללא הפסקה ועל כן חשוב מאוד לוודא כי החומרה שלו תקינה – תקלה בחומרה עלולה להוביל לקריסת השרת.

מלבד תקלות בחומרה, עלולות להתרחש כמובן גם תקלות בתוכנה או בעדכונים שלה שיפגעו בפעולתו ויצריכו ביצוע של אתחול. שרת עלול גם לקרוס אם הדרישות ממנו עולות על יכולות העיבוד או הזיכרון שלו, ולכן חשוב לבחור בשרת המתאים לבית העסק.

גם נפילת תקשורת תיפגע בפעילותו של השרת ותמנע ממנו להתחבר לאינטרנט – במקרים אלו יש לפנות לספק שירותי האינטרנט של בית העסק. סיכון נוסף הוא איומי סייבר.

בדרך כלל יצליחו השרתים להתמודד עם סכנות מסוג זה, אך במקרים של התקפות קשות, לא יהיה  מנוס מהפסקת פעילותו של השרת עד לטיפול באיום.

כיצד בוחרים את ספק שירותי המחשוב ותחזוק שרתים

כל בית עסק זקוק לגורם שיוכל בשעת הצורך לספק שירותי מחשוב מתאימים בהתאם לצרכים שלו. על מנת לחסוך בעלויות, יש בתי עסק הבוחרים בחברות תחזוק שרתים הממוקמות בחוץ לארץ.

זהו בהחלט פיתרון אפשרי, אך חשוב לוודא מהם שעות הפעילות של החברה החיצונית, וכדאי לבחור באיש קשר מטעם בית העסק שיוכל תקשר בקלות עם חברת תחזוק השרתים (שבוודאי לא מספקת שירות לקוחות בשפה העברית).

לפני שבוחרים בחברת שירותי המחשוב של בית העסק רצוי מאוד לבדוק מיהם הלקוחות שכבר עובדים איתה ולקבל כמובן המלצות.

 

 

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם