וירוסים שונים ברחבי הרשת

הכל על וירוסים שונים ברחבי הרשת

הווירוסים אינם תופעה חדשה וכל בעל מחשב צריך להכיר את הסכנות ולדעת איך להימנע מהן. להלן סקירה קצרה של הנושא.

מה זה וירוס

וירוס מחשב, שלא כמו וירוסים בטבע, הוא עוד אחת מיצירותיו של האדם. מדובר בקוד שלאחר שהוא מצליח לחדור למחשב הוא פועל בהתאם למטרה שלה תוכנת.

הוא עלול למחוק מידע, לאסוף מידע, ואפילו להשבית מערכות מחשב שלמות. עוד עניין המבדיל בינו לבין וירוסים "טבעיים", הוא שהמותקף לא תמיד יודע שהוא חולה. האקר יכול לפרוץ למחשב באמצעות וירוס מבלי שבכלל שמתם לב.

על מנת להתמודד עם צרות אלו קיימות כמובן חברות רבות המספקות שירותי אבטחת מידע ושירותי גיבוי. שירותים אלו נחוצים לא רק לבתי עסק, גם לאנשים פרטיים  שיש להם מידע חשוב והכרחי שלא היו רוצים שיאבד. כדי להכיר את האויב, להלן מספר דוגמאות לווירוסים שכבר הפכו למפורסמים.

וירוסים שונים ברחבי הרשת

זה תמיד אהבה

כולנו רוצים להיות אוהבים, אבל האהבה הזאת תעשה לכם רק רע. וירוס iloveyou הוא אחד המסוכנים והוא כבר הצליח להרוס מערכות מחשוב רבות ברחבי העולם בנזק מצטבר של מיליארדי דולרים.

וירוס זה הדביק כעשרה אחוזים מהמחשבים בעולם ופגע אפילו בתשתיות של ממשלות שונות שנאלצו לעבוד אוף-ליין כדי להתמודד איתו. וירוס זה נוצר בידי מתכנתים פיליפיניים שהרכיבו לינק.

לינק זה היה למעשה סקריפט שהקלקה עליו שלחה אותו לכל רשימת אנשי הקשר של בעל המחשב. הווירוס שִכתב קבצים וחסם את האפשרות לאתחל מחדש את המחשב. אף על פי שזהות המתכנתים הייתה ידועה, הם מעולם לא הואשמו מכיוון שבאותו הזמן טרם נחקקו חוקים בנושא.

זה הסוף שלך

במקום השני ניתן למצוא את MYdoom שהיה הרסני כמעט כמו וירוס iloveyou והוא למעשה תולעת החודרת למחשב. בניגוד לווירוס הקודם, היוצר של mydoom אינו ידוע, אם כי קיימת השערה שמדובר במישהו שתכנת אותו כחלק מדרישת עבודה.

הקוד כולל את ההודעה: "אנדי, אני רק עושה את העבודה שלי. שום דבר אישי. מצטער". על פי השערה אחרת, התולעת נוצרה כחלק מסכסוך עסקי שנגע לבעלות על קוד לינוקס.

את השם לתולעת נתן עובד של חברת מקפי שכנראה הבין שמדובר בצרה אמיתית. גם וירוס הזה שולח את עצמו לכתובות הדוא"ל של אנשי הקשר ויש להיזהר ממנו גם היום. הנזק שנגרם בשל תולעת זו הוא מעל שלושים מיליארד דולר.

מליסה

בדומה לשיטות הפעולה של הווירוסים האחרים, גם הווירוס הזה התפשט ברשת באמצעות רשימת אנשי הקשר של מי שנדבק בו.

את הווירוס הזה יצר דויד סמית' בשנת 1999 ושתל אותו במסמך וורד שאותו הפיץ בקבוצת אינטרנט שעסקה בסקס. המסמך התיימר להכיל סיסמאות לאתרי פורנו, מה שעורר את סקרנות הגולשים, והם מיהרו להוריד אותו.

בסופו של דבר דויד סמית' התגלה כיוצר המסמך והפך למשתף פעולה שסייע לאתר יוצרי וירוסים אחרים. הווירוס שיצר גרם נזק בשווי של כ-80 מיליון דולר.

גאווה ישראלית

אף על פי שממשלות המדינות השונות מנסות להילחם בתופעה, ישנם וירוסים המשמשים אותן בלוחמת הסייבר שלהן. אחד מהווירוסים שתרם את חלקו למדינה הוא ווירוס בשם סטקסנט (Stuxnet).

הווירוס הזה נולד מתוך שיתוף פעולה בין ארצות הברית לבין ישראל ומטרתו להילחם בתכנית הגרעין של איראן. חברת סימנס סייעה אף היא לבנות את הווירוס שהורס בשיטתיות את מנועי הגרעין.

מכיוון שמדובר בפרויקט ממשלתי, גודל הנזק לא נמדד, אם כי בטוח שבידי ממשלת איראן מצויים כל הנתונים למי שמתעניין.

אז מה עושים עם וירוסים שונים ברחבי הרשת?

מלבד התקנה של תוכנות אנטי-וירוס שונות (חלקן חינמיות), ישנם מספר כללי זהירות שכדאי לשים אליהם לב. ראשית אין ללחוץ על קישורים שמקורם לא ברור.

עקרון חשוב נוסף הוא שלא לפתוח דואר אלקטרוני ממקור לא ידוע, ולהיזהר במיוחד כאשר מדובר בהודעות שלהן כותרת סנסציוניות.

כמובן שבכל מקרה את המידע החשוב לכם כדאי לגבות במקומות אחרים או בעזרת גיבוי בענן שונים. רוצים לדעת עוד? צרו קשר עכשיו עם חברת יזמקו לקבלת שירותי מחשוב המקצועיים ביוצר.

 

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם