אמצעי אבטחה רשת לפני, במהלך ואחרי תקיפה

האינטרנט חולל ניסים ונפלאות עבור עסקים במאה ה-21, חיבור מרחוק וגם שירותי מחשוב לעסקים מאפשרים לעובדים את החופש לעבוד תוך כדי תנועה ולהגביר את הפרודוקטיביות, בין אם הם נמצאים במשרד או בביתם. עם התרחבות זו ויחד עם הצמיחה, גוברים החששות הנוגעים לאבטחת הרשת.

ככל שהארגון מאמץ יותר אמצעים וערוצים טכנולוגיים ומרחיב את הרשת שלו, שירותי אבטחת מידע לעסקים הופכת לקריטית יותר, וחשוב למקם את אמצעי האבטחה במקום בו הם מסוגלים להגן על הרשת הארגונית שלכם בכל עת, כולל לפני, במהלך ואחרי התקפה.

שירותי אבטחת מידע ואבטחת הרשת הארגונית

אבטחת הרשת מוגדרת כ"פעילויות שנועדו להגן על הרשת הארגונית". אם נהיה מפורטים יותר, פעילויות אלה מגנות על יכולת השימוש, האמינות, השלמות והבטיחות של הרשת והנתונים שלכם. מבחינת הארגון, זה אומר לשמור על הרשת יציבה, פועלת ובטוחה עבור עובדי הארגון העושים בה שימוש.

 

כיצד פועלת אבטחת רשת?

אבטחת הרשת מושגת בצורה הטובה ביותר באמצעות שילוב של חומרה ותוכנה. בסביבת אבטחה אידיאלית, כל הרכיבים פועלים יחד כדי למזער את פעילויות התחזוקה ולשפר את רמת האבטחה. דוגמאות של רכיבי אבטחת רשת כוללות, בין היתר, את הפריטים הבאים:

  • תוכנות אנטי וירוס ו-anti-spyware
  • פיירוול לחסימת גישה לא מורשית לרשת
  • מערכות למניעת חדירות וזיהוי איומים המתפשטים במהירות
  • רשתות וירטואליות פרטיות כדי לספק גישה מאובטחת ובטוחה מרחוק

מטרתה של אבטחת רשת היא יצירת גישה רב-שכבתית כדי לשמור על הרשת בטוחה. פתרון יחיד אינו יכול להגן על הרשת שלכם, בעוד שכבות מרובות מספקות כפילויות לצורך שמירה על סביבה מאובטחת.

דוגמאות לפתרונות אבטחת רשת כושלים

כפי שהוזכר, פתרון בן שכבה אחת שם את כל הביצים בסל אחד. אבטחת רשת כושלת עלולה להתגלות גם במקרים נוספים:

חוסר בסגמנטציה – פתרון אבטחה חסר סגמנטציה מסתמך על הגנה חיצונית חזקה. התקווה כאן היא כי אמצעי אבטחה חיצוניים חזקים ישאירו את ההאקרים ואת הרכיבים הזדוניים מחוץ לרשת שלכם. למרבה הצער, לאחר פריצה, יש מעט מאד שתוכלו לעשות כדי לצמצם את הנזק.

בקרת גישה שאיננה קשיחה – איומים רבים מגיעים מחוץ לארגון, אולם היעדר בקרת גישה פנימית עלול להוביל ל-Malware ולסיכון הנתונים שלכם. פקדי גישה לבדם אינם יכולים להגן על אבטחת הרשת, וכל אדם (מהעובדים או מחוץ לארגון) שבאמת ירצה לעקוף את האמצעים הללו, בסופו של דבר, ימצא דרך לעשות זאת.

תיעוד וניטור לוקים בחסר – מעקב שוטף אחר הפעילות ברשת כדי לצפות באיומי האבטחה איננו רעיון מוצלח. תיעוד מפרט את שקרה בעבר, בעוד ניטור מאפשר לכם סקירה של מצבה הנוכחי של הרשת. עם זאת, אלא אם החברה מנטרת באופן פעיל לוגים ותיעודי פעילות, ברוב המקרים, במקרה הטוב, תוכלו לזהות את הבעיה רק לאחר שהיא כבר קיימת (ואז, כידוע, כבר מאוחר מידי).

הפתרון האולטימטיבי לאבטחת הרשת

גישה כוללת, אשר מסוגלת ליצור שכבות מרובות של אבטחה בתוך ומסביב לרשת הארגונית, היא המפתח לאבטחת רשת יעילה. לפני ההתקפה, מודעות מקיפה ויכולת ליישם מדיניות אבטחה לצורך הגנה, במהלך ההתקפה – היכולת לזהות פעילות זדונית ולחסום אותה, לאחר ההתקפה – הפקת לקחים ומסקנות, תוך כדי ניתוח האיומים וההתקפה, לצורך ביטול האפשרות להדבקה חוזרת.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם