איזה סוג גיבוי לעסק אתם צריכים?

בהתנהלות מחשוב אחראית, גיבויים מהווים את לב ליבה של ההגנה על המידע העסקי היקר שלכם. העניין הוא שחלקנו, גם כאשר אנחנו מודעים לצורך המובהק בהם וליעילותם, עדיין איננו מקדישים את תשומת הלב הראויה לפרטים ה"קטנים". למשל, באיזו תדירות מתבצע הגיבוי, היכן הוא מאוחסן, ועוד פרטים זניחים (זניחים רק לכאורה), אשר בפועל עלולים לחרוץ את גורלו של המידע שלנו.

איזה סוגי גיבוי קיימים ואיזה סוג גיבוי לעסק אתם צריכים?

ישנם סוגי גיבויים רבים, אותם ניתן לחלק על פי קריטריונים שונים. הנה מספר חלוקות נפוצות לדוגמה:

היקף הגיבוי – תחת קריטריון חלוקה זה ניתן למצוא את:

  1. הגיבוי המלא (Full backup) הכולל גיבוי לעסק כל אחד מהקבצים הקיימים, בין אם חל בו שינוי ובין אם לאו. גיבוי זה ארוך ולכן, בד"כ מבוצע בנסיבות מיוחדות כמו הגיבוי הראשון, גיבוי תקופתי שבועי או חודשי או לאחר שינויים מהותיים במערכת.
  2. הגיבוי האינקרימנטלי (Incremental backup) הכולל גיבוי כל הקבצים שהשתנו/נוספו מאז ביצוע הגיבוי המלא האחרון או הגיבוי האינקרמנטלי הקודם. למשל: ביום ראשון ביצענו גיבוי מלא. הגיבוי האינקרימנטלי של יום שני יגבה את אשר השתנה מיום ראשון. הגיבוי האינקרימנטלי של יום שלישי יגבה רק את השינויים שחלו בין יום שני ליום שלישי, וכן הלאה.
  3. הגיבוי הדיפרנציאלי הכולל גיבוי של כל הנתונים שהשתנו מאז בוצע הגיבוי המלא האחרון. למשל: ביום ראשון ביצענו גיבוי מלא. הגיבוי הדיפרנציאלי של יום שני יכלול את השינויים שחלו מהגיבוי המלא של יום ראשון. הגיבוי הדיפרנציאלי של יום שלישי יכלול את השינויים שחלו בין יום ראשון לשני וגם את השינויים שחלו מיום שני ליום שלישי וכד'.
  4. גיבוי לעסק

מקום אחסון הגיבוי לעסק – תחת קריטריון חלוקה זה ניתן למצוא את:

  1. הגיבוי המקומי (Local backup) בו המידע המועתק (המקור) נמצא בסמוך לעותק המגובה. מצמצם סיכונים הנובעים מקריסת דיסק, מחיקה בטעות או בזדון של קבצים או וירוסים.
  2. הגיבוי המרוחק (OffSite backup) בו המקור ועותקיו (הגיבוי) אינם מצויים באותו מקום/אתר פיזי. מצמצם סיכונים כמו של הגיבוי המקומי וגם סיכונים של פגיעה פיזית באתר השרת המקורי (כמו שריפה, שיטפון, גנבה וכד'). תחת סוג זה ניתן למצוא שירותי מחשוב ענן או גיבויים שונים, כמו גיבוי FTP (RTP backup), גיבוי ענן (Cloud backup) וכד'.

לסיכום:

אם העיסוק במערכות מחשוב וברשת איננו נמנה עם תחומי עיסוק הליבה של העסק שלכם, שירותי גיבוי בענן לעסקים מקצועיים מהווים את הפתרון המתאים עבורכם. ספקי שירות אלה, אשר לעיתים מציעים את שירותי הגיבוי לעסק שלהם כחלק מחבילת שירותי מחשוב לעסקים כוללת ולפעמים כחבילת גיבוי לעסק הנרכשת בפני עצמה, יכולים לכוון אתכם לחבילת הגיבוי המתאימה ביותר לצרכיכם.

עם זאת, חשוב לזכור, כי היות ומדובר במידע שלכם, חשוב מאד לבדוק ולברר את הפרטים הקטנים (והחשובים) ולא להסתפק באמירה מעורפלת כגון "סמוך עלי" או "יהיה בסדר". המידע שלכם חשוב מכדי שתפקירו אותו בידיים שאינן מהימנות או מנוסות!

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם