לשמור על המידע בעסק – ולהתרכז בעבודה האמיתית

מהפכת הביג-דאטה איננה פוסחת על ארגונים גדולים, נהפוך הוא. מיום ליום, מוצאים את עצמם יותר ויותר ארגונים ובתי עסק מתמודדים עם כמויות ענק של מידע מסוגים שונים. מאחר וזה טיבם של גופים עסקיים, אותו מידע, הנצבר בשרתיהם, אמור לשמש אותם בהווה או בעתיד לצרכים שיווקיים, אדמיניסטרטיביים, אסטרטגיים או אחרים.

אולם, אותן כמויות מידע מועילות, מציבות לא מעט אתגרים ודילמות בפני הארגונים, כשהראשון והבהול בהם הוא נושא אבטחת מידע בארגון והדרכים בהן יכול העסק למנוע את הגעתו לידיים (ועיניים) זרות או עוינות.

מהו המידע הרגיש הנצבר בגופים העסקיים?

ישנם סוגי מידע אשר תלויים בתחום העיסוק והפעילות של בית העסק, אולם, לרוב, ניתן לחלק את המידע למספר רבדים שונים, לפי רמת רגישותו והסיכון שבחשיפתו במקרה של ליקויים באבטחת המידע. אנחנו נתמקד בסוגי המידע שאסור לו לזלוג החוצה בשום פנים ואופן:

  • נתוני לקוחות – מדובר בתחום רגיש להפליא, גם כאשר, לכאורה, לא מדובר בנתונים המסומנים מראש כ"רגישים" (כמספר כרטיס אשראי או מספרי תעודות זהות). זליגתו של כל פרט שהוא, יהיה הקטן והזניח ביותר, אל מחוץ לגבולות העסק, עלולה להתפרש כהפרת אמונם של הלקוחות ועלולה אף לעלות לבית העסק בפגיעה בתדמיתו ובאמינותו!
  • תכתובות ותקשורת פנים-ארגונית – תתפלאו כמה מידע פנימי ניתן להוציא מתכתובות ותקשורת פנים-ארגונית אחרת, אפילו אם היא איננה עוסקת ישירות במידע רגיש. "ישיבה" של גורם זדוני במשך מספר שעות על צומת תקשורת ארגונית (למשל, שרת מיילים), מספקת לגורם הזדוני את כל המבנה ההיררכי של העסק, אנשי המפתח ופרטיהם, נתוני לקוחות וספקים ונתונים רבים נוספים, שעלולים להזיק לעסק.
  • מידע פנימי על עובדים בארגון – תיקים אישיים של עובדים ופרטי שכר
  • תכניות, תחזיות ואסטרטגיות – ישנה סיבה טובה ומוצדקת לכך שעסקים אינם מגלים את כל הקלפים האסטרטגיים שלהם. זליגתן של תכניות ואסטרטגיות הכוללות צדדים שונים בפעילותו של העסק (כמכירות, שיווק, פרסום, מיזמים עתידיים או קיימים וכן הלאה) לעיניים וידיים עוינות, עלולה להיות מסוכנת, מאחר והיא מעניקה למתחרים יתרון עסקי גדול.

שירותי אבטחת מידע והסכנות האורבות

גופים עסקיים אינם פועלים בחלל ריק. יש להם שותפים עסקיים, לקוחות אוהדים, ספקים קבועים וכד'. אולם, אם בית עסק או ארגון פועלים במשך תקופת-מה, הם מצליחים גם, שלא בכוונה, לדרוך על כמה אצבעות ולרכוש לעצמם שונאים, מתחרים מרירים, מתנגדים אידאולוגיים ואנשים נוספים שישמחו ברעתם. אותו מידע חיוני לפעילותו של בית העסק, אשר מצטבר, נאגר ונשמר בשרתיו, עלול להפוך בן רגע לכלי ניגוח ולגרום לנזקים חמורים, מהם קשה מאוד להתאושש.

ברור למדי, כי שירותי אבטחת מידע של בית העסק הינה עסק חשוב ורציני מכדי להותיר אותו בידיים חובבניות ובלתי מיומנות. במידה ועיסוק הליבה של העסק שלכם איננו כולל את תחום אבטחת המידע, מוטב לכם להותיר את המלאכה לחברות שירותי אבטחת מידע מקצועיות, כדי שאתם תוכלו להתמקד בתחום העיסוק שלכם, ולעשות זאת בראש שקט.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם