בעל עסק? כך תשדרג את המשרד שאתה מנהל

כאשר אנחנו עסוקים בניהול עסק, לא תמיד יש לנו את הזמן הנחוץ לחשוב על הכל. אנחנו עסוקים בניסיון לפלס את דרכינו העסקית קדימה, רואים את התמונה הכוללת, ולעיתים, מחמיצים פרטים קטנים, אשר עלולים להתגלות כקריטיים בהמשך הדרך. לפעמים, אותם ניואנסים דקים, אותן פינות לא מוארות שפספסנו, דווקא הם יהיו אלה שעלולים להכשיל אותנו. תחת אותן פינות לא מוארות ניתן למצוא מגוון רחב של חריקות ובעיות, אולם, הנפוצה מכולן היא דווקא זו שאנחנו מתייחסים אליה כמובנת מאליה – הסביבה האנושית בארגון.

הגורם האנושי כמנוף

עובדה ידועה היא, כי לגורם האנושי ישנו משקל רב בגופים עסקיים, גם אם הוא איננו זה אשר "מייצר" את הכסף, אלא נמצא מא

חורי הקלעים, הבק-אופיס. ניקח לדוגמה עסק לציוד מחשוב המעסיק אנשי מכירות.

אמנם, לכאורה, אנשי המכירות נחשבים למלכים הבלתי מעורערים של העסק, מאחר והם אלה אשר מבצעים את המכירות (ו"מייצרים" את הכסף שמניע את העסק), אבל קחו מהם את מתאמי הפגישות, אנשי הפריסייל, אנשי השירות, התומכים הטלפוניים, המוקדנים וגם את צוות המשרד החרוץ שמטפל בכל האדמיניסטרציה שמסביב למכירות, והפכתם אותם כמעט לחסרי כל ערך. כך שכל עובד בעסק, יהיה תפקידו זניח ככל שיהיה, מהווה בורג נחוץ במערכת השלמה, ולכן, הנאתו מסביבת העבודה חשובה בדיוק כמו של כל עובד אחר.

כך תשדרג את במשרד
כך תשדרג את במשרד

כיצד יוצרים סביבת עבודה מעודדת פרודוקטיביות? כך תשדרג את המשרד

  • ספקו כלי עבודה מתאימים, איכותיים ומתוחזקים כהלכה – לכל עובד ישנם כלי עבודה הנחוצים לו לביצוע המשימות המוטלות עליו: לאנשי השירות יש את המברג, תרסיס ה-WD40 וארגז הכלים המסודר שלהם ואילו שאר העובדים בארגון עושים שימוש במחשבים, רשת האינטרנט, טלפונים חכמים, מחשבים ניידים ותוכנות ייעודיות (כל אחד לפי תחום עיסוקו – הגרפיקאי בפוטושופ, מתאמי הפגישות במערכת ה-CRM, המנהלים במערכות BI וכן הלאה). כל אחד מכלי העבודה האלה זקוק לטיפול, לתחזוקה שוטפת של שירותי מחשוב לעסקים מקצועיים ומהימנים.
  • צרו פינה בה יוכלו העובדים לבלות את ההפסקות שלהם – אחד מגורמי ההשמנה המוכרים ביותר הוא האכילה בזמן העבודה. בעסקים מסוימים, לעובדים אין זמן הפסקה מוגדר שבו הם אמורים לאכול את הארוחה שלהם ובעתות לחץ, עת גובר עליהם הרעב, הם פשוט חוטפים כריך בזמן שהם ממשיכים בעבודתם. לא רק שמדובר בהרגל המזיק לבריאותם, יש לו השלכות נוספות על יעילותה וטיבה של העבודה המבוצעת, שכן, בפועל, מדובר בעובדים שאינם קמים ממקומם ומתאווררים, אלא עובדים ברציפות מבלי להתרענן. על מנת למנוע זאת, הקימו מטבחון או פינת אוכל וציידו אותו בטוסטר, מיקרוגל, מכונת קפה, מקרר ובו פירות העונה וכל מה שדרוש כדי לרענן את העובדים. במקביל, עודדו את העובדים לצאת להפסקות יזומות ומשותפות.
  • גבשו הווי ארגוני – אותה פינת אוכל משותפת יכולה למלא אספקט נוסף בדרככם ליצירת סביבת עבודה פרודוקטיבית, מאחר והיא יכולה להפוך בקלות למקום בו מחליפים העובדים דעות, משוחחים, ופותרים דילמות אישיות גם כאלה שמקורן בעבודה עצמה. יצירת קשרים אישיים בין העובדים הינה חיונית לא רק להם עצמם, אלא אף משרתת היטב את מטרותיו של העסק.

אלה היו רק שלושה רעיונות מיני רבים שקיימים ויכולים לשדרג את המשרד והאווירה בו, וכתוצאה מכך, גם להגביר את יעילות העבודה המבוצעת. ישנם רעיונות רבים נוספים, אשר את חלקם תוכלו ליישם בצורה קלה ובהוצאה אפסית ממש.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם