מגזין הפתרונות של יזמקו

IT, שירותי מחשוב לעסקים ומסחר אלקטרוני

איך הם השפיעו על הכלכלה – IT, שירותי מחשוב לעסקים ומסחר אלקטרוני?

טכנולוגיית המידע (או IT – Information technology) השפיעה על הכלכלה במספר דרכים. השינויים הבולטים ביותר ניכרים במסחר האלקטרוני (המקוון), בטקטיקות השיווק, בקידום הגלובליזציה, בביטול מקצועות ותיקים ובעיצוב מקצועות חדשים.

 

לתחום זה נכנסים גם שירותי המחשוב לעסקים, שמרחיבים את השירותים, שמעניקה בדרך כלל מעבדת מחשבים (כמו תיקוני מחשבים, תיקוני מסכים, ציוד נלווה ועוד). החברות שמעניקות שירותי מחשוב, מציעות תמיכה מרחוק למערכות מחשוב והדפסה, אחסון וגיבוי מסמכים בענן, שימוש בתוכנות עסקיות שונות ועוד.

לא רק שירותי מחשוב לעסקים, אלא מושגים נוספים בתחום הכלכלה תורמים לשינויים משמעותיים בשנים האחרונות, כולל מיקור חוץ, שימוש ב-cookies, גלובליזציה, ומסחר אלקטרוני.

מסחר אלקטרוני

בעשור האחרון ראינו שינויים מדהימים במשק הכלכלי בשל ה-www (World Wide Web). יזמים רתמו את הטכנולוגיה לטובתם ושינו את הדרכים בהם אנחנו מנהלים עסקים. אנשים הרוויחו והפסידו הון תועפות. חלקם הצליחו באופן מדהים והפכו למיליונרים של דוט.קום או למיליארדרים בן לילה, בעוד שאחרים נכשלו כישלון חרוץ וצורב.

גם המסחר האלקטרוני, שמופעל על ידי טכנולוגיית המידע, גרם לשינויים רבים ויצר כלכלה חדשה. המסחר האלקטרוני הוא בעצם קנייה ומכירה של מוצרים באינטרנט.

הגדרה מחדש של גבולות הארגון

מסחר אלקטרוני מבטל מחסומים כגון זמן, מיקום גיאוגרפי, שפה, מטבע ותרבות. עסקים קטנים ובינוניים יכולים להתחרות עם יריבים גדולים ולקבל גישה למיליוני צרכנים ברחבי העולם, שאחרת לא היו מסוגלים להגיע אליהם.

טכנולוגיית המידע הגדירה מחדש מהם גבולות ארגוניים. לא עוד עסקים מוגבלים לחנויות לבנים וטיח. ניתן לבצע עסקות ותשלומים דרך האינטרנט; מערכות היחסים עם הלקוחות, הספקים והשותפים יכולים להתחזק ולהתייעל; אפשר להחזיק מלאי באופן אלקטרוני; ניתן להחליף בקלות הזמנות רכש בין חנויות מקוונות שונות ועוד.

שיווק ופרטיות

כמו הפרטיות, הסודיות והאמינות שמבטיחה חברת IT שמעניקה שירותי מחשוב לעסקים, כך גם מסחר אלקטרוני אמור להבטיח לצרכן שמירה על פרטיו האישיים. יחד עם זאת, המסחר האלקטרוני, ברוב המקרים, הוא בעל יכולת להתאים את השיווק שלו אישית לצרכן הבודד כי הוא יכול לעקוב בקלות אחר התנהגות הצרכנית של הלקוח ללא ידיעתו או הסכמתו, באמצעות שימוש ב-Cookies.

ה-Cookies הם קבצי מידע קטנים שכתובים ומאוחסנים על גבי הכונן הקשיח של המשתמש על ידי אתר X, כאשר המשתמש מבקר באתרים שונים באמצעות הדפדפן. ה-Cookies מספקים מידע על האתרים בהם ביקר הצרכן, הפריטים שבדק ותאריכי הביקור. מידע זה מאוחסן ב-Cookies ונשלח חזרה לאתר X. בהתבסס על מידע זה, יכול אתר X להתאים אישית את השיווק שלו, כך שיענה על הצרכים של הלקוח הבודד.

גלובליזציה

הגלובליזציה היא תנועת מוצרים, שירותים והון מעבר לגבולות הלאומים השונים. המסחר הגלובלי שינה לחלוטין את כלכלת העולם. האצת הגלובליזציה מונעת על ידי מספר גורמים, שאחד מהם הוא חדשנות טכנולוגית. תוכנה, חומרה, אינטרנט, כבלי סיבים אופטיים ועוד – הקלו והאיצו את האפשרויות של חברות לתקשר עם עובדים, שותפים וספקים מכול רחבי העולם בזמן אמת.

הגלובליזציה כרוכה גם בעלויות, כמו מיקור חוץ של משרות IT לצורך קבלת שירותי מחשוב לעסקים. אבל, חשוב לזכור שמיקור חוץ לוקח על עצמו את הפעילות הספציפית במקום שפעילות זו תתבצע בתוך הארגון, ובכך הוא מאפשר לארגון להתמקד ולהתמקצע בפעילות הליבה שבה הוא מתמחה.

 לקריאה נוספת בנושא:

על רשתות מחשבים לעסקים

על חשיבותה של תקשורת מחשבים לעסקים

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סרטון החודש
הדפסה מלוכלכת
יש לכם שאלות? השאירו פרטים ונחזור אליכם עם תשובה