תחזוקת שרתים

תחזוקת שרתים בימינו, מחשבים הם כלי העבודה החשוב ביותר, הן לאנשים פרטיים והן עבור עסקים. עסקים גדולים, חברות וארגונים מחזיקים במערכות מחשוב גדולות ומורכבות החיוניות לתפקודו התקין של העסק.

על תחזוקת שרתים

כמויות המידע העצומות והצורך בתקשורת מהירה והעברת נתונים בעסק מחייבים שימוש בתשתית של רשת מחשבים יציבה המתבססת על שרתים.

כשמדברים על שרת (server) מתכוונים בדרך כלל לשני תרחישים: האחד הוא מחשב חזק במיוחד עליו פועלות תוכנות המספקות שירותים למחשבים אחרים.

השני הוא תוכנת מחשב אשר מספקת שירותים לתוכנות אחרות המכונות לקוחות (clients).

שרתים הם ביסודם תוכנה הדרושה למחשב פיזי עליו היא יכולה לפעול. ייתכנו מצבים בהם שרתים אחדים מתארחים על מחשב אחד או שרת אחד המתפרש על מספר מחשבים בשל העומס הרב המוטל עליו.

תפעול השרתים מתבצע באמצעות מערכות הפעלה מסוג יוניקס, לינוקס או Windows NT Server.

שרת הוא גורם בעל תפקיד מרכזי בכל רשת מחשבים. זהו למעשה מרכז המידע וההפעלה של העסק המסוגל לשלוט על רשתות ענק.

פגיעה בשרת עלולה לגרום להאטת התפקוד של העסק ואף להשבתתו, ולגרום להפסדים כספיים ניכרים. לפיכך, תחזוק שרתים היא בעלת חשיבות עליונה לתפקוד השוטף של העסק.

תחזוקת שרתים

מה כוללת תחזוקת שרתים?

למרות ששרתים הם למעשה מחשבים חזקים במיוחד, ללא תחזוקה שוטפת הם חשופים לפגיעות ולירידה ביכולת העמידה בעומסים.

כדי למנוע מצבים של קריסת שרתים, תקלות באבטחת המידע, חדירת וירוסים או תוכנות מזיקות אחרות, מומלץ לפנות לחברה מקצועית המציעה שירותי מחשוב לעסקים או לחלופין לשכור את שירותיו של טכנאי מחשבים מוסך.

תחזוקת שרתים כוללת הנחת תשתית המאפשרת לשרת לפעול כראוי, למשל – בחירת חדר ייעודי בעסק והתאמתו לתנאי ההפעלה של השרת (מבנה, טמפרטורה, בטיחות אש וכד').

תחזוקת השרתים כוללת גם גם התקנת תוכנות כמו אנטי וירוס ומערכות הגנה מתקדמות למניעת חדירה של תוכנות זדוניות או דליפת מידע. תחזוקה של השרתים מצריכה שירותי ניטור כמו טיפול בתקלות ובדיקת זמינות השרת, גיבויים, עדכונים (עדכוני אבטחה, עדכוני דרייברים) ועוד.

רוב החברות המציעות שירותי מחשוב דואגות גם לספק דו"חות חודשיים על רמת התעבורה ותפקוד השרת וכן נתונים סטטיסטיים כמו ניתוח תנועות הגולשים ומידע מקיף נוסף.

תחזוקה של השרתים יעילה מסייעת במניעה של תקלות ולמעשה מונעת הפסדים כספיים לעסק ואת כל עוגמת הנפש הכרוכה באיבוד מידע או הפסקת הפעילות של העסק.

cropped-logo
יזמקו שירותי מחשוב לעסקים

יזמקו פרו היא חברה מובילה בתחום שירותי מחשוב לעסקים בישראל. החברה פועלת משנת 1972 ומעניקה מגוון רחב של שירותים, החל מתמיכה שוטפת ועד לפרויקטים מורכבים. צוות החברה כולל אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום המחשוב. החברה חרטה על דגלה מתן שירות איכותי ומקצועי, תוך התאמה לצרכים הייחודיים של כל לקוח.

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
אירוח שרתים

אירוח שרתים

איך אירוח שרתים יסייע לעסק שלכם? בעידן הדיגיטלי, שבו כמעט כל היבט בחיינו שזור בטכנולוגיה, לא ניתן להפריז בחשיבותו של שירות אירוח שרתים אמין. בין

למאמר המלא »
לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות!
פתיחת קריאת שירות
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם
יש שאלה?
צרו קשר
הכניסו פרטים ונשוב בהקדם